Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
De remote die vanaf de radio (blauwe aangegeven) naar de versterker gaat. Zit die ook ver van de voeding af?
Wellicht dat die de gebrom geeft?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Hum… De remote zit op de versterker doorgelust met 12v. In de CX werkte dat prima…
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Omdat de plus bij de cx contactgeschakeld is (achterruitverwarming uit m’n hoofd). Heb je h’m nu direct vanaf de accu?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Volgens mij heb ik die + nog gelegd toch? ik haal hem normaal gezien van een van de achterramen weg. Dat kleine versterkertje trekt toch bijna geen vermogen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Jij hebt em gelegd ja. Ik weet niet waar weg. ..
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Nou, hou je vast….
Om te beginnen lees ik hierboven al iets van een plus-draad die op de achterruitverwarming is gezet oid?
Ik lees ook iets over de remote die doorgelinkt is met de plusdraad?
Dat is zowieso al fout, want de remote geeft een mini stuurstroom, en dus geen 12V!
Dit dus snel veranderen!!!!
Er zijn punten die je is na kunt lopen.
- Is de versterker voorzien van een goede massa, bijv. de bevestigingsbout van de achterbank oid?
Even netjes opschuren tot het blanke staal, dan weet je zeker dat dat goed zit.
Niet koppelen aan een massa van een lampje oid, maar gewoon rechtstreeks op de carrosserie!
- De plus draad moet vanaf de accu naar achter (via de bestuurderszijde), en laat je samen met de remote draad naar achter lopen.
Let op dat je niet een van de twee bij de tullip kabels kabels legt, dit veroorzaakt ook zeer snel een toerental-storing.
- De tullip en speakerkabel leg je dus aan de andere zijde (bijrijderszijde) naar achter.
(als je accu aan de bijrijderskant zit kan je de plus en remote ook rechts leggen, en de tullip en speakerkabel links)
- Kijk ook is of je radio wel een goede massa heeft, en leg desnoods voor de zekerheid een nieuwe, rechtstreeks op de carrosserie.
- Probeer als laatste is een andere dynamo te monteren.
Dit is de veroorzaker van het probleem.
De ene filtert de storing beter weg dan de ander.
Mochten de hierboven genoemde dingen niet werken zal je een ontstoorder moeten monteren achter je radio of zo dicht mogelijk bij de dynamo.
Persoonlijk denk ik dat het grootste probleem in de remote draad zit.
Die zal je dus vanaf de radio naar achter moeten trekken.
En als je dan bezig ben, trek dan ook gelijk ff een mooie plus draad mee vanaf de accu?
En vergeet die vooral niet af te zekeren zo dicht mogelijk bij de accu!
Ik ben dat is vergeten bij mijn eerste Bx, en ging vervolgens met het monteren van de kabelgoot, met een schroefje door de pluskabel rechtstreeks in de carrosserie.
Vervolgens was het s’avonds roodgloeiend verlicht onder het dasboard en onder de motorkap, tot aan de accu.
Gelukkig heb ik op tijd de draad bij de accu kapot geslagen bij de accu met mn contactsleutel, anders was ze waarschijnlijk voor mn ogen uitgebrand.
Sinds dien ben ik erg alert op het plaatsen van zekeringen
Ach ja, van schade en schande moet men wijzer worden, niet waar?
Succes, ouwe trucker!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Ik denk dat als je het versterkertje ziet je je een breuk lacht
Ik gebruik ze echter al jaren in diverse BX-en, altijd via de achterramen geschakeld, en de remote doorgelust. Nooit problemen mee gehad…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Hmm, ik las op de vorige pagina: BAM BAM BAM, dus ik dacht gelijk aan het serieuzere werk
Het ziet er dus niet zo uit als bij mij?
Hhahaa
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Het is echt een zielig versterkertje die een leuk geluidje produceert uit mn JBL’s. 100 watt 2 kanaals. Het hoeft allemaal niet zo high end van mij. Vroegah, toen ik nog mijn MTX sub in de kofferbak had, had ik alles volgens de regels aangesloten. Nu het allemaal gewoon leuk moet klinken en niet meer, ben ik er wat makkelijker in. Maar ik ga wel je lijstje bijlangs om te proberen van de brom af te komen. Mijn gok dat het nog wel eens aan de amateuristische bevestiging van de uitlaat kan liggen is onzin?
Mijn massa pluk ik trouwens weg van de linker haak waar de achterbankleuning in klemt.
12 volt loopt door het midden van de auto. Tullip aan de bestuurderskant.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Als het geluid naar je zin is ist goed he!
Ik heb het misschien te extreem aangepakt in mn Xant, maar voorheen waren mn oren niet eerder tevreden, en ik geniet er ook echt elke dag van!!
Ik geloof niet dat het door de ophanging van de uitlaat komt.
Uiteraard kan je het wel ff fixen, dan is het maar gelijk gerepareerd
Die haak van de vergrendeling is een goede massa, maar let vooral op dat het blank staal is waar de massa op zit!
Dit kan een enorm verschil maken!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Even oftopic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221553/
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Verbruikscijfers:
Op Duitse euro95 1:8,7
Op Duitse superplus 1:9,6
Op Nederlandse euro95 1:9,5
Nu de bandjes op 2,6 bar gezet en een nieuw luchtfilter gemonteerd. Kijken wat ie doet.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Mooi man.
Dus de ruis werd veroorzaakt door een rotte tullip kabel?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Dus toch de kabel! Er zat toch ook zo’n vreemde kabel tussen? (met verkeerde kleurcoderingen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993