In geen honderd jaar met slopel!
Vandaag nog een beetje aan de BX gerommeld.
Allereerst de stabistokjes vervangen, deze rammelden zo hard dat het leek alsof ze iemand moment los konden komen. Nu zitten de oude stokjes van de GT eronder en is het weer heerlijk stil.
Daarna de achterspoiler vervangen, een of andere pipo heeft het in het verleden eens leuk gevonden om de bovenkant van de spoiler zwart te verven. Geen gezicht natuurlijk. Gelukkig stond er al een hele tijd een nette achterspoiler in de juiste kleur op MP te koop. Die zit nu op mijn BX.
Ook heb ik gelijk de typeplaatjes verwijderd, staat wat strakker.
Toen ik hem daarna weer op z’n normale plek wilde parkeren, sloeg die weer niet aan.
Nu bleek dat de bougiekabel op de bobine erg losjes zit, na die een beetje aangeknepen te hebben startte die weer. Tijd voor een nieuw setje kabels dus.
Verder staat er nog op het to-do lijstje:
-Tankvulhals vervangen.
-Brandstoffilter vervangen.
-Interieur vervangen
-Lichtmetalen velgen met nieuwe banden monteren.
-Ongespoten achterbumper zoeken en monteren.
-Kofferbakhoeken anti roest behandelen en kofferbakmat weer terug leggen.
-Dashboardverlichting vervangen.
-Alle stootstrips op de deuren vervangen.
-Bougies’s, verdelerkap en bougiekabels vervangen.
-De lak rondom bijwerken met een lakstiftje.
-A-stijl anti roest behandelen en spuiten.
-Xantia/XM remmerij monteren.
-Bodem, dorpels & paravanbak anti roest behandelen.
-En diverse andere pietluttige dingetjes…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Met dank aan Timo1990 en japv is de GTI weer in het bezit van een koudeluchtslang met breed aanzuigmondje:
En met dank aan Punaxio staat er nu een compleet netjes GTI vissegraat interieur klaar, dit keer zonder natte hondenlucht.
Inmiddels heb ik het oude interieur er al uit liggen (exclusief de bestuurderstoel) en daarbij kwam ik helaas nog wel wat rottigheid in de kofferbak tegen. Vooral in het linkerzijpaneel zit een best gat, foto’s daarvan volgen nog. Ik denk nu dat ik de hele vloerbedekking er maar eens uit ga halen. Kan ik gelijk de rest even checken en wat bekabeling voorbereiden.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ziet er inderdaad goed uit, dat interieur!
Waar moet je gekabeling voor voorbereiden dan?
Trekhaak?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Lijkt mij audio bekabeling
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nee joh, daar doet Coen niet aan
Life’s too short to drive without comfort!!!
Het is eventjes wat stil geweest hier, mede omdat die een tijdje geleden niet meer wilde starten. De ontsteking gaf totaal geen sjoege meer. Gelukkig start de GT altijd probleemloos.
Afgelopen donderdag kwamen de nieuwe spulletjes binnen en dat gelijk gemonteerd. Nu loopt die weer als vanouds.
Wel moet nog steeds de onsteking op de juiste timing gezet worden d.m.v. de stroboscoop.
Ook ligt nog steeds bijna het hele interieur eruit omdat ik de roest in de kofferbak nog moet aanpakken en bedrading moet trekken voor een setje C-stijl speakers en een actieve subwoofer.
Hier is trouwens goed te zien dat de BX een keer een tikkie heeft gehad op de linkerachterkant (deur & achterscherm zijn overgespoten)
Precies bij het punt waar de bumpersteun op het binnenscherm zit is het weggerot:
Omdat ik geen zin had om de hemelbekleding te gaan boenen (veel werk & weinig resultaat denk ik) heb ik hem maar zwart geverfd. Staat best chic, ‘t moet alleen nog een keer geborsteld worden om de laatste strepen eruit te halen.
En ik was laatst voor het eerst met deze BX onvrijwillig op de foto gezet:
Die wordt nu dus betaald in termijnen van 0.10 cent per dag, eens kijken wanneer ik een vriendelijke brief in de bus krijg.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Kijk maar uit, je zou er arm van worden
Life’s too short to drive without comfort!!!
Wat was het delict?
Te hard geparkeerd op deze weg? Door donker oranje? Inhalen van tegenliggers?
Je gaat me toch niet vertellen dat je gewoon te hard hebt gereden? Crimineel!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi dat die het weer goed doet! En die zwarte hemel staat góed!!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nice!
Ik weet nog wel dat bij Wheeler Dealer een hoedenplank zwartgespoten hadden.. Ik ben benieuwd hoe het er in echt uitziet! Maar indd Chic!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Grrrrmmmmblll…..
Had beter niks kunnen zeggen.
Wilde vanochtend met de GTI naar ‘t werk.
Contact aan, benzinepomp even laten pompen, starten, aanslaan, héél eventjes lopen, afslaan en daarna niet meer aan willen slaan.
Dus maar weer naar binnen gegaan om de sleutels van de GT te pakken.
Morgen maar aan de slag om te zoeken naar wat er mis is met dit hok…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nou lekker dan, zo blijf je bezig….
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Die verrekte BX’en ook altijd
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Heb je de bobine al geprobeerd? Die was destijds de boosdoener bij mijn GTi en Twan z’n Break.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh, dit is niks voor jouw een auto hebben die het niet doet…..
Hopelijk vind je snel de oorzaak, altijd vervelend als een auto het niet doet, als het wél moet doen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?