Je hebt een hoop plannen. Mooi vind ik dat. Weet je al wat je met de roest gaat doen?
In ieder geval iets.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vanmiddag de GTI weer gestart toen hij al een tijdje in het zonnetje had gestaan. Bij de eerate startpoging sloeg die gelijk aan om vervolgens weer stil te vallen. Na een paar startpogingen bleef die wel lopen, maar zodra ik weg wilde rijden viel die weer uit.
Toen heb ik er andere gebruikte bobine ingezet, maar daarmee veranderde niks.
Uiteindelijk wel uit het parkeervak gekomen met veel gas en een slippende koppeling.
Na een kort ritje was eigenlijk alles weer in orde, Vlot starten en geen terugval in de toeren zodra ik weg wilde rijden.
Ik zal vanavond weer eens kijken wat die doet als die weer koud is.
Sowieso wil ik nog de complete injectiekabelboon vervangen omdat daar aan gerommeld is. En zodra die vervangen is kan ik er ook een andere ontstekingsmodule inhangen.
Maar dan moet eerst nog wel even een andere injectiekabelboom zien te vinden.
Verder heb ik een tijdje geleden 2 bandjes op de 17 inch velgen laten drukken zodat ik die kon passen in de achterwielkasten. Met de 7 mm spacers die bij de velg horen ging het net niet passen, de band liep klem op de binnenkant van die wielkast. Maar nu met een 10 mm spacers past het wel. Zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant loopt de band helemaal vrij. En dat zonder aanpassingen aan de achterwielkast.
Een 17 inch velg van 7,5 J breed met een ET waarde van 15 past dus in de achterwielkast met een 205-40 17 bandje.
Voor zit ik nu op een ET waarde van 18 en daar wil ik 215-35-17 of 225-35-17 banden op hebben, die moet ik nog even ergens vandaan halen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wow, dat staat erg gaaf!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Ik zie geen foto’s
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik zie de foto’s wel Het is maar goed dat smaken verschillen, want zelf zie ik liever een wat kleinere velg.
Wel jammer dat je problemen hebt, maar ik volg het topic en ik twijfel er niet aan dat dit probleem word opgelost, de auto is bij jou in goede handen
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wow, gaaf…..
Wennen, maar ik denk dat het in het echt mooi smoelt…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Haha, ziet er bruut uit!
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op de eerste foto lijkt het net een Donk
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik ben ouderwetsch, ik vind alles boven de 15” te groot voor een BX
Arjan Verkade schreef:Op de eerste foto lijkt het net een Donk
Een wát?
En het lijkt erop dat de bobine de boosdoener is geweest, vandaag heeft heel de dag een andere bobine ernaast gehangen en ik heb geen enkel startprobleem gehad.
Alleen die “nieuwe” bobine is afkomstig van een schone GTI, die heeft er geen montagebeugel op zitten.
Dus moest ik die 4 fijne stevige klinknagels uitboren.
Links de oude en rechts de verse:
De verse bobine weer op z’n plekje onderop het inlaatspruitstuk:
Kijken hoe lang het nu weer goed gaat…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Type in Google Afbeeldingen maar “Donk”, dat geeft het beter weer dan een uitleg
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Bertje beige schreef:Ik zie de foto’s wel Het is maar goed dat smaken verschillen, want zelf zie ik liever een wat kleinere velg.
Het is wel mooi om te weten dat zo’n grote velg (gemakkelijk) te plaatsen is. Mocht iemand tegen vergelijkbare-grootte-zeventien-inchers aanlopen die onder een BX mooi passen, dan kunnen ze er in principe dus onder.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat dus ook bij mijn GTI de boosdoener was, de bobine.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Erg vet die velgen!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94