


















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ohjee. Goed nieuws, en slecht nieuws.
CX is vandaag voor de keuring geweest. Afgekeurd. Op roest. Ik heb even gekeken, en dat is inderdaad een best gat wat erin zit. Wielkast passagierskant, en een stuk van de dorpel daarachter. Dan een stukje roestvrij, en dan onder de achterbank kant weer een strook van 30 cm. roest. De plaatstelijke schadehersteller is er bijgeweest en heeft een offerte gedaan van 300 eur.
Het goede nieuws is, is dat de auto verder he-le-maal perfect is. Ook niet gek, of wel?
Gewoon een stukkie erin bakken, en weer doorrrr.
Alleen even bepalen: 300 knaken betalen en laten doen, of er zelf een stukje in gaan bakken. Ik ga er vanmiddag een beslissing in nemen, maar input wordt -zoals altijd- gewaardeerd
Way out in the water, see it swimming.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Voor 300 piek zou ik het wel geloven, zeker als die het er op korte termijn tussendoor kan doen. Maar als je het zelf kunt en de tijd hebt - tja ...






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik vind het een prima deal hoor voor 300 euro.
Lassen is K-werk, lekker uitbesteden en ondertussen zelf met iets nuttigers bezig gaan dat meer oplevert!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik zou het niet zo snel geloven.Goed laswerk is duur.Als het laswerk alleen voor de APK is dan krijg je waarschijnlijk plaat over plaat heen gelast.En niet zegmaar plaat in plaat dus zonder dubbeling.
Ik zou even vragen wat je voor dit geld krijgt,zeker omdat je zegt dat je auto verders perfect is.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik zeg perfect, maar ik bedoel ‘APK voldoende’ het is natuurlijk een lelijk hok, en moet vooral ook bedoeld zijn (en blijven) om een stukkie in rond te rijden op zondag. Geen concoursstaat, prachtig en origineel. Gewoon rondrijden voor zolang als het duurt.
Way out in the water, see it swimming.
daan schreef:Ik zou het niet zo snel geloven.Goed laswerk is duur.Als het laswerk alleen voor de APK is dan krijg je waarschijnlijk plaat over plaat heen gelast.En niet zegmaar plaat in plaat dus zonder dubbeling.
Ik zou even vragen wat je voor dit geld krijgt,zeker omdat je zegt dat je auto verders perfect is.
Zo is het!
Apk waardig kan heel snel, en wat ik bij veel bedrijven gezien heb springen de tranen van in je ogen.
Als je het oude materiaal niet weghaalt heeft zon reparatie alleen voor de apk deze keer zin.
Voor 300 euro doe je als bedrijf bijna niets.
Zelfs een beunhaas die het goed doet denk ik niet.
Is het trouwens voor of achter, dat maak ik niet uit het verhaal op.
Foto?
Mijn idee: zelf doen daar leer je alleen maar van, en wordt vast niet slechter dan voor 300 euro.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
erikkuiper schreef:alleen voor de apk deze keer zin.
Voor 300 euro doe je als bedrijf bijna niets.
Zelfs een beunhaas die het goed doet denk ik niet.
Voor 300 euro kan de beunhaas bijna 10 uur lassen hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nelis Infra schreef:Ik heb even gekeken, en dat is inderdaad een best gat wat erin zit. Wielkast passagierskant, en een stuk van de dorpel daarachter. Dan een stukje roestvrij, en dan onder de achterbank kant weer een strook van 30 cm
@waterman: eens minimaal 10 uur beunhaas, ik denk ook wel 15.
Maar in 15 uur een cx goed lassen en afwerken, waar het bovenstaande al zichtbaar is bestaat niet.
Apk erop lassen zal best wel lukken ja.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er gaat natuurlijk ook nog wel wat matriaal en gas in zitten. Dus echt veel meer zal het niet zijn.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nelis Infra schreef:
Alleen even bepalen: 300 knaken betalen en laten doen, of er zelf een stukje in gaan bakken. Ik ga er vanmiddag een beslissing in nemen, maar input wordt -zoals altijd- gewaardeerd
€300 aftikken en daarna nooit meer ernaar kijken. Het hoeft toch niet 20 jaar mee e gaan?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Keuze gemaakt, dichtbakken voor die 300. Hoe lang mag een auto eigenlijk zonder APK (in een garage) staan?
Way out in the water, see it swimming.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nelis Infra schreef:Keuze gemaakt, dichtbakken voor die 300. Hoe lang mag een auto eigenlijk zonder APK (in een garage) staan?
Wel honderd jaar,als je hem maar schorst
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Precies, maar dat bedoelde ik eigenlijk: zonder schorsing. Twee maanden staat mij bij, klopt dat?
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nul dagen. Op dag 1 kan je een boete krijgen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi