Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Soms… Kan het raar lopen…..
Gisteren ben ik nietsvermoedend langs geweest in Hardenberg bij het bedrijf van Pasman. Ik ging absoluut niet op pad met het idee om een auto te kopen.
Ik was nog maar net op plaats van bestemming toen forummer Goofblikscha binnenkwam. Na een tijdje te keuvelen over auto’s kwam er een type 1 XM ter sprake die al is vaker besproken is. Namelijk de XM 2.0i Comfort in Gris Gabion die van forummer Citrooooooofreak is geweest. Deze auto stond in een schuur in Bergentheim te verstoffen en we zijn gewoon ‘voor de lol’ wezen kijken. We wilden kijken of de auto het nog deed en een beetje omhoog wilde komen. Bekend was nl. dat ‘ie een LHM lekkage had. Nadat er een accu ingezet is werd het vermoeden bevestigd dat de auto inderdaad een té laag LHM peil had om op te kunnen stijgen. Dus het eerst maar lekker zo gelaten.
In die donkere schuur was de auto slecht te beoordelen maar voor wat ik kon zien was het een nette XM! Eigenlijk wel leuk om op te knappen, lekker mee te rijden en wat de toekomst doet met deze auto zien we dan wel weer!
Voor een zeer nette prijs kon ik de auto meenemen. Moest ik hem wel direct overschrijven! Dat ook maar direct gedaan voor ik me zou bedenken.
Even LHM en KVS bijvullen en samen met Goofblikscha de XM naar onze loods in Lieren gereden. De rit is prima verlopen, de XM rijdt echt zalig! De koelvloeistof- en LHM lekkende auto had nadat alles was afgekoeld nog een goed peil.
‘s Avonds nog een keer weer naar de loods geweest samen met medeforummer Timo1990. Samen met Timo het koelingsprobleem opgelost wat uiteindelijk een relais van de fan bleek en de LHM lekkage bij de veerpootretour opgelost!
Uiteindelijk heb ik mijn BX de loods naar binnen