Hallo,
Ik ben op de technische controle afgekeurd op een gaatje in de bodem rechts achter.
Ik kan dit zonder problemen dicht maken, maar ik weet niet hoe dicht het bij de benzinetank is, en of ik deze moet uitbouwen voor dit te maken.
Het gat bevind zich in de gele kader rechts op deze foto. Dit is niet mijn onderkant voor de duidelijkheid.
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Je tank zit dus 10 centimeter verder, weliswaar achter plaatmateriaal. Ik zou het niet gokken, maar gewoon even je tank eruit halen is net zo veilig.
Ik heb zelf een keer wat in de brand gehad en neem sinds die keer geen enkel risico.
Helemaal mee eens, en een brandende benzinetank blus je niet meer.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
We hebben het toch gewaagt met een natte spons in de buurt, vooral ivm tijdgebrek om de tank volledig te verwijderen.
Op voorhand alles zuiver gemaakt zodat er geen bitumen in de buurt zijn. Uiteindelijk geen probleem gehad. maar alleen zou ik het niet doen. Met vier ogen zie je natuurlijk meer.
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Levensgevaarlijke actie in mijn (ervaren!) ogen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vaak gaat het goed, maar vaak gaat het ook mis. Echter die beslissing moet jezelf maken. Het zal niet de eerste keer zijn dat de zaak vlam vat en een spons niet meer helpt. Zelf een brandblusapparaat kan dan in veel gevallen geen hulp bieden.
Zoals gezegd.. je moet het aan den lijve ondervinden of mee hebben gemaakt. Mijn advies blijft in elk geval overeind: gewoon de gok niet nemen, dan maar een weekje langer bezig. Zoals bij onze godinnen wel vaker is: laat je haasten of overhaasten





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Hobby is leuk, maar je moet het wel overleven.
Het is net zoals met beleggen: geen garanties voor de toekomst!
TVS schreef:We hebben het toch gewaagt met een natte spons in de buurt, vooral ivm tijdgebrek om de tank volledig te verwijderen.
Op voorhand alles zuiver gemaakt zodat er geen bitumen in de buurt zijn. Uiteindelijk geen probleem gehad. maar alleen zou ik het niet doen. Met vier ogen zie je natuurlijk meer.
Voor hetzelfde geld hadden jullie vier ogen nooit meer iets gezien…














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mensen vergeten vaak dat de DS tank in een soort van afgesloten ruimte zit. Neem daar bij de brakke afdichtingen van de aanvoer, uitgang en beluchtingslangen van de ds-tank en je kunt zelf bedenken dat die afgesloten ruimte waar de tank in ligt vrijwel altijd met enige benzinedamp gevuld zal zijn, vooral als de auto stil staat. De bak waar de tank in zit wordt voornamelijk met rijwind geventileerd namelijk.
Goed: afgesloten ruimte, benzinetank, beetje benzinedamp, vonkje:
dussssssssssss
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb precies die plek ook gelast. Met de tank erin, halfvol benzine. Geen problemen ondervonden, en wel apk goedkeur ermee gehaald
Ik zeg niet dat het verstandig is, maar het kan dus wel.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
De vraag was niet of het kon.
De vraag was -zoals ik hem begreep- of het verstandig was.
Grappig Eigenaardig om te zien dat er hier dus een eigenlijk vraag gesteld werd waarbij de zonder uitzondering gegeven negatieve adviezen uiteindelijk toch gewoon in de wind werden geslagen werden omwille van wat tijdwinst.
Waarom vraag je het dan, vraag ik mij dan af?....
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat vroeg ik mij idd. ook af. Bizar.
Ik heb het uiteindleijk toch zo gedaan na overleg met een ervaren ds garagist.
De reden dat het voor mij niet mogelijk is om de ds niet rijdend te hebben omdat het mijn enige rijdende/gekeurde auto is.
En omdat deze naar de technische keuring moet, zonder gat in de bodem.
Ik heb ook net zoals bij Wilfred en Geesje gelast met benzine in de tank ondat dit minder gevaarlijk is met een bijna lege tank. Dit door de benzinedampen.
Ter info, het lassen was nu ook maar een snel oplap middel om door de belgische keuring te komen. De bodem gaat ergens in de volgende maanden opnieuw en gelast worden rekening houdende met de onderligende profielen. Hiervoor moet ik eerst een tweede auto hebben waarmee ik op de weg mag (normaal deze week). Hierbij ga ik de tank natuurlijk wel verwijderen.
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Ik ben het 100% met waterman eens, je hebt een groot risico gelopen. Als er benzinedampen in de tankruimte waren geweest (een DS stinkt wel eens naar benzine) en je had een brandbaar mengsel gehad, was er een explosie geweest welke de tank had kunnen doen scheuren.
En het enige wat je dan kan redden is als je heel hard kunt lopen want blussen kun je vergeten met je handblussertje. En de tuinslang maakt het alleen maar erger.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Benzine damp is veel gevaarlijker dan benzine overigens hoor. Risico’s altijd vermijden, altijd.
Maar een andere vraag (ik ben geen DS kundige-kenner)
Dus domme vraag, waarschijnlijk, maar waarom werd er afgekeurd, is dit een dragend gedeelte dan?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat ze bij de belgische keuring gek zijn? In NL is dat gaatje geen enkel probleem!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste