Plasti-dip : tip voor raamlijsten of velgen ?
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 26 april 2013 06:52 PM

Plasti-dip is een soort rubberverf die je kan aanbrengen op een carrosserie (zonder schuren), op plastic, op alle mogelijke oppervlakken. Het weerstaat car-wash en dergelijke en is gemakkelijk weer te verwijderen als je dat bepaald kleurtje beu bent. Werkt ook goed op velgen.

http://www.youtube.com/watch?v=yepjODal1D0

Ik zat naar een paar video’s over dit produkt te kijken toen ik het bovenstaande vond waar iemand de zwarte raamlijsten van zijn auto ermee behandelt, met mooi resultaat.
Je kan er ook een volledige auto mee (laten) spuiten - ca. 800 euro voor een volledige Xm. Ik overweeg of ik Xemmetje niet eens voor een paar jaartjes een chique gunmetal grey kleurtje laat geven.

Er zit een pro die dergelijk werk doet hier in de buurt.

Om het zelf eens uit te proberen (met spuitbus) zal ik de Honda Zoomer eens aanpakken, die heeft in de loop der jaren al wat gebruikssporen gekregen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  

Bram91
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124

Gepost: 26 april 2013 08:12 PM
  [ # 1 ]

Standaard plasti-dip is mat, en slechts in enkele kleuren verkrijgbaar. Om glans of metallic te verkrijgen moeten er weer extra lagen overheen. Het lijkt me echter wel prima spul om raamlijsten en stootlijsten mee te spuiten om weer een net resultaat te krijgen. Dit ben ik ook van plan met mijn eigen XM.

Tip trouwens nog, als je ruimer afplakt dan in die video krijg je een veel strakker resultaat zonder zichtbare randjes. Je kunt het overgespoten stuk glas zo weer plastidipvrij maken door het er af te trekken.

Profiel  

JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 26 april 2013 08:49 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad Bram. De dealer die de produkten verkoopt (niet zelf spuit) zei me ook dat hij het zeker niet aanraadt om met het met een glans- of metallicspray te overspuiten, tenzij de basislak gemengd wordt met ‘pearleffectlak’. En dan nog beweert hij dat je kans hebt dat je auto eruit ziet als een auto die met gewone lak slecht gespoten is (wolken en/of sinaasappelschil-effect) en dat hij het zelf nooit zou doen voor zijn eigen auto.

Dus volledig spuiten is mat of niets. Of matgrijs voor een Xm zou passen is nog zeer de vraag. Voor de lijsten zie ik het wel zitten - eens die van mij er minder goed zullen uitzien ga ik er ook mee aan de slag. Ook voor aluvelgen die er niet 100 % meer uitzien lijkt het een goede zaak, dus als ik ooit eens op een setje goedkope Monte-Carlo aluvelgen kom die er niet al te goed uitzien kan ik daarmee aan de slag.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 23 mei 2013 03:09 AM
  [ # 3 ]
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook