Jullie advies gevraagd.
Ik ben de trotse bezitter van een mooi XM 2.0i uit 1992. Een mooie zwarte auto met leuke velgen een radio-tje enz. helemaal top dus.
Nu heeft vanmorgen de koppeling het helemaal begeven, ik kan er dus niet meer mee rijden.
Ik meteen een garage gebeld hier in Breda en die kan de koppeling maken (vervangen) voor 750,- euro. De APK verloopt ook eerdaags dus die wil ik er ook bij doen plus een grote beurt is 200,-. Twee nieuwe voorbanden en vast nog wel het één en ander ben ik dan 1500,- euro verder maar heb ik (denk ik) wel weer een mooie goede auto.
Het probleem is dat 1500,- euro voor mij een hoop geld is. De auto heeft me 550,- gekost, en dat is ook het bedrag waar ik het meestal mee moet doen als ik een auto koop.
Zal ik nu dus doorzoeken en een andere auto kopen van +_ 800,- of toch een keer diep in de buidel tasten en de XM weer laten bloeien. (mooi hé)
Ik heb je XM ook te koop zien staan.. Mijn advies: geef geen geld uit aan steeds weer een andere auto. Koop een auto, rij erin, geef ‘m goed onderhoud en maak ‘m als er wat kapot gaat. Op den duur heb je dan een auto waarvan je de technische staat kent. Als je nu weer een andere auto koopt voor een bedrag rond de €1000,- koop je waarschijnlijk toch weer een auto met zijn eigen problemen.
Ik zou zeggen—> geef één keer wat geld uit aan de XM, je hebt er waarschijnlijk een hoop plezier van.
Mocht je een andere auto kopen en een krap budget hebben, ga dan ook na of een XM wel de meest geschikte auto voor je is.
Ik weet niet hoe je handen staan, maar je kunt het ook proberen zelf te doen. Een Haynes kost €30 en een volledige koppelingsset ±€215.
Animal triste post coitum
Of vraag de Hegru in Veldhoven eens om een prijsopgave. Specialisten die nogal mooie prijzen hebben vaak!
voge schreef:Ik heb je XM ook te koop zien staan.. Mijn advies: geef geen geld uit aan steeds weer een andere auto. Koop een auto, rij erin, geef ‘m goed onderhoud en maak ‘m als er wat kapot gaat. Op den duur heb je dan een auto waarvan je de technische staat kent. Als je nu weer een andere auto koopt voor een bedrag rond de €1000,- koop je waarschijnlijk toch weer een auto met zijn eigen problemen.
Ik zou zeggen—> geef één keer wat geld uit aan de XM, je hebt er waarschijnlijk een hoop plezier van.
Mocht je een andere auto kopen en een krap budget hebben, ga dan ook na of een XM wel de meest geschikte auto voor je is.
sluit ik me bij aan (mits de auto het waard is) .
ik bedoel, als je draagarmen en uitlaat en achterbanden enz enz er ook aan zitten te komen word het een ander verhaal natuurlijk.
kan je die allemaal inschatten voor nog minimaal 10 a 30,000 km dan vrolijk laten maken, zoals Voge al aangaf.
mvgr wupke:die het verdomd om een rotte bak recht te schroeven hehe (waar rotte roest is) ops:
Was ik misschien nog vergeten in mijn verhaal inderdaad.. Je moet natuurlijk wel weten dat de rest van de auto het nog waard is om de koppeling te vervangen.
Op de foto is ‘t in ieder geval een mooie auto hoor!!!
Bedankt alvast voor jullie reacties!
ik ben helaas zelf niet zo.n techneut, geef mij maar een blok hout…
Ik leer natuurlijk langzaam wel bij maar ik durf niet te zeggen of mij XM verder helemaal ok is.
Ook ik adviseer je om, als je auto verder toppie is, de auto te laten maken en er van te genieten! Bedenk je wel of je de auto ook echt lang wil houden. Als je van plan ben binnen nu en een half jaar toch weer een andere uit te zoeken, doe het dan maar niet! Zonde van je geld. Dit soort uitgaven zie je namelijk nooit helemaal terug in de verkoopprijs!
Xsara_Coupe
midas schreef:Bedankt alvast voor jullie reacties!
ik ben helaas zelf niet zo.n techneut, geef mij maar een blok hout…
Ik leer natuurlijk langzaam wel bij maar ik durf niet te zeggen of mij XM verder helemaal ok is.
je garagist kan je wel een indicatie geven met het achterliggend verhaal.
let wel 100% garantie krijg je nooit.
mvgr wupke
ik sluit me er volledig bij aan, voor mij is 1500 euro letterlijk een rib uit mn lijf, met een studenteninkomen
Maar ik zou zeker overwegen om een Haynes te kopen en zelf aan de slag te gaan. Als je er genoeg tijd voor neemt kan het eigenlijk niet fout gaan. Goed lezen, eerst denken, dan doen en vooral, lef hebben en inderdaad die bouten losdraaien in plaats van bang zijn voor het gevolg. Ik was zelf net technisch genoeg om een band te plakken maar met de Haynes erbij is het me toch gelukt om eerst een ddynamo te vervangen en daarna maar direct de distributieriem van een BX 1.6 TRI, dus je ziet, gewoon doen!
Twee grote voordelen: je leert de wagen kennen en tegelijkertijd sleutelen,
en het bespaart je veeel geld!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Dat is zeker waar.. Realiseer je verder dat de verkoopwaarde van een XM 2.0i met kapotte koppeling ongeveer rond het vriespunt ligt..
voge schreef:Dat is zeker waar.. Realiseer je verder dat de verkoopwaarde van een XM 2.0i met kapotte koppeling ongeveer rond het vriespunt ligt..
er is al 150 euro voor geboden op marktplaats.
mvgr wupke:
kreazyV8wuppo schreef:voge schreef:Dat is zeker waar.. Realiseer je verder dat de verkoopwaarde van een XM 2.0i met kapotte koppeling ongeveer rond het vriespunt ligt..
er is al 150 euro voor geboden op marktplaats.
mvgr wupke:
opletten he 250,-
maar daar doe je zo’n auto toch niet voor weg?
voge schreef:maar daar doe je zo’n auto toch niet voor weg?
daar laat ik mij nu nog niet over uit
Geplaatst: 16 Jan 2006 18:57 Onderwerp: Jullie advies gevraagd.
Het probleem is dat 1500,- euro voor mij een hoop geld is. De auto heeft me 550,- gekost, en dat is ook het bedrag waar ik het meestal mee moet doen als ik een auto koop.
Zal ik nu dus doorzoeken en een andere auto kopen van +_ 800,- of toch een keer diep in de buidel tasten en de XM weer laten bloeien.
Als je een gering budget hebt dan is een xm toch een verschikkelijk dure auto om te rijden
Als je een wat kleinere auto zou aanschaffen hou je waarschijnlijk meer geld over vanwegen het verbruik, wegenbelasting en verzekering zodat je ook de auto goed kan onderhouden lijkt mij
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere