Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ach het blijft hobby he
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Leo heeft een onderblok liggen!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zou je niet lekker je DS opknappen en MRB vrij op LPG gaan rijden ivp je diesel op fixen en dik 1500 euro per jaar betalen?
In elk geval succes met de klus, hopelijk zit het eens een keer mee!
Ps. wat is er dan eigenlijk stuk aan het blok dat je deze problemen krijgt?
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij bouwt druk op,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
La Léo schreef:Rijdend hebben die fans geen enkele functie, dan moet de rijwind koelen.
Het is écht heel vreemd dit….
Dat kan ik proefondervindelijk tegen spreken !!!!
Als ik de twee snelheden bekabeling in de SM geknutseld had , kon ik maximum 70 per uur rijden of de boel liep heet !!
Na een hele dag alles gedemonteerd en gecontroleerd te hebben , ja zelfs de schoep van de waterpomp , bleek er op één fan het blad omgedraaid gemonteerd te staan !! ( Nieuwe platte race fans )
Draairichting was juist , maar één fan trok de lucht door de radiator , de andere blies de verkeerde kant op !!
Gelukkig is Frans mij komen helpen , en heeft die het probleem kunnen vaststellen
Dus maak nou maar eerst die fans in orde , of zet ze gelijk op volle snelheid ,
en rij zo een paar dagen !!
En let even op de windrichting
Of gooi je liever je blok er NOG eens uit , om dan over twee weken vast te stellen ,
dat het nog niet opgelost is .
Ik denk dat er binnenkort toch een CX te koop gaat komen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Klopt Walter maar zou het ook niet zijn dat een SM toch heel wat minder rijwind doorlaat dan een CX? Hij heeft niet eens airco dus geen condensor die in de weg zit!
Daarbij: een fan die niets doet lijkt me toch minder erg dan een fan die de lucht bij de warmtebron wegtrekt zoals jouw verkeerdom-fan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vier draadjes trekken,kost niks en proberen ook niet
Dus dit zou ik zeker doen.
Succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De fans draaien de goede kant op. De lage stand werkt zeker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
F.SvM schreef:Vier draadjes trekken.
Waarom?
Even een draadbrug in de steker van het thermocontact en beide ventilatoren draaien continu op hoge snelheid.
Simpeler kan niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat werkt. Hoge stand allen maar 1 fan. Maar de temperatuur meter liep niet op.
Bij montage van de kop vonden we krassen in cylinder 3. Misschien is dat wel door naar buiten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
René Jongejan schreef:F.SvM schreef:Vier draadjes trekken.
Waarom?
Even een draadbrug in de steker van het thermocontact en beide ventilatoren draaien continu op hoge snelheid.
Simpeler kan niet.
Neen want de originele opstelling werkt maar half !!
Meten is weten , gissen is missen
Boog een vraagje tussen door, heb je wel een compressietest gedaan? Lees de hele tijd mee maar heb dat niet gelezen of ik heb niet goed gelezen
Dan met koude motor en hete motor testen, kost je een paar brandplaatjes maar dan heb je in elk geval een overzicht van je compressie en of die goed is onder beide omstandigheden.
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In mijn beleving minstens driekwart, omdat de rechter ventilator alleen in de hoge stand niet mee doet.
F4 is heel, want beide ventilatoren draaien wel in de lage stand, ze staan dan in serie en worden beide vanaf F4 gevoed.
In de hoge stand worden de ventilatoren parallel geschakeld en krijgt de rechter ventilator een plus direct vanaf de accu, dus ongezekerd.
Even deze draad controleren, zit op de maker van het wisselcontact van relais 773.
Relais 742 werkt wel, want de linker ventilator werkt wel in de hoge stand.
Dus hooguit 1 draad trekken en geen 4.
Of relais 773 vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Elektroprobleem opgelost. Allebei draaien op lage en hoge stand. Een en ander is aangepast om dat de luchttempsensor van de platte diesel weg is en er nu een tweewegschakelaar in de radiator zit. Stationair gaan na een tijdje de twee op laag draaien maar wordt niet warm genoeg om hoog aan te schakelen.
Het blok bouwt direct druk op….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ai.