6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

4e Fête des Limousines, Geertruidenberg, 26 mei 2013
Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

Gepost: 27 mei 2013 12:26 AM
  [ # 76 ]

Die Facel Vega heb ik ook gemist, maar voor de rest zeer genoten. Prachtige auto’s, prima locatie, heerlijke sfeer.

Hier een selectie van mijn foto’s, ook te zien voor degenen zonder Facebook-account:

Foto’s Fête des Limousines - René de Boer

En goed om te zien hoe liefhebbers van de diverse merken samen een leuk evenement kunnen beleven. Daar kunnen VW- en Opel-rijders een voorbeeld aan nemen!

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 27 mei 2013 01:05 AM
  [ # 77 ]

van de voorpagina

Limousines in saus

De historische Markt van Geertruidenberg heeft vandaag volgestaan met historische limousines, van begin jaren ’70 tot het voorlopige einde van de grote Franse reiswagen. Of de limousine toekomst heeft, is nog ongewis, maar het feest der limousines heeft dat zeker. Zowel de bezoekers als de organisatoren zijn enthousiast en de eerste aankondigingen van een vijfde editie in 2015 zijn al gedaan.

Na vijf jaar onderbreking is vandaag de vierde editie van La Fête des Limousines gehouden. Het is een echt limousinefeest geworden, daar op de Markt van Geertruidenberg. Aan de basis van het driehoekige plein staat de gotische Sint-Geertruidskerk, aan de spits staat de energiecentrale. In werkelijkheid staat die centrale natuurlijk iets verder weg, maar optisch is deze grootste werkgever van Geertruidenberg nadrukkelijk aanwezig. Zo strijden ook op het plein heden en verleden om de aandacht. De Citroën CX, Peugeot 504 en 604, en Renault 30 vertegenwoordigen het historische eind van het spectrum, de Citroën C6, Peugeot 607 en Renault Vel Satis het heden. Veelzeggend is dat geen van deze jonge limousines nog geproduceerd wordt, dus ook het heden is inmiddels van gisteren. Het luxueuze Franse automobiel heeft de wind niet bepaald mee.

Ook op de Markt van Geertruidenberg waait een koele wind, maar La Fête des Limousines heeft hem wel mee. Hoewel wandelaars soms vragen waarom er geen Snoeken, Eenden of R4’s zijn, komen degenen die een reis gemaakt hebben juist bewust voor deze formule. De toenmalige rivalen CX en R25 staan nu gemoedelijk naast elkaar, de Peugeot 604 en de Talbot Lagora wedijveren met elkaar in hoekigheid en in luxe à la française. Van die Talbots zijn er meer dan je normaliter in een heel jaar ziet. Zijn dashboard lijkt overigens Bertone geïnspireerd te hebben bij het ontwerpen van de Citroën XM.

Zowel ’s morgens als ’s middags is er een concours, maar nadrukkelijk geen concours d’élégance. Hier wordt niet gewichtig doend gekeurd of bij de restauratie wel de juiste slangenklemmen zijn gebruikt. Bij het ‘concours dans son jus’ gaat het om auto’s die de sfeer van toen uitstralen, waar nog de oorspronkelijke saus overheen zit, ook al is die nu misschien wat verkleurd of uitgedroogd. Hoewel, hoewel? Wanneer later in de middag de motorkap van een net aangekomen en perfect uitziende Facel Vega opengaat, stromen de bezoekers erop af, als vliegen op een pot met honing.

Ondanks dat het weer niet meegespeeld heeft, is het een gezellige dag geworden. Kwam de toestroom ’s morgens nog aarzelend op gang, tegen de middag staat de Markt vol. Binnen dit geweldige decor van de historische huizen en de lindebomen komen de limousines goed tot hun recht. Net als bij evenementen met meerdere Citroën-modellen klikt het direct tussen de eigenaren van de verschillende merken limousines. Ook bij het airco vullen en het uitdeuken zonder spuiten staan de limousines bevriend naast elkaar. Daarbovenuit klinkt de stem van Sylvain, die ons zingend Franse les geeft. Zelfs tot bovenop de kerktoren is hij te horen.

