Hallo iedereen,
ik ben de sleutels kwijt van de GS pallas uit 1977. Heeft iemand een idee ? Kan ik ze opvragen bij Citroën, of zijn er nog andere truukjes om het op te lossen ?
Zowel portier als startslot sleutel zijn verdwenen ... Heeelp !!!
Jef
Koevoet deur open, en dan met wat draadjes vonken achter het contactslot.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zullen we gewoon even een serieus antwoord geven Wim?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
De sloten van de deuren zijn gewoonlijk wel zo ver verversleten dat je met een beetje op en neer bewegen met elke sleutel de deuren los kan maken .Ooit een test gedaan en 14 van de 15 DS en SM deuren gingen open met mijn sleutel .
Kontakslot is een ander verhaal , in nood kan je de stuurstang onderaan het kniestuk loshalen , stuur inclusief stang er naar boven uit trekken , en het stuur onder het dachbord terug monteren .Zo kan je de wagen al wegduwen .
Sterkte , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Je kunt vragen of ze bij Citroen een sleutel op chassisnummer na kunnen bestellen, Dat kon altijd wel maar misschien nu na al die jaren niet meer.
Dan is nog de vraag of er al niet eens een ander contactslot in is gekomen, dan past het weer niet.
Ik zal je even een pm sturen hoe je de deur eventueel los kunt halen.
Het contactslot kun je uitboren en er dan een ander contactslot in zetten, wel eerst de accuklemmen loshalen.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Het blijft een pijnlijke zaak, voor een verder origineel ongeschonden GS’je… Maar het zal moeten. Ik kijk even na wat u bedoelt met het contactslot uitboren. Betekent dit dat ik het niet volledig moet demonteren ?
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Dag Jef,
Ik heb eventueel nog wel een contactslot voor GS met sleutel. De deur krijg je over het algemeen inderdaad met alles wat enigszins lijkt op een sleutel open. Stuur maar een PB als je hierin interesse hebt.
Dag Jef,
Voor het verwijderen van het stuurslot zou ik kiezen voor de oplossing van wbogaerts. Om een nieuw slot te monteren moet je sowieso het dashboard verwijderen. Als je dat gedaan hebt, dan is het verwijderen van een contactslot een simpel klusje. Ga niet uitboren. Loopt daarmee alleen maar het risico dat je onderdelen gaat beschadigen. .
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Wij boorden ze vroeger in de garage altijd uit als het nodig was.
Nooit iets beschadigt
Het gaat er om dat de pen van het stuurslot vrij komt.
Maar goed het maakt niet uit hoe het gebeurt, als het maar weer gerepareerd wordt.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Het contactslot is met groot succes vervangen, dat bleek minder ingewikkeld dan verwacht. Bedankt trouwens Charmille, werkt perfect ! De GS spint weer op volle toeren. Alleen jammer dat de voorportieren op “vast” blijven staan. Vooral zeer onpraktisch. Ik ben enkele uren bezig geweest met het zelf fabriceren van een sleutel en dergelijke maar het is me niet gelukt het slot om te draaien. Kan dit ? Of moet ik bij de slotenmaker langs gaan ?
Is er niet iemand in jouw buurt met een paar sleutels om te proberen?
Indien u GS sleutels bedoelt ... ik denk dat ik één van de enigste GS-rijders in België ben. Komen er nog sleutels in aanmerking ? Ik heb ook de indruk dat de sloten nog zo goed als nieuw zijn, en niet “versleten zodat je ze met alles open krijgt”. Goed en slecht tegelijk dus !
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Alles waar Ronis op staat is te proberen! DS, SM, GS, eend.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Goed om te horen dat het is gelukt met het contactslot, Jef!
Het lijkt erop dat je deurslotjes al eens zijn vervangen. Dan gaat het inderdaad moeilijker. Als je er met de tips van Jantje 1948 niet uitkomt kan ik nog wel eens naar sleuteltjes gaan zoeken.
Wat ik mij afvraag, is of je de cilinders in deur en achterklep wel kunt vervangen als ze op slot zijn. Daarom is eerst openkrijgen met Ronis sleutels toch de beste optie.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 15-04-2012
- C4 (2004-heden) CACTUS 1,6 HDI bvm
- Ami ami 6 berline
- GS/GSA GSA X3
- C4 (2004-heden) C4 HDI 1,6 manueel, shine, open dak
Hoi Jef,
je bent zeker niet de enige GS/A rijder in België.
Geen idee waar je ergens woont of werkt. Ikzelf woon in Oostakker, vlakbij Gent, en werk alle dagen in Sint-Niklaas.
Ik heb 2 verschillende “ronis” sleuteltjes. Het is het proberen waard.
Je zou ook kunnen contact opnemen met iemand van de Belgische club Citrosfeer (http://www.citrosfeer.be), daar zitten zeker ook GS/A rijders bij.
En 2pkrijders vindt je via de Huppel-club (http://www.2cvhuppel.be)en via de Gentsche 2PK-tjes (gentscheretrowielen.blogspot.com/p/gentsche-2pktjes).
En dan is er nog een andere Vlaamse collega GSA-forum-lezer, maar ik vind z’n naam niet terug.
groeten,
Bart
Dag Bart,
een lichtpuntje ! Kan je de sleuteltjes misschien opsturen in een brief ? Ik kan ze dan proberen en misschien houden of anders terugsturen. Ik hoor hier dat de kans reëel is dat het werkt dus ...
Wat denk je, mogelijk ?
groet, Jef