Koude start geen probleem . Gaan rijden gaat hortend en stotend de 1ste 15 min . Als ik dan stop is de kans dat hij niet meer aanslaat . Draait goed rond maar komt instabiel over . Een 10/15 wachten en loopt weer als het bekende zonnetje . Bij de citroen garage geweest . Is probleem kwam ze ook totaal onbekend uitgelezen en ...... niks te vinden . Iemand enig idee !
Ciao Eric
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Druksensor in de commonrailgallerij gaat wel eens kapot bij deze.
Dan geeftie een verkeerde waarde waardoor de computer de brandstofdrukregelaar totaal verkeerd aanstuurd.
Al meerdere keren meegemaakt
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Is dat uit te lezen ? dat hebben ze nl gedaan bij de citroen garage maar konden eigenlijk niks vinden . Is die druk sensor makkelijk te vinden / te vervangen ?
Ciao Eric
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Meestal staat er wel een storing in maar soms ook niet omdat de computer op basis van de gegevens regelt en denkt dat het goed is en de motor dan niet meer draait of stottert.
Die sensor zit onderin je commonrailgallerij voorop de motor.
Vervangen is niet heel erg moeilijk maar wel rottig.
Het is een mogelijke boosdoener, wilt niet zeggen dat de sensor ook echt kapot is, maar het komt wel eens voor.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Is die sensor gevoelig voor temp ? want start niet als hij lauwwarm is ; een 15 min gereden . Het stoterige is ook bij warm.
Ciao Eric
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
durf ik niet te zeggen, t lijkt me van niet omdat die in de diesel zit en deze niet heel warm word
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Zal morgen eens overleggen met Beek hier in Bergen op Zoom ; is de citroen dealer alhier.
Vanmorgen kassa sloeg niet aan ; had 2 dagen stilgestaan. ANWB erbij kon in 1ste inwam geen diesel in het blok was zijn conclusie want sloeg wel aan op remmen reiniger ; ingespoten . Brandstoffilterhuis bleek wat te lekken aan de bovenkant . Had ik pas vervangen . Weer losgehaald maar niks vreemds te zien . er weer op en bleef lekken ( Op advies van de citroen garage de + pool er ff af ........starten lopen . Maar niet mooi regelmatig. Maar ff bij de lokale garage neer gezet ; werken nog monteurs die bv je uitlaat nog ff lassen . Werken oplossings gericht + betaalbaar.
Ciao Eric
Brandstof filterhuis open gedraaid schoongemaakt en weer goed aangedraaid ; loopt weer top en 0 lekkage . Kosten 0 service heet dat !!!! Vraag me wel af wat de ANWB eigenlijk nog voor je betekend ? Een uur staan klungelen met amper resultaat…....
Ciao Eric
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
canecorsoeric schreef:Vraag me wel af wat de ANWB eigenlijk nog voor je betekend ? Een uur staan klungelen met amper resultaat…....
Ciao Eric
Daar kom je wel achter als je midden in de nacht ergens staat…. beetje lullige opmerking van je. Zelf een fout gemaakt en dan gaan piepen als een wegenwacht niet snel genoeg een oorzaak kan vinden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
tja, anwb ers zijn ook mensen, en die kunnen het soms ook wel eens niet vinden. Zelf ooit eens een stekkertje vergeten. bij mijn zx. Maar wel weer gevonden met behulp van een anwber.
We zijn er voor elkaar toch… om elkaar te helpen.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.