Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Toch is het zo, motor moet er helemaal uit.
Koppeling ging daarna nog niet echt licht.
Wat belangrijk is is daarna de koppelingskabel opnieuw afstellen!
die stond nog helemaal uitgedraaid maar dat hoeft niet met een nieuwe.
Ook zit er een veer aan het koppelingspedaal die zorgt dat de koppeling weer omhoog komt deze heeft 3 standen aan het pedaal.
De middelste scheelt ook.
Een kat is toch goedkoper!
Oldoie schreef:Drukgroepset DS/C35 benzine 801016 € 284,— ” origineel DS/Valeo
Deze was het.
via: http://www.citroennieuwerkerk.nl/citroensm-onderdelen
Werd in DS gebruikt ‘71-‘75
Niet schrikken, de veertjes zitten wel precies andersom dan het origineel!
Maar dat maakt niet uit.
zou dat ook wat te maken hebben met de draairichting? misschien trekt er wel wat aan dat veerplaatje, maar je zult hem natuurlijk net zo goed kunnen duwen. de tijd zal het leren,ben benieuwd
Bij nader inzien, probleem dus not niet opgelost.
Koppeling gaat nog steeds te zwaar, ook na vervanging drukgroep.
Die nieuwe lange koppelingskabel zo weleens een rede kunnen zijn, is metaal op metaal.
Zit overigens ook veel spel op koppelingshevel-as.
Een kat is toch goedkoper!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Veel speling kan betekenen dat de boel op elkaar aan het invreten is. Daar eens een goede dot vet tussen en checken of het probleem dan tijdelijk opgelost is? Weet je waar je aan het werk moet.
Hevel bij het blok losgeschroefd.
Bleek veel spel op te staan.
schuurde ook behoorlijk tussen blok en hevel!
Boel gereviseerd.
Nu weer wat lichtere koppeling.
Bedankt voor de tip!
Een kat is toch goedkoper!
algra schreef:wil nog wel eens dat de kabel “vast” gaat zitten na langere tijd stilstand
boemerang/hefboom/hevel op het koppelings huis idemsucces