Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik ken de opstelling van de aandrijving van de pomp op een V6 niet ,
maar zit daar ook een spanrol op ( die altijd uitloopt op de diesels ) ?
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
break23m schreef:Doe nou eerst die tip van wbogaerts. Dat kost bijna niets.
Maar wel weggegooid geld zolang je niet weet wat er met de pomp is.
Die bol heeft GEEN invloed op de druk, alleen op het tempo van het schakelen tussen hoge en lage druk.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ben ik weer. Ondertussen nog niks ondernomen, wil even afwachten hoe ‘het’ zich verder ontwikkelt.
Vandaag zag ik dat de XM achter helemaal ingezakt was en voor niet. Hij lag dus scheef, en dat kwam mij niet bekend voor. Ik had het idee dat ie altijd ongeveer recht lag. Hoort ie achter meer in te zakken of duidt dit op een groter hydraulisch probleem.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De Diravi XM’s hebben geen anti-inzakbol. Ongelijk en na korte tijd inzakken is daarom gebruikelijk. Als hij na het starten weer vrij vlot “in de benen” staat is er niets aan de hand.
Als je je er aan wenst te ergeren kan je overwegen om achter een nieuwe hoogteregelaar in te bouwen. Zelfs als je dat laat doen (Chyparse en zo) kost het weinig.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ah, mooi dat dat zo hoort, het was me alleen niet opgevallen.
Naarmate de boel meer interne lekkages krijgt zakt de handel sneller in. Bij mijn v6 met diravi etc. bleef dat ding met net een ton op de klok ook gewoon 2 dagen keurig hoog staan zonder hooghoud bol. Na de eerste 50k km daarna werd dat steeds minder.
Mijn garagist kwam zelf ook met het idee om die bol (tip wbogaerts) te vervangen. Probleem opgelost.
Bedankt voor jullie opmerkingen