Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Ik zou eens in een Xantia V6 een proefritje maken ...
Zeker met een budget van 2500,-
http://link.marktplaats.nl/677102313
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik heb bewust dat budget want ik wil eigenlijk ook niet meer uitgeven aan een toch relatief oudere auto. Met andere woorden voor mij is een XM bijvoorbeeld geen 6000 euro meer waard, dan komt een C5 type 3 toch alweer dichterbij.
Als ik heel eerlijk ben Menno vind ik een Xantia mooi maar zonder iemand tegen het zere been te schoppen vind ik de XM voor mij daar net wat boven staan.
ik zal eens in Friesland gaan informeren is gelukkig op de hoek
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat mag hoor, ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Als je voor een Xm gaat is de 16v een goede keuze. Er zijn met goed zoeken best wel een paar luxere exemplaren te vinden en andere is eea nog wel in te bouwen. Een V6 maakt qua verbruik met die km’s niet veel uit hoor. Het is wel zo dat een 16v een stuk onderhoudsvriendelijker is, lees minder gecompliceerd en volgebouwd. Tevens is het voor die 16v ook een stuk eenvoudiger om eea aan technische onderdelen te scoren, ook niet geheel onbelangrijk, immers is de 16v zeker in ons land veel meer geleverd dan een v6.
Een C5 is gewoon een heel wat modernere auto en dat is gewoon een kwestie van smaak. Voor jouw budget ga je vermoed ik, geen nette C5 vinden.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
gompy58 schreef:Voor jouw budget ga je vermoed ik, geen nette C5 vinden.
Eens ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Verbaasd me wel trouwens, in Ierland kan ik er 106 vinden voor dat budget
(http://cars.donedeal.ie/find/cars/for-sale/Ireland/?filter(make)=Citroen&filter;(max_engine)=Max+Litres&filter;(max_mileage)=Max+KM&filter;(max_price)=2500&filter;(max_year)=Max+Year&filter;(min_engine)=Min+Litres&filter;(min_mileage)=Min+KM&filter;(min_price)=1&filter;(min_year)=Min+Year&filter;(model)=C5&source=all
Maar ik rijdt nu liever in een XM.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Vinden is het probleem niet, nu nog een betrouwbare en net onderhouden exemplaar ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Het is natuurlijk géén vergelijking Ik heb met een goede vriend van me en zijn vrouw in een C5 2.0 16V proef gereden, een luxe model en daarna in een XM 2.0 TCT automaat. De C5 was van “mwah moderne auto, grote bak” en in de XM zat ie de hele tijd als een idioot te grijnzen
De XM voelde niet zo groot en massief aan tijdens het rijden als de C5, kleinere draaicirkel ook! En het hielp natuurlijk ook dat hij met zijn meer dan twee meter met gemak in de XM past. In de C5 past hij ook, maar dan kan er niemand meer achter hem op de achterbank zitten…
Ik heb hem natuurlijk wel duidelijk gemaakt dat de XM een oudere auto is dan de C5 met de bijbehorende risico’s. Maar tot nu toe rijdt de XM prima, met een zijdezacht schakelende automaat.
de C5 is inderdaad veel moderner en veel stiller is mijn mening en de onderdelen zijn makelijk verkrijgbaar.
heb zelf 2 XM v6 gehad rijdt heerlijk maar duurder en de onderdelen worden moeilijker.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
BX16TGI schreef:
De XM voelde niet zo groot en massief aan tijdens het rijden als de C5, kleinere draaicirkel ook!
XM is mijn enige Citroën geweest waarbij je moest steken in bepaalde parkeergarages, juist wegens de grote draaicirkel dus , die van de C5 is gelukkig (iets) kleiner ....
11,4 m om 11,6 voor de XM
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je echt voor een simpele robuuste XM kiest is dit misschien een optie:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m657935952-citroen-xm-2-0-i-16v-break-1996-groen.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
11.7 meter geven ze bij autoweek op. Lukt precies bij een rotonde… Maar ik vind het fijner rijden dan een C5.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Me too….no offence voor alle c5 drivers. Phase 3 wordt me wel aan alle kanten aangeraden hoor….maar die XM’s van ons gaan erg fijn momenteel En die draaicirkel, ach….. Gewoon niet teveel keren! In elk geval: die XM’s: geweldig momenteel! Happy days!!!
Apart. Het leek dus alsof juist de XM een kleinere draaicirkel had…
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Even een krappe parkeergarage opzoeken dan weet je het , ... drama met een XM
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera