Soms hoog stationair toerental na starten
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5386

Gepost: 23 mei 2013 11:06 PM

Beste forummers,
Onze Xsara Picasso 1,8 uit 2000 heeft regelmatig een vreemde kuur direct na het starten.
Het toerental vliegt naar de 2000 rpm of nog hoger (schat ik, want hij heeft geen toerenteller)
Na 1 of 2 seconden wordt het weer keurig gecorrigeerd.
Het doet zich eigenlijk alleen voor als de motor nog warm is, bijvoorbeeld als je terugkomt van de Albert Heijn.
Koude start is prima, na korte stilstand is het ook goed.
Ik heb zelf wel aan de stappenmotor gedacht, maar dat snap ik niet helemaal, want dan zou de stappenmotor verder open moeten gaan staan als het contact uitstaat.
Of maak ik hier een denkfout?

Het is niet zo ernstig, maar je voelt je net een dove bejaarde die niet hoort dat z’n voet op het gas hangt….

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 24 mei 2013 12:22 AM
  [ # 1 ]

Had de saxo ook. Gasklephuis van de sloop gehaald voor 3 tientjes.

opgelost.

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5386

Gepost: 24 mei 2013 09:53 PM
  [ # 2 ]

Dank je René,
Maar heb je enig idee wat er nou misgaat bij die gasklep?
Hij staat bij het uitzetten keurig in positie en bij het starten blijft ie open staan?
Zou reinigen nog kunnen helpen?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook