Die cabrio is inderdaad een ombouw, maar dan wel een naar de Chapron variant Le Caddy.
De eerste die Chapron hiervan bouwde had nog geen verlengde voordeuren. Persoonlijk vind ik de lijn van de lage en lange koffer veel beter gelukt dan die van de uiteindelijke Usine.
Vriendelijke groet,
Jan
Vandaag bij mij op de zaak een bezoeker met een fraaie ID19B uit 1966.
Eigenlijk is ie zonder strips en zo op z’n mooist!
Super IDee schreef:Vandaag bij mij op de zaak een bezoeker met een fraaie ID19B uit 1966.
O jee in de verkeerder catagorie gepost. Sorry kan niet meer wijzigen
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De DS19 van de bij meeste van ons wel bekende (in ieder geval zijn website) Jurgen Koolhaas staat te koop:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m684223667-citroen-ds19-hydraulique-pallas-1965.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Is wel een erg mooie!
Alhoewel ik die Robri strips een beetje overdone vind.
Maar dat was in die tijd natuurlijk helemaal vet kicken…
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Ziet er zo op foto mooi uit, maar ook een dikke prijs. Origineel grijs metallic
Slecht gespoten, voorspatborden zijn erg spikkelig alsmede de motorkap. Achterspatborden en achterklep zijn plastiek.
Rechts achter lhm lekkage en carterpan lekt.
Veel aan gelast. ” Keihard dus en voor 36000 euro aan gewerkt meneer”
Geen onderhoudshistorie bekend.
Ik zoek nog even verder…
Dan is wellicht deze prachtige dame iets voor je.
Of bekijk ze allemaal even en zie hoe de prijzen van snoekjes tegenwoordig in ontwikkeling zijn:
http://www.gaspedaal.nl/Citroen/DS/?bmin=1950&bmax=1976&srt=pr&p=3
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kunstof achterschermen en kofferklep zijn toch niet echt een ramp als het gewoon netjes is?
Of zie je echt goed kleurverschil?
Jammer want op de foto’s ziet het er idd netjes uit…
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Han S schreef:Dan is wellicht deze prachtige dame iets voor je.
Een 74er DSpecial is natuurlijk wel even iets heel anders dan een 71er 21 Pallas.
Een compleet andere uitvoering, leer vs stof, en andere deurklinken etc…
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Ja , die heb ik al tijdje eerder gezien. Ziet er goed uit maar ik zoek liever een vijfbak en LPG.
Kan ik er wel in laten zetten maar kost ook weer de nodige centjes
Wat maakt deze zo bijzonder voor vous? Helemaal ‘schoon’ bedoel je?
En wat te zeggen van deze, zou volgens kenner Hans Kloos ook wel een aardige zijn, en de helft goedkoper
Ja, maar wel heel netjes bewaard gebleven, onverkloot en zo kom je ze weinig tegen.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
@ Arjan : ik dacht dat dat not done was, veel laswerk en nieuwe elementen, althans dat je er dan niet zoveel voor moest betalen
Je ziet geen kleurverschil. Voorspatborden moeten over.
Arjan, als ik mag kiezen tussen leder en stof dan ga ik wel voor stof. Overigens is het wel bizar wat sommigen durven vragen voor zowel een nette DS als een rondom gepukkeld exemplaar waar ze dan bij zetten: carrosserie heeft wat aandacht nodig.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja wat is duur, er zijn natuurlijk zat DSen die voor dik 25k worden verkocht…
Maar voor 14k is het wel fijn om wat geschiedenis te kennen, gezien je niet direct met de vorige eigenaar te maken heb bij een bedrijf is dat wellicht wat lastig.
Of je die kunstof schermen erg vind is denk ik of je er zelf veel waarde aan hecht. Je ben in elk geval wel van de roest elende af…