Die ADAL’s bekijken op de hoogste stand hè! Mooie BX verder hoor!!
Heeft ‘ie nog zo’n achterovergekanteld 150 blok of is ‘t al een 1.4TU motor?
Ik zou niet direct beginnen met de hoogte opnieuw afstellen. Laat er eerst de oude LHM eens uitlopen en doe er (afhankelijk van de staat van de oude LHM) spoelolie of nieuwe LHM in. Daarna alle 4 de remmen doorspoelen (genoeg info over te vinden hier op t forum) en weer mee gaan rijden. Bij mij was ‘t hoogteprobleem op deze manier opgelost doordat de hoogteregelaar weer ‘schoon’ was.
voge schreef:Die ADAL’s bekijken op de hoogste stand hè! Mooie BX verder hoor!!
Heeft ‘ie nog zo’n achterovergekanteld 150 blok of is ‘t al een 1.4TU motor?
Ik zou niet direct beginnen met de hoogte opnieuw afstellen. Laat er eerst de oude LHM eens uitlopen en doe er (afhankelijk van de staat van de oude LHM) spoelolie of nieuwe LHM in. Daarna alle 4 de remmen doorspoelen (genoeg info over te vinden hier op t forum) en weer mee gaan rijden. Bij mij was ‘t hoogteprobleem op deze manier opgelost doordat de hoogteregelaar weer ‘schoon’ was.
Het is een blokje dat er omgedraait inzit (uitlaat aan de voorkant) Ik wou idd eerst spoelolie erin, daarmee rijden en dan kijken of het probleem zich dan nog voordoet..
ADAL’s bekijken in de laagste stand met de achterwielen van de grond, veercilinders indrukken zodat het systeem vrijkomt, daarna speling meten door wiel naar je toe te trekken en van je af te duwen, terwijl je naast de auto staat/zit…
APK-manier..
Emiel
Jdt schreef:voge schreef:Die ADAL’s bekijken op de hoogste stand hè! Mooie BX verder hoor!!
Heeft ‘ie nog zo’n achterovergekanteld 150 blok of is ‘t al een 1.4TU motor?
Ik zou niet direct beginnen met de hoogte opnieuw afstellen. Laat er eerst de oude LHM eens uitlopen en doe er (afhankelijk van de staat van de oude LHM) spoelolie of nieuwe LHM in. Daarna alle 4 de remmen doorspoelen (genoeg info over te vinden hier op t forum) en weer mee gaan rijden. Bij mij was ‘t hoogteprobleem op deze manier opgelost doordat de hoogteregelaar weer ‘schoon’ was.
Het is een blokje dat er omgedraait inzit (uitlaat aan de voorkant) Ik wou idd eerst spoelolie erin, daarmee rijden en dan kijken of het probleem zich dan nog voordoet..
Als je het er alleen maar ingooit en niets doorspoelt gebeurt er weinig met de achterhoogteregelaar; zelf doorspoelen is de enige manier om daar te komen.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Jdt schreef:voge schreef:Die ADAL’s bekijken op de hoogste stand hè! Mooie BX verder hoor!!
Heeft ‘ie nog zo’n achterovergekanteld 150 blok of is ‘t al een 1.4TU motor?
Ik zou niet direct beginnen met de hoogte opnieuw afstellen. Laat er eerst de oude LHM eens uitlopen en doe er (afhankelijk van de staat van de oude LHM) spoelolie of nieuwe LHM in. Daarna alle 4 de remmen doorspoelen (genoeg info over te vinden hier op t forum) en weer mee gaan rijden. Bij mij was ‘t hoogteprobleem op deze manier opgelost doordat de hoogteregelaar weer ‘schoon’ was.
Het is een blokje dat er omgedraait inzit (uitlaat aan de voorkant) Ik wou idd eerst spoelolie erin, daarmee rijden en dan kijken of het probleem zich dan nog voordoet..
Als je het er alleen maar ingooit en niets doorspoelt gebeurt er weinig met de achterhoogteregelaar; zelf doorspoelen is de enige manier om daar te komen.
