25 van de 28
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 GT   1985
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 23 mei 2013 08:38 PM
  [ # 361 ]

1 op 10 ligt meer voor de hand idd.
die rammel kan heel goed de draagarmlagers voor zijn.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 mei 2013 10:52 PM
  [ # 362 ]

Met mijn GT reed ik minimaal 1 op 13 of nog beter. Enkel na honderden kilometers autobahn in Duitsland met snelheden ver boven de 150 km/h kwam ik op 1 op 10 uit.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 mei 2013 11:41 PM
  [ # 363 ]
Arjan Verkade schreef:

1 op 7 lijkt me aan de stevige kant voor een 1.9?


Nou ik zit er ook tegen die verbuik aan… Ben nu aan het bekijken hoeveel exact ze verbruikt..
(Maar dat duurt effe, voor werk wordt de V6 ingezet en de Bx voor korte ritten in de buurt)

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 mei 2013 11:54 PM
  [ # 364 ]

Rechtervoetmanagement….

En denk eraan dat je van elke motor eerst door moet hebben hoe je deze moet berijden. Zo zijn best een aantal carburateurmotoren die je zeker niet volgens “het nieuwe rijden” moet rijden als je er zuinig mee wilt zijn.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 mei 2013 11:57 PM
  [ # 365 ]

Nou ik rij anders rustig met de Bx.. (rustiger dan anders..)

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 24 mei 2013 08:11 AM
  [ # 366 ]

Nope ik heb 2 echte GT’s gehad en volgens de montuer hadden beide dubble carborateur.. ze reden ook 180-190 op de snelweg en zopen 1:

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 mei 2013 11:03 AM
  [ # 367 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Nou ik rij anders rustig met de Bx.. (rustiger dan anders..)

Maar misschien maak je daar juist de fout.

Je denkt dat je rustig en voorzichtig rijdt, maar ondertussen laat je de motor in een gebied werken waar deze niet zijn beste rendement heeft.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 mei 2013 11:23 AM
  [ # 368 ]

Korte stukjes zijn funest voor je verbruik. Een verbruik van 1 op 10 moet haalbaar zijn, 1 op 13 komt mijns inziens alleen bij een bx 14 voor of in de boeken van de gebroeders Grimm.

1 op 7 is wel erg duur, grote kans dat die carburateur dus gewoon goed gaar is. Dat is een BX 19 kwaaltje. Met een frisse carbu, die goed afgesteld is door iemand die weet waar hij mee bezig is ga je zeker een enorme verbetering merken. Als dat ding rond de 1 op 7 loopt staat ie dus veel te rijk! Slecht voor alles.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 mei 2013 12:04 PM
  [ # 369 ]
waterman schreef:

1 op 13 komt mijns inziens alleen bij een bx 14 voor of in de boeken van de gebroeders Grimm.

Valt wel mee, mijn 19 TZi’s en GTi’s deden 1 op 12 tot 1 op 14 en mijn 16 TRS automaat deed gemiddeld 1 op 13,5 inclusief stukken blazen op de autobahn en 140 op de teller in NL. Huidige 16 RS echter nog niet mee boven de 1 op 11 gekomen (meestal eerder 1 op 9,5), behalve 1 lange rit naar Frankrijk.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2013 07:54 PM
  [ # 370 ]

TZi is naar mijn idee iets heel anders, natuurlijk nog steeds een 1.9, maar dan met inject ipv een carb.
Een GTi (16v) haalt bij dagelijks gebruik ook 1 op 10 a 12.

Ik blijf 1 op 7 erg fors vinden, mijn CX is dan met stevig doorrijden in elk geval een stuk zuiniger Wink

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 24 mei 2013 09:28 PM
  [ # 371 ]

Ik rij ook 1:9 met de break 16 RE carb versie, geen automaat. 1:10 komt bijna niet voor. 1:7 wel af en toe cry
Moet wel zeggen dat ik vermoed dat mijn vlotterniveau verkeerd staat afgesteld en dat ie daarom meer verbruikt dan zou moeten (loopt nog steeds niet helemaal lekker).

Het maakt voor het gebruik niet zoveel uit of ik 120 of 160 rij.
Pas als ik terugzak naar 100-110 merk ik dat hij wat zuiniger loopt, bij die snelheid loopt hij ook mooi stil en rustig.
En boven de 140 wordt ie ook weer mooi rustig Mr. Green

Ik rij ook dagelijks korte stukjes (12-15 km naar het werk en terug), en op die ritjes verbruikt hij echt belachelijk veel. Ik denk eerder 1:7 dan 1:8 voor korte ritjes.
Maar dat zou dus goed het vlotterniveau kunnen zijn.

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 24 mei 2013 09:29 PM
  [ # 372 ]

Ik moest met mijn GTi moeite doen om 1op10 te kunnen rijden. In de laatste maanden reed ik misschien 1op10.5, maar hoger ben ik niet gekomen. Ik reed dan gewoon ‘door’, maar schakelde gewoon op tijd over en reed met constante snelheid rond de 2200tpm. Met mijn huidige auto moet ik nog tanken, dus weet ik nog niet hoeveel die verbruikt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2013 09:32 PM
  [ # 373 ]

Een GTi krijg met met lange ritten makkelijk naar de 1 op 12.
Maar met korte ritten ga je dat zeker niet redden.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 26 mei 2013 12:12 AM
  [ # 374 ]

Heb laatst met mijn GTI 1 op 13 gehaald!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 26 mei 2013 12:46 AM
  [ # 375 ]

Mijn verbruik de laatste tankbeurten
16v 1 op 13.6
16trs 1 op 11,7
14 RE 1 op 12,6

Eigenlijk wel gaaf dat je ‘m dagelijks gebruikt cheese

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
 
25 van de 28
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook