radio (type rd4) doet het niet
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 12 mei 2013 11:33 PM

De radio in mijn C4 GP doet het niet meer. Het is een type RD4 met MP3 functie op CD

Radio gaat niet meer aan.
Ik heb hier op het forum de mogelijkheid van het kapotte knopje al gelezen.
Ik heb het zwarte dopje er af gehad en kon direct op de schakelaar zelf duwen, maar geen sjoege.

Bij een snelle controle zie ik in het boekje dat de radio bij twee zekeringgroepen genoemd wordt.
De andere stroomverbruikers van die groepen doen het wel, dus de zekeringen moeten m.i goed zijn.

Ik heb apparaat er nog niet uit gehad, stekkercontrole nog niet kunnen doen.

Wat wel opvallend is:
Ik heb al een paar jaar een Dension Gateway 300 aangesloten en het ledje op de USB-stick brandt wel.
Er is dan een signaal.

Als ik achter uit rijdt met de auto hoor je de piepjes van de P-control niet

Maandagmiddag wil ik er eens goed naar kijken.
Iemand tips waar ik allemaal naar moet kijken.
Ik vroeg me af of er in de RD4 zelf ook nog een zekering zit.

De boordcomputer doet het wb benzineverbruik wel (gemiddeld verbruik etc)

Alle tips zijn welkom

Profiel  

beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1825

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 mei 2013 07:48 PM
  [ # 1 ]

ja achterop de radio zit ook een zekering. maar die gaat eigenlijk nooit stuk, geen enkele zekering eigenlijk, behalve als je ergens sluiting maakt,

Afbeelding Bijlagen
rd4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

PeterrijdtineenC4
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 18 mei 2013 11:58 AM
  [ # 2 ]

Hallo,

Mij is de afgelopen week exact hetzelfde overkomen. Ik kwam terug van een vakantie en de accu van m’n C4 Grand Picasso was leeg. Waarschijnlijk was dit gekomen door de harde schijf die aan de Dension Gateway 300 gekoppeld was stroom trok. Door middel van startkabels heb ik de auto gestart. De radio deed het niet meer. Na allerlei dingen geprobeerd te hebben toch maar naar Citroëndealer gebracht. Conclusie: Als de Gateway ertussen weggehaald wordt en de radio op de originele manier wordt aangesloten is er niets aan de hand. De radio doet het weer. Ook zie ik hem weer in de boordcomputer. Ook de achteruitrijsignalering doet het weer omdat die via de radio en de luidsprekers loopt. Ik ben met de Gateway teruggegaan naar de dealer. Zij hebben hem bekeken, getest en opgestuurd. Conclusie volgens hen: De firmware of software heeft waarschijnlijk een flinke klap gehad tijdens de hulpstart. Er zit volgens hen geen zekering in de Gateway die er anders wellicht was uitgevlogen. Ik moet dus nu afwachten wat de conclusie van de producent is.
Mijn garantie was officieel net verlopen, maar volgens de wet heb je recht op garantie ook al is de officiële fabrieksgarantie niet al te lang afgelopen. (zie: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?gclid=CN6D8bakn7cCFXMctAodJG0Apw). Ik heb de dealer hier op aangesproken en ze gaan het ding kosteloos laten repareren of vervangen. Klasse en een pluim! Ik ben benieuwd wat er gebeurt als jij de Gateway er tussenweg haalt. Succes.

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 mei 2013 03:02 PM
  [ # 3 ]

ga ik ook testen
Ik heb mijn Dension eind 2009 gekocht, garantie zal het in geval van defect zijn niet worden
Bedankt

Profiel  

Bimbam2
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 22 mei 2013 07:44 PM
  [ # 4 ]

Mijn probleem is opgelost.
Ik heb de radio er uit gehaald en de Dension er tussen uit gehaald, nadat de radio er weer ingezet was deed de radio het weer.
Daarna om te controleren de Dension er weer tussen gezet, deed alles het weer.
Ik vermoed dat een stekker er niet goed ingezeten heeft en los getrild was.

Iedereen weer blij, vooral mijn vrouw. Als die nachtdienst heeft gehad vindt ze een partij muziek op de terugweg naar huis wel lekker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook