


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ok, multimeter op de accu gezet, 2500 toeren, gemeten, resultaat: 14.27, is dat goed?
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Als het bij 3500 14,4 Volt is, is het helemaal goed. Ietsje minder mag ook, maar niet hoger dan die 14,4!
Het moet meer dam 13,8 zijn meen ik, anders heeft het geen zin.
En als je rijdt mogen de lampen niet zwakker gaan branden als je bijvoorbeeld de blower aanzet etc.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Heb een stuk gereden: radio aan, lampen aan, raampies open, alles helemaal perfect. Auto geparkeerd om een haring te scoren, stukje door de haven gehobbeld, halfuurtje later weer starten: oei oei oei, dat moest van ver komen. Hmm… Ik ga morgen nog even op 3500 meten Léo, ik laat het hier wel even weten!
Way out in the water, see it swimming.
Dat hoef je niet te doen.
Het maximum is al veel eerder bereikt.
Eerst de accu goed doorladen met een acculader, of door een lange rit van een paar uur.
En dan weer kijken.
Voor de zekerheid kun je nog even controleren of je een lekstroom hebt.
Als je een van de polen losschroeft, en hiermee langzaam tegen de accupool aantikt mag er geen vonk ontstaan.
Of een heel miniem vonkje van het klokje.
Als je geen lekstroom hebt, en de dynamo laad goed en het probleem blijft ben je waarschijnlijk in het bezit van een overleden accu.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of een pool losnemen en met een multimeter tussen de pool en de klem meten hoe groot de lekstroom is. Begin met de grofste stand! (10A). Iets is er altijd door het klokje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Tnx voor de adviezen! Vanochtend even getest, maar de auto startte toch! Tjonge jonge…
Accu dood kán bijna niet, er zit een hagelnieuwe accu van Bosch in - een dure jongen (200 piek dacht ik).
Mocht ik nou wel een lekstroom hebben, hoe spoor ik die op dan? Al multimeterend van onder naar boven?
Way out in the water, see it swimming.





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zie een post naar boven.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Sjessus, dat ik daar overheen lees… Dank je jan!
Way out in the water, see it swimming.
En toch moet je die accu niet uitsluiten omdat hij nieuw is hoor.
Ik heb het ook al eens meegemaakt, weliswaar niet met een autoaccu maar met een tractie cel.
Maar wel van een gerenormeerd merk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En, al gemeten? Is een fluitje van een cent.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Toch een lekstroom? Ik heb het lampekapje aan het plafond er afgehaald, dat was toch al een bron van ellende met die lampjes. En ik had er ook al ‘s aan zitten prutsen, dus: even eraf geklust. Auto uitgelaten, accu goed volgeladen en weggezet. Vandaag na een week de dame eens gestart, en zonder problemen in één keer aanslaan. Het probleem lijkt dus nu eerst verholpen.
Of is het toch deze TLC geweest?
Way out in the water, see it swimming.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Handige dames hoor. Gebruiken ze de uitlaat als trapje?

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De liefde voor de CX wordt er vroeg ingewassen.
Citroen CX 2500 prestige turbo






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
[foutegrappenmodus]Ahaa, twee Tatjana’s in de dop! [/foutegrappenmodus]
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D