heeft er iemand ervaring met een distributie riem set incl waterpomp van bolk?
en is dit goede kwaliteit.
don’t drive fast, fly low
dus als je van een beetje sportief rijden houd is het geen aanrader?
en het merk GATES is dat wat?
don’t drive fast, fly low
Totaal aantal Berichten: 43308
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gates en Conti zijn perfect. De rest is rommel. Klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dayco is ook prima, vaak zelfs origineel gemonteerd op een Citroen.
SKF is ook prima, de riem in een SKF set is van Gates, prima spul dus
Totaal aantal Berichten: 43308
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2x een Dayco op een XM gehad die de voorgeschreven 120.000 km niet haalde….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het word deze set van mrauto
Waterpomp+Tandriemen
GATES - Ref: KP15347XS
ook heb ik nog een vraagje over de krukas keering:
Keerring, krukas
ELRING - Ref: 505.740
binnendiameter [mm]42
buitendiameter [mm]66
breedte (mm)6
bouwwijze radiaalasdichtingAsw
draaibewegingRechtse draaibeweging
materiaalFpm/acm (viton/polyacryl-rubber)
StofkapMet stofkaplip
ToepassingVoorkant
is dit de kering die aan de distributie zijde zit?
don’t drive fast, fly low
Dat zie je toch zelf wel?
De distributie zit aan de LINKERkant als je er voor staat…. Die as zou welke kant opdraaien als je vooruit rijdt? Gokje…Rechts
De andere as draait linksom.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
waterman schreef:2x een Dayco op een XM gehad die de voorgeschreven 120.000 km niet haalde….
Misschien je rijstijl eens aanpassen?
Groeten van Henk uit Steenwijk.
René schreef:Dat zie je toch zelf wel?
De distributie zit aan de LINKERkant als je er voor staat…. Die as zou welke kant opdraaien als je vooruit rijdt? Gokje…Rechts
De andere as draait linksom.
ojaa zie het ook nu, overheen gelezen toch bedankt
en dan nog een vraagje die fusee kogels van bolk zullen dus ook wel niet veel zijn of wel?
don’t drive fast, fly low
Citrobenz schreef:waterman schreef:2x een Dayco op een XM gehad die de voorgeschreven 120.000 km niet haalde….
Misschien je rijstijl eens aanpassen?
Heeft niets met rijstijl te maken, ik gok dat het hier om een 2.0-16V gaat, die zijn berucht dat de riemen geen 120K mee gaan
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, de mijne ging bij 120.000, terwijl ik een vrij rustige rijder ben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Het probleem bij de riemen zit ‘m in het starten en niet zo zeer in het aantal kilometers ! vraag je zelf maar eens af hoe vaak je een auto start ! grt Rob
c est la vie
die fusee kogels van bolk zullen dus ook wel niet veel zijn of wel?
don’t drive fast, fly low
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Edit: de mijne ging bij 113.000
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
http://webshop-cs.tecdoc.net/carpartsdirect/home.jsp
Is dit misschien wat.