

Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
De voorraadbol is prima in orde, de regeling slaat gelijk aan omdat de druk iets zakt, normaal corrigeerd de hogedrukunit dit, die hoor je dan regelen.
Wanneer de voorraadbol niet zou werken, zou gelijk alle druk weg zijn.
Als ik de hydrauliekmotor continu laat draaien werkt het exact hetzelfde als bij iedere andere DS.
Maar ik wil de hydrauliekmotor niet onnodig laten lopen.


Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Vandaag het battery management systeem (BMS) in bedrijf gesteld.
De volgende stap zal zijn om de controller/motor aan de gang te brengen.
Indrukwekkend ! Succes verder.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Niks voor mij,ik zou bij haast de stekker vergeten
Maar ziet er allemaal zeer mooi uit,ben benieuwd naar de rij ervaring.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Rare vraag: hoe zit het met je wegenbelasting









Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
tot en met 2013 - indien ouder dan 25 jaar, geen wegenbelasting.
Oldtimerregeling kijkt naar de datum eerste toelating, die blijft gelijk aan die van de originele DS. Het type brandstof is hierbij niet van belang, elektrische aandrijving valt hier ook onder.
Wel moet de auto herkeurd worden, daarbij wordt vervolgens bij brandstof: elektriciteit ingevuld.
vanaf 2014 (waarschijnlijk) - indien ouder dan 40 jaar, geen wegenbelasting, ongeacht type brandstof.
Is de auto toevallig jonger dan 40 jaar, dan heb je misschien te maken met de overgangsregeling van oldtimers tussen 25 en 40 jaar. Benzine evt op kwarttarief, diesel en lpg volledige mrb. Echter, de DS wordt elektrisch en daarom heeft het volgens mij zin om bij de herkeuring ook de uitstoot te laten meten. Je krijgt dan 0 gram CO2 uitstoot, alles onder de 50 gram CO2 uitstoot (geldt voor alle auto’s ongeacht leeftijd) heeft nog MRB vrijstelling tot 2015. In dat jaar is elke DS minstens 40 jaar oud, dus zoals het er nu uit ziet MRB vrij.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!


Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
De lader die ik gebruik heeft een vermogen van 3500W. Deze wordt door het BMS-systeem via de
CAN-bus aangestuurd.


Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ondertussen de eerste proefrit op het erf gedaan, het geluid van de hydrauliekpomp overheerste nogal.
Dit probleem heb ik opgelost door het geheel in een geisoleerde kast te bouwen.
Er staat een filmpje op youtube http://www.youtube.com/watch?v=GuzQu8pY2hMutube
Heel erg koel! Gefeliciteerd.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Bizar om totaal niets te horen op het gejank na vd HD pomp! Kan niet wachten deze DS in het echt te zien! Proficiat met het resultaat tot dusver.
Wat wordt er afgesteld tijdens instellen en calibratie? Respons gaspedaal?
Dit blijft een geweldig mooi project om te volgen!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Jeetje wat goed gedaan man!
Wil heel graag filmpjes en verslagen zien van langere testritten, ook op hogere snelheden. Voor velen zou een electrische ds een absolute uitkomst zijn. Ik zou er zo mee willen rijden; elke dag 12 km naar werk en 12 km terug, soms nog naar een klant; nog eens 5 km, zou absoluut ideaal zijn.


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Duivekeet schreef:Ondertussen de eerste proefrit op het erf gedaan, het geluid van de hydrauliekpomp overheerste nogal.
Maar wat je hoort is toch vooral de electromotor die de pomp aandrijft? De pomp zelf maakt een heel ander geluid. Ik ben trouwens wel verbaasd: als dit de motor is van een electrische fiets, dan maakt zo’n fiets toch ook wel heel veel herrie.
Wel een geweldig project trouwens


Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ik heb mbv een soort stethoscoop getracht de herkomst van het geluid traceren.
Hierbij kwam ik tot de conclusie dat beide ongeveer evenveel geluid produceren.
Alleen het soort geluid was anders. De pomp maakt van orgine zelf ook veel geluid maar dat
word door de motor overstemd. Het wat jankende geluid komt van de elektromotor, deze maakt
ongv. 4000 rpm met daarna een vertraging met een factor 7.
Nu zit de motor met pomp in een geisoleerde kast en hoor je hem een “heel” stuk minder, maar nu hoor je
de hogedrukregelaar duidelijk regelen.


Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Ondertussen is de auto zo goed als klaar en is de keuring bij de RDW aangevraagd.
Met wat testritten toch een keer 130km/hr kunnen halen.
Voor zover als ik het heb kunnen inschatten, komen we op dit moment aan een actieradius van 100km.
De motor moeten we nog wat verder inregelen, waardoor we wellicht verder kunnen komen.
Ik heb wat foto’s en filmpjes aan elkaar geplakt.
http://www.dropbox.com/s/zh9wxh1fqd62qe3/Citroen DS Electric demo.wmv