Ok, dan gaan we dat binnenkort maar eens doen
Zo, koppelingspedaal staat weer zoals het hoort. En dat schakelt voor mij ook een stuk prettiger (als je al een goede bx gewend bent)
Heb nog naar de ADALS gekeken maar moet zeggen dat die er niet versleten uitzien als je naar de wielstand kijkt in de hoogte stand. We hebben het met de tri ook gehad (bij nog maar 100.000km dus km-stand zegt ook niet veel) maar dat zag je beter (niet extreem) en je hoorde ook de kloink bij het instappen.
BX19trs schreef:ADAL’s bekijken in de laagste stand met de achterwielen van de grond, veercilinders indrukken zodat het systeem vrijkomt, daarna speling meten door wiel naar je toe te trekken en van je af te duwen, terwijl je naast de auto staat/zit…
APK-manier..
Emiel
Dat is inderdaad de APK manier. Gewoon even achter de auto gaan staan om te kijken of de wielen inderdaad zo scheef staan als op de foto, foto’s kunnen nogal eens bedriegen hè!
(ik kan ook een foto van mijn TZD Turbo maken waarop lijkt dat ‘t een prachtige strakke auto is, niets is minder waar…)
voge schreef:BX19trs schreef:ADAL’s bekijken in de laagste stand met de achterwielen van de grond, veercilinders indrukken zodat het systeem vrijkomt, daarna speling meten door wiel naar je toe te trekken en van je af te duwen, terwijl je naast de auto staat/zit…
APK-manier..
Emiel
Dat is inderdaad de APK manier. Gewoon even achter de auto gaan staan om te kijken of de wielen inderdaad zo scheef staan als op de foto, foto’s kunnen nogal eens bedriegen hè!
Scheefstand kan ook nogal bedriegen. Je kunt best wel scheve armen hebben zonder speling (en dat is de APK-eis!) en nog behoorlijk rechte armen mét speling. Het hangt er maar vanaf waar de geknapte lager-rolletjes zitten, waar je last van krijgt. Het kan zichtbare scheefstand en op het uiterste gekraak, of geklots bij hobbels zijn. Andere varianten ken ik (nog steeds) niet.
Ich bin ein Breaker
winterstand / zomerstand luchtinlaad
Ik ben op zoek naar de hendel voor de winterstand en zomerstand. Ik kan hem niet vinden…. ops:
Waar moet ik gaan zoeken?
Re: winterstand / zomerstand luchtinlaad
nollysurf schreef:Ik ben op zoek naar de hendel voor de winterstand en zomerstand. Ik kan hem niet vinden…. ops:
Waar moet ik gaan zoeken?
Wat voor BX heb je? Niet alle types hebben er een.
Ich bin ein Breaker
bx
1.4 1987.
Waren er verschillende types 1.4 in 1987???
Ik zal eens moeten nakijken. In ieder geval een versie met handchocke. En de oude moter. (zoals in de visa).
Weet nu niet precies welk type het ook weer was….. ops:
1.4e met 150 motor waarschijnlijk. Aan de bestuurderskant nog voor het motorblok een beetje diep in de motorruimte zit op een brede luchtslang een zwart kunststof schuifje met 3 standen. Beter kan ik het niet uitleggen, zie het zo even niet meer voor me en heb de auto niet meer..
klopt…
Om even terug te komen op het probleem van laag lijken te hangen als ik door mijn binnenspiegel kijk
Ik ben er net achter gekomen wat nou precies het probleem is; de binnenspiegel hangt 5 cm hoger dan normaal (het is wel de originele voorruit). Dit is echt iets wat ik nog nooit gezien heb bij een BX, een maandagochtend productie misschien?
Ik laat het denk ik maar zitten, kan er wel mee leven ook al is het soms irritant (vooral als het donker is )
of de binnenspiegel is er een keer afgevallen en op de verkeerde plaats weer teruggezet…