Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
JanSr schreef:Toch iets wat mij steeds meer opvalt. Als ik stilsta om een drukke weg op te draaien valt mij bij het optrekken op dat de auto een soort pauze inlast. De eerste halve seconde gebeurt er (te) weinig. Met de automaat op sport is dat minder merkbaar. Is dit bekend?
Ja dit is bekend. Alleen te merken als je met veel gas vanuit stilstand wegrijdt. Ook met de laatste updates voor bak en motor blijft dit erin. Ik denk dat het ter berscherming van de bak is. Niet ineens alle koppel erop als de auto nog niet rolt. Het schijnt dat deze bak niet veel reserves heeft t.a.v. het motorkoppel.
Drukt inderdaad hevig je stoplichtsprintje, maar goed dat moet je toch niet te vaak willen.
gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dank. Jammer.
Met het koppel kan het niets te maken hebben. Vanaf stationair naar ruim 2000 toeren bouwt het koppel zich geleidelijk aan op tot het max rond die 2000 toeren is bereikt.
Zelfs als je hem op sport zet loop je dat risico niet eens en dan voel je die pauze nauwelijks, gek genoeg.
Laten we het er maar op houden dat het gewoon een programmeer- of instelllingsfoutje is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
@ Jansr,
Bij deze plaatjes van de deurvanger die dus hard slijten.
Deurvanger kost 22 euro uit mn hoofd en is redelijk eenvoudig te vervangen
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
En wat ik ook vaker tegen kom, zijn de aanslagrubbers van de achtervering, zie foto. Is redelijk prijzig, maar als het rubber mist merk je het wel bij het nemen van flinke drempels.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Over dat van die pauze bij het wegrijden: Zelf heb ik het nog nooit opgemerkt, maar dat is waarschijnlijk ook omdat mijn ouders heel erg rustig rijden met de C6. Enkele weken geleden vertelde mijn neef heel hetzelfde over zijn vader zijn Mercedes CLS AMG automaat, dus het komt niet alleen bij ons merk voor. Misschien iets typisch voor automaten ofz?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.