Het is de bezoekers goed bevallen om eens over de rand van het eigen bord heen te kijken. Ook de organisatie is het zo goed bevallen dat nu al met de gemeente Geertruidenberg gesproken wordt over een herhaling op dezelfde plek in 2015. Wie zo lang niet wachten kan, heeft op 15 september aanstaande een afspraak in Amersfoort voor een PRV-bijeenkomst. Wil je eerst nog even napraten over het 4e Fête des Limousines, doe dat dan hier.

tekst RensKorevaar, foto: 2d

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 27 mei 2013 01:59 AM
  [ # 78 ]

Dit was mijn 3e FdL en het was wederom GE-WEL-DIG!!

Hulde aan de perfecte organisatie.  points

Hier staan mijn foto’s: klik!

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 27 mei 2013 02:31 AM
  [ # 79 ]

Prachtige foto’s heren!

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5472

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 mei 2013 10:48 AM
  [ # 80 ]

Ik was er helaas te kort, om ervan te genieten (had z’n me reden).... Maar de sfeer zat er goed in toen ik aankwam! Mooie auto’s en nog snel wat bekende gesproken…

Echte Brabantse gezelligheid dus (Maar dan te kort)....

Profiel  

Gepost: 27 mei 2013 07:47 PM
  [ # 81 ]
RensKorevaar schreef:

Hier wordt niet gewichtig doend gekeurd of bij de restauratie wel de juiste slangenklemmen zijn gebruikt.

Ja, wát een gezever op de vierkante millimeter is dat toch, hè Rens? Laughing

Superleuk artikel trouwens, waarvoor dank!

En vanaf hier ook even een welgemeend dankwoord aan ál die enthousiast vrijwilligers (herkenbaar aan die modieuze gele hesjes) die zich gisteren zo fantastisch hebben ingezet om er voor iedereen een feest van te maken! Verkeersregelaars, fotografen, opbouwers/afbrekers, sjouwers, pechhulpen…. jullie waren allemaal geweldig en het toont maar weer eens aan wat je voor elkaar kunt krijgen met een beetje clubliefde en samenwerking!!!!

very good points

Veel dank namens de organisatie!!
La Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 27 mei 2013 09:14 PM
  [ # 82 ]

Ik zeg het nog een keer, het was een geweldig evenement en zeer wel georganiseerd Smile.

De vele mooie foto’s zijn de stille getuigen van afgelopen zondag .....

Na lang zoeken tussen een overvloed aan foto’s ben ik blij verrast te zien dat mijn mooie witte bolide ook op de foto staat en nu zelfs op de voorpagina van het Citroen Forum Cool

Mijn geluk kan werkelijk niet op ............. hierbij plaats ik hem nog een keer.

Tot de volgende La Fete bye1

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6121

Gepost: 27 mei 2013 09:16 PM
  [ # 83 ]

Laughing

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 27 mei 2013 09:24 PM
  [ # 84 ]

Ha, op bovenstaande foto zijn zelfs 2 auto’s van mij zichtbaar.  Smile

Profiel  

furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2125

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 mei 2013 09:37 PM
  [ # 85 ]

Sorry Ronk, die limousine plus extra kofferruimte van mij staat schandalig in beeld de jouwe uit het zicht te houden…

Profiel  

JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 256

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 27 mei 2013 09:52 PM
  [ # 86 ]

Zeer de moeite waard, ik heb erg genoten!

Geertruidenberg_fotos

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  

MaartenH
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2953

- C35 2.0 benzine
Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 27 mei 2013 10:03 PM
  [ # 88 ]

Prachtige foto’s van even prachtige wagens (inderdaad niet alleen Citroëns)! Misschien binnen 2 jaar Wink

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 28 mei 2013 12:10 AM
  [ # 89 ]

De opkomst van C6’en was geweldig! Heel gaaf dat het C6 Genootschap besloten had een eigen (ochtend)evenement met La Fête te combineren. Rond de middag vond er een complete invasie van deze moderne limousines plaats!

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 28 mei 2013 02:42 AM
  [ # 90 ]
J Dekker schreef:

Zeer de moeite waard, ik heb erg genoten!

Geertruidenberg_fotos

Zo stond ook een Avantime, zelfde als de mijne al kan ik niet goed zien of deze ook full option is, in elk geval de Avantime is geen limousine maar een coupe-mpv.
Die 4/4 is wel de moeite love6
Ook die 25ers 1é serie, nice, veel fijne herinneringen aan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook