1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Restauratie ID ‘62 LHM of LHS?
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 januari 2006 02:01 PM

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, ben bezig met de restauratie van mijn ID uit ‘62. Het gehele hydraulisch systeem moet gereviseerd worden, de auto heeft 30 jaar stil gestaan. Volgens de aanschafbrochure van de ID/DS club zijn enige delen/rubbers van het originele rode systeem niet of moeilijk meer te krijgen. Ik twijfel of ik alles zal ombouwen naar LHM of toch voor origineel zal gaan. Heb zelf redelijk veel ervaring met hydraulische reparaties aan mijn vorige DSen. De auto zal niet dagelijks bereden gaan worden en zal in de winter ook stil staan. Graag jullie mening!

MVG Alexander

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 02:10 PM
  [ # 1 ]

persoonlijk zou ik hard gaan nadenken of het wil om hem op LHM te zetten.
en dan met name vanwegen de voordelen .
niet agressief ,dus je hoefd niet in paniek te raken bij sporadisch knoeien of lekken.
alles voorradig qua onderdelen,en goedkoper van prijs.
.
verder meen ik dat je zonder al te veel aanpassingen hem simpel om kan zetten naar LHM, door wat minime aanpassingen.
dit omdat LHM niet agressief is en zelfs neutraal, dus de huidige rubbers worden niet door LHM aangetast,en hoeven dus niet vervangen te worden.

maar ja, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat er al enkele DSen zijn die zijn omgebouwd van LHS naar LHM.

welke items wel vervangen moeten worden is me dus niet bekend, maar ik denk heel weinig.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 januari 2006 02:51 PM
  [ # 2 ]

Bedankt Wupke,

Het hele systeem moet toch vernieuwd worden, dus ook alle leidingen, HD pomp, Stuurhuis, Remservo Enz. Ik vraag me alleen af of er LHS delen zijn die niet meer verkrijgbaar zijn.

Greetz Very Happy

Alex

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 januari 2006 03:18 PM
  [ # 3 ]

Een nieuwe remservo met knop wordt moeilijk denk ik…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 januari 2006 08:01 PM
  [ # 4 ]

LHS onderdelen zijn niet makkelijk te vinden en zeer prijzig .

Is wel wat werk , maar als je van plan bent alles te reviserern niet twijfelen en naar LHM overgaan .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 januari 2006 08:54 PM
  [ # 5 ]

Zeker gezien het feit dat LHS hygroscopisch is en daarom absoluut niet tegen lang stilstaan kan, het systeem gaat van binnen roesten.


GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 januari 2006 09:19 PM
  [ # 6 ]

Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?

Alex

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 09:26 PM
  [ # 7 ]
super.alexander schreef:

Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?

Alex

nou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.

na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.

neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.

klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.

ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.

MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.

greets wupke Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 januari 2006 09:28 PM
  [ # 8 ]
kreazyV8wuppo schreef:
super.alexander schreef:

Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?

Alex

nou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.

na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.

neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.

klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.

ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.

MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.

greets wupke Wink

Dat is wel heel erg op zijn oostbloks.

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 09:31 PM
  [ # 9 ]
Ds23man schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
super.alexander schreef:

Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?


Alex

nou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.

na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.

neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.

klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.

ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.

MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.

greets wupke Wink

Dat is wel heel erg op zijn oostbloks.

GRG Very Happy

geeft dat ?
het werkt toch!
mvgr wupke:die geen 2,80 euro voor een lubbeltje wil dokke Laughing

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 16 januari 2006 09:37 PM
  [ # 10 ]
kreazyV8wuppo schreef:

geeft dat ?
het werkt toch!
mvgr wupke:die geen 2,80 euro voor een lubbeltje wil dokke Laughing

nee, maar wel een meter slang verknippen eer ie op de juiste dikte zit Wink

Tis wel een oplossing, maar als je een heel dun ringetje nodig hebt Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 09:46 PM
  [ # 11 ]

ik heb het over de leidingrubbers.
niet de remzuigerafdichtingen.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 16 januari 2006 09:54 PM
  [ # 12 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Ds23man schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
super.alexander schreef:

Bestaan er LHM rubbers die in de “oude” remklauwen passen?


Alex

nou ga ik op glad ijs, en zou zomaar een nieuw onderwerp kunnen worden.

na uitgebreid testen frotten spelen en klungelen met LHM heb ik het volgende uitgevogelt.

neem een rubber slang (zonder wapening) en knip die met zo’n speciale rubberslangschaar (die met die spitse stanley nife) op lengte af.
controleer de dikte van het oude en het stukje nieuwe rubber.

klaar is het, zo kan je veel euro’s besparen , en werkt nagenoeg 100%.

ik heb al diverse van die dingen zelf gemaakt op die manier, en zijn nu 10 jr na dato voor zover ik weet nog steeds dicht.

MAW je hoefd niet die dure van Citroen te gebruiken.

greets wupke Wink

Dat is wel heel erg op zijn oostbloks.

GRG Very Happy

geeft dat ?
het werkt toch!
mvgr wupke:die geen 2,80 euro voor een lubbeltje wil dokke Laughing


Is Durex zo duur tegenwoordig???

GRG Very Happy

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 januari 2006 09:57 PM
  [ # 13 ]

Is Durex zo duur tegenwoordig???

GRG Very Happy

wederom OFF TOPIC.

en nee ik ben getrouwd en heb die lubbeltjes niet meer nodig.
laag bij de gronds gewauwel…
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 januari 2006 10:41 PM
  [ # 14 ]

Ik bedoel eigenlijk de remzuigers O-ringen, ik denk dat er wel een passende voor te vinden is geschikt voor LHM.

Bedankt allemaal voor de reacties Wink

Alex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 januari 2006 10:42 PM
  [ # 15 ]
super.alexander schreef:

Ik bedoel eigenlijk de remzuigers O-ringen, ik denk dat er wel een passende voor te vinden is geschikt voor LHM.

Bedankt allemaal voor de reacties Wink

Alex

Citrotech in oldebroek bellen. hij levert alles voor je ombouw, van goede kwaliteit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook