Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Op de Site van Jint Nijman zie je hoe hij dat heeft gedaan:
In plaats van gereedschap 2229-T gebruikt/misbruikt hij een grote pullytrekker.
Let wel, er wordt NIET getrokken.
De bekken passen precies om het centrifugaal-mechanisme, aan de binnenkant.
Dan het geheel ondersteboven in de bankschroef
De pully wordt met een spanbandsleutel o.i.d. losgeschroefd
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Hoi nltecoko
bedankt!!!
uit de fotos blijkt dat de kooi GESCHROEFD zit op poelie. Beide gereedschappen heb ik liggen, dat moet dus lukken.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Van de week ben ik wezen kijken naar de auo en het schiet terug een beetje op :
Dakrand in op zijn plaats geschroefd en gaan het dak erop laten passen.
Aan de achterkant zijn we bezig de linkse kant aan de regengoten alles terug op te lassen.
Maar hiero ook, eerst alles op zijn plaats schroeven en dan lassen.
ik dien nog een paar stukken te bestellen, waaronder de steunen voor de hoedeplank, de kofferbakscharnier houder. Is daar iets van teug te vinden voor te bestellen ?
Op de site van chyparse zie ik dit onderdeel maar weet niet waar het voor dient :
http://www.ds21.eu/xcart11/product.php?productid=736
Iemand ?
Vandaag ga ik verder mijn CR demonteren en vers voorzien van nieuwe laklagen.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dit is volgens mij een regengoot boven je wielkast.
Dus langs de kofferbak.
Bedankt Pavang voor je reakie.
Ik zie nog steeds niet waar het moet komen, ik heb een fotootje opgevist voor de duidelijkheid ( van het rode pijltje nog niets van aantrekken ) ;
Ik heb regengootsetjes, heb ik dan nog iets extra nodig zoals bovengenoemd profiel voorbeeld van chyparse ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De CR ligt lekker uit elkaar, met dank aan nltecoko
De lager heeft zijn beste tijd gehad.
Het is relatief gemakkelijk klusje, een aanrader voor alle hydraulique rijders.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
DRINGEND
Ik ben op zoek naar zeer scherpe foto’s van de kofferbak mbt tot mijn laswerkzaamheden
Meer precies details foto’s van de regengoten
dank bij voorbaat
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Het lijkt wel echt dringend zo te zien aan je hoofdletters we helpen je anders ook wel
Kijk eens op een van mijn sites:
http://www.SPAM/daboek2009.html
en dan beginnend bij de Link vanaf 8 november.
Succes.
Bedankt SPAM
we zijn alles aan het passen en wil het zekere vor het onzekere dat alles goed zit
ik post sevens nog enkele pics
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Naast de regengootjes heb je een profiel nodig dat een rubber strip inklemt. Op het schetsje (dat ik in de jaren ‘90 nog heb gemaakt) is dat goed te zien. Het profiel wordt bij Chyparse “binnenscherm, achter rubberhouder” genoemd. Het wordt in de regengoot gelast.
Let er wel op dat er twee soorten afsluiting van de koffer zijn: sommige typen hebben in de kofferklep een rondlopend in vinyl gepakt schuimpakket. Dat vervangt dan de eerdergenoemde rubberstrip. Welke afwerking in de regengoot daarbij hoort weet ik niet.
Ik heb een paar foto’s van de regengoot in mijn blog, onder reparatie kofferbak, maar ook onder maart 2013 en februari 2013. (http://www.citroenid19p1958.wordpress.com)
succes!
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het schuimpakket is de pallas uitvoering
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Allen bedankt voor de info.
De wagen schiet aardig op, hier een deel van de regengoot dat netjes gelast en vertind is :
Inmiddels niet stil gezeten en de centrifugaal regelaar voorzien van nieuwe revisie onderdelen van citrotech.
De silent rubbers zijn vernieuwd, nieuwe dichtingen, lager en fris kleurtje :
En een hydraulique tester gemaakt. Ik heb hiervoor wel een andee krik moeten slopen, maar het kost maar een tientje in de Aldi :
Volgende keer weer wat verder.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ziet er goed uit. Kun je vertellen wat je hebt vertind, en hoe je dat gedaan hebt?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die groene verf die je hebt gebruikt voor je centrifugaalregelaar, hoe kom je daar aan? Die kleur lijkt best aardig namelijk. Heb je een kleurnummertje ofzo?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hallo Dickesse,
ik heb zelf niets vertind, dat doet mijn carossier. Ik vermoed dat hij een brander gebruikt en de naden op die manier vertind. Ook oneffenheden na het lassen worden zo makkelijk terug effen gemaakt. Ik moet zeggen dat ik het resultaat super vind. Vanaf de C-stijl gaat ie alles vertinnen daar waar plaatdelen samenkomen en opnieuw kunnen roesten. Ik heb met hem afgesproken binnenkort en dan zie ik hem in actie. Dan post ik hier wat verder.
@ Waterman,
thanks, het is een kleur die ik al een tijdje gebruik voor mijn delen te lakken. De kleur is RAL6002.
Hopelijk ben je hier iets mee.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige