3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De ‘‘witte’’ ex gs van art. Van eigenaar gewisseld!
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 mei 2013 11:09 PM
  [ # 31 ]

Veel succes.
Volgens mij ga jij deze auto weer in topconditie brengen.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 27 mei 2013 11:22 PM
  [ # 32 ]

Haha dankje. Ja dat zou best eens kunnen. Maar wel geleidelijk aan. Zo blijft het betaalbaar, kan ik er lekker van genieten en het is tenslotte hobby cheese

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 mei 2013 08:31 PM
  [ # 33 ]

Weet iemand wat het bij benadering kost om het blok droog te laten leggen? Ik heb er zelf niet de ruimte voor om dit te doen. (lees , geen overdekte sleutelplek waar de auto een paar weken kan verblijven.) Ook qua tijd zou het ea wel ff kunnen gaan duren. Die technische klusjes voor apk enzo gaat me op straat voor de deur prima af maar een blok eruit halen en in lepelen is wel wat anders. Ook ben ik benieuwd naar aanbevelingen voor garages die dit goed kunnen en waar men goede ervaringen mee heeft.  Dit alles omdat het blok wel redelijk incontinent is. Vele malen erger dan me gsa.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 31 mei 2013 09:13 PM
  [ # 34 ]

Ha Art,

Ik denk dat jij een betere monteur bent dan ik, en mij ging het prima af met de oranje break.
Op straat een motor demonteren is best te doen, als de motor eruit is doe je de motorkap naar beneden en laat je de auto gewoon staan tot je het blok monteert), het blok is te tillen met twee man en dan kun je hem ergens binnen droogleggen.
Met twee bokjes onder de spruitstukken (om op te balanceren) en een krik (met plankje) rijdt je het blok er zo uit. Zie topic van mijn GS Break

Op de site http://www.dgautomaterialen.com/ kun je zo zien wat onderdelen kosten.
Je hebt ongeveer nodig:
Motorpakkingset
Nokkenaskeeringen
Krukaskeeringen….., als ze dicht zijn zeker laten zitten
Distributie + spanrollen
LMH pomp rubber als deze slecht is
Viton ringen voor de olieretourpijpen en LHM pomp afdichtingen. Kun je kopen bij een technische groothandel. Ik heb eventueel wel een bestelnummer en een leverancier die ze je kan toesturen.

Succes!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 mei 2013 11:34 PM
  [ # 35 ]

Hee Paul,

Ja het zou heel evt een mogelijkheid kunnen zijn.Ik zou ook nog voor bepaalde tijd ergens een sleutelplekkunnen huren,maar die zijn hier in de randstad dun gezaait. Komt er erg veel olie en lhm vrij op straat als ik zo iets voor de deur zou doen?? Ik zal in elk geval je topic eens doornemen.
Het is idd niet dat ik bang ben dat ik het niet kan ofzo,meer de plek is het ‘‘probleem’‘.
Ik heb vanavond nog even de fuseekogel rechts boven vervangen. Die had wel erg veel speling en ook maar de onderste draagarm. Daarvan waren de rubbers verrot. Helaas was de nieuwe draagarm die ik had liggen een linker. Had wel een rechter liggen waarvan de staat van de rubbers onbekend is. Op t oog zagen ze er wel goed uit. stukken beter dan degene die er op zat in elk geval. Die zit er nu onder.Ik merk het snel genoeg of ie goed was Laughing




Dit is dus mijn huidige sleutelplek, streetbeun! cool smirk  Laughing

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 31 mei 2013 11:40 PM
  [ # 36 ]

Hallo Art,

Ik kan je Garage de Pee in Krimpen a. d. IJssel van harte aanbevelen.
De eigenaar is van huis uit Citroen monteur en is zo’n 30 jaar geleden voor zichzelf begonnen.
De eerste monteur van deze garage kent de GS en GSA ook tot aan het kleinste boutje en heeft, ook de laatste jaren, de nodige GSen en GSA’s onder handen gehad, tot volle tevredenheid van z’n klanten.
Verwacht echter niet het allergoedkoopste adres, daarvoor wordt er teveel zorg aan de auto besteed.
Ben daar zelf al meer dan 20 jaar klant, en heb ze in al die jaren nog nooit op een fout kunnen betrappen.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 31 mei 2013 11:43 PM
  [ # 37 ]

Tip…...

Haal een paar grote kartonnen dozen, maak die plat en leg die op je werkplek. Blijven de straat en jij lekker schoon.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 juni 2013 12:14 AM
  [ # 38 ]

Ja das een goeie, van die dozen.
Kwam er trouwens achter dat de meeste olie die onder de auto lag kwam van een onlogishe plek niet direct onder de motor. Het lag namelijk op het schoteltje/plaatje rechts onder de stabilisator stang en hoogteregelaar voor. Dat zag ik omdat ik die los moest nemen om die bout van de onderste draagarm los te kunnen maken. Dit was dus nog ‘niet schoongemaakt dus we gaan het zien. Miss. lekt ie iets minder hard dan ik dacht?? Metdraaiende motor zie je niet direct iets vallen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 juni 2013 12:31 AM
  [ # 39 ]

Na een rit de auto wegzetten met een stuk karton of een paar kranten voor onder de auto.
Kun je later precies zien waar het gelekt heeft.
Retourpijpen, oliekoelerrubbers, keerring achter de verdeler en de pakking onder de brandstofpomp zijn de eerste verdachten.
Ook de oliedruksensor naast het oliefilter kan onbedaarlijk lekken.
Op straat de motor uit elkaar halen lijkt mij niet zo’n goed idee.
Windvlaag, beetje zand stuiven, vul zelf maar verder in.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 juni 2013 12:37 AM
  [ # 40 ]

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik ziet het ook niet zo zitten op straat. Wat ik zei,die kleinere beunklusjes gaan prima maar een motor uitbouwen is wel wat anders. Ik ga eerst maar eens kijken waar de ergste lekkage zit en hopelijk is dat nog te verhelpen met de motor op z,n plek. Anders maar ff kijken wat de kosten zijn van laten doen vs een sleutelplek huren voor een maand+ benodigde onderdelen/pakkingen. Ik gok dat t laatste wel eens goedkoper kan zijn. Zelfs hier in Leiden.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 01 juni 2013 09:25 AM
  [ # 41 ]

Leuke aanwinst Art!
De optie van Paul zou ik geloof ik doen, het blok op straat demonteren en dan binnen vervangen wat nodig is. oude dozen tegen de olielekkage is ook een goede tip!
Alhoewel ik nu al wat olievlekje’s meen te zien onder je GS Wink

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 01 juni 2013 10:24 AM
  [ # 42 ]

Kan prima hoor op straat.
Bak en motorolie lekken er niet uit.
De dikke slang van het LHM reservoir naar de LHM pomp goed in een emmer hangen, leeg laten lopen. Daarna die slang ergens boven op de bak binden zodat hij nieit nalekt, of een dikke bout erin stoppen met een slangklem.
Zo lek je echt niets op straat.
Daarna uiteraard ergens binnen het blok demonteren en opnieuw verpakken.

Als je handig bent met sleutelen is het zeer goed te doen.
Ik heb het blok twee maal uit de GS gehad, de eerste keer op droog te leggen, drie weken daarna voor een nieuwe koppeling. De tweede maal heb ik binnen 10 uur gedaan, zonder brug, zonder hulp. Een karretje (plank met 4 zwenkwielen en een oud melkkratje) onder het carter, een krik onder de bak om die op goede hoogte te houden en twee bokjes onder de uitlaatspruitstukken.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 juni 2013 11:13 AM
  [ # 43 ]

okee, dat is mooi om te weten dan. Leuk klusje voor van de zomer (als die nog komt) wanneer ik 3 weken vrij heb. Moet alleen wel m,n vrouw en kinderen te vriend houden Laughing
Vanavond ga ik denk die binnenste stuurkogel links even vervangen. En als ik tijd over heb de achterremblokken er even uit halen en invetten. Ze piepen namelijk nog wel eens met rijden, vooral in t begin.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 juni 2013 11:27 AM
  [ # 44 ]
Art schreef:


Dit is dus mijn huidige sleutelplek, streetbeun! cool smirk  Laughing

Als je er de volgende keer nou een zeil of flink stuk karton onder legt tijdens het beunen kun je er voor zorgen dat een ijverige diender je geen douw van 400 geeft….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 juni 2013 08:07 PM
  [ # 45 ]

Dat is inderdaad ook de bedoeling niet. stuk karton is geregeld voor de volgende keer.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook