Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik heb het toevallig afgelopen weekend nog voor mezelf uitgerekend. Huidige diesel waar ik maandelijks gewoon MRB voor betaal vs. GTI Turbo wegenbelastingvrij met maatregelen vanaf 1-1-2014. Dat komt neer op een 800 km in de maand wat ik moet rijden voordat de diesel goedkoper word. Neem je dan een 2200 of 2 liter dan zal dat alleen maar hoger uitpakken gezien het lagere verbruik. Maar goed Boogaard, je kunt er ook een GTI Turbo Break van maken. Dan heb je het confort van een diesel. Alleen het brandstofverbruik niet…
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Dat is dus een omslagpunt bij nog geen 10.000 km/jaar.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een 2 liter break haalt max 1 op 10 op benzine van 1 euro 70.. Een 2500 diesel break makkelijk 1 op 14 op diesel van 1 euro 35.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dus grof berekend zon 75 euro per duizend kilometer goedkoper.
Wat doet een diesel aan belasing meer dan een benzine uitvoering? Makkelijk uit te rekenen dus hoeveel 1000 per maand je moet rijden om rendabel te zijn.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
cx break massa ledig voertuig 1442 KGM
WB:
Benzine: 712 euro per jaar.
Diesel: 1412 euro per jaar.
Benzine prijzen:
Euro: 1,79
Diesel: 1,45 (snelweg)
Ik wil er natuurlijk een 2400 in. Die loopt 1 op 8. Diesel 1 op 14.
Effe in excel levert 5850 km en diesel is goedkoper.
als we 1 op 10 en 1 op 13 nemen: 10500 Km…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies: er voor mensen die ook nog met hun youngtimer rijden helemaal geen reden om alle diesels te verschroten. En dat is maar goed ook, ook diesels zijn ‘erfgoed’.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
bogaard77 schreef:Effe in excel levert 5850 km en diesel is goedkoper.
Dit verhaal verandert als je de auto in december, januari en februari van de weg haalt, en vervolgens nog maar een tientje wegenbelasting per maand gaat betalen. Moet je even drie maanden overbruggen met je SM
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja is een optie! hahaha lekker pekel teef SM!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat natuurlijk een goed verhaal is om geen benzine maar een diesel te willen die SM…
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Een 2500 diesel break makkelijk 1 op 14 op diesel van 1 euro 35.
Is mij bij lange na nog nooit gelukt hoor. Maar die dingen hebben dan ook de aerodynamica van een tuinschuurtje.
Het zal wel aan mijn auto gelegen hebben dan. Boog, heb jij ooit bijgehouden wat het verbruik was?
Ik ben daar wel benieuwd naar, want het verschil tussen benzine en diesel heette altijd zo groot te zijn, maar is dat ook werkelijk zo?
Ik heb nooit een benzine Break gehad trouwens, maar die sedan gaat dus als ik normaal doe 1 op 12,5.
Dat een 2400 1 op 8 doet, geloof ik geen moer van overigens. Zeker niet als het injectie is!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:waterman schreef:Een 2500 diesel break makkelijk 1 op 14 op diesel van 1 euro 35.
Is mij bij lange na nog nooit gelukt hoor. Maar die dingen hebben dan ook de aerodynamica van een tuinschuurtje.
Het zal wel aan mijn auto gelegen hebben dan. Boog, heb jij ooit bijgehouden wat het verbruik was?
Ik ben daar wel benieuwd naar, want het verschil tussen benzine en diesel heette altijd zo groot te zijn, maar is dat ook werkelijk zo?Ik heb nooit een benzine Break gehad trouwens, maar die sedan gaat dus als ik normaal doe 1 op 12,5.
Dat een 2400 1 op 8 doet, geloof ik geen moer van overigens. Zeker niet als het injectie is!
De steely reed ( toen ie reed) 1 op 13,5 ongeveer. Mijn DS 2300 rijdt op gas 1 op 7 en op benzine 1 op 8. De CX break is zwaarder en minder airodynamisch… Mijn 2 liter berline reed op LPG 1 op 6!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maar diesel.. Tsja. De CX TD rijdt echt heerlijk 130- 140 met weinig toeren. Die 2 liters draaien dan al bijna 4000 toeren. Is nie rielekst man!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GTiT2 bak eraan, dan rijdt je ook met weinig toeren.
Het lijkt me dat een 2500 ook wel trekt, en een 2500 loopt ook weer wat zuiniger dan een 2400 ie.
LPG zal in dit geval wel geen optie zijn omdat je en je tank niet lekker kwijt kan en geen G3 type goedkeuring gaat krijgen…
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die uitlaten schijnen er wel weer te zijn…
CX Basis heeft een prijzig RVS alternatief.
De club heeft wat liggen zover ik begrijp.
En Bonhof doet daar ook iets mee.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Of we gaan massaal benz rijden, kun je alles nog nieuw bij de dealert bestellen. En anders heeft ali ook nog wel reserve onderdelen. Zeker als de nieuwe mrb regeling doorgaat
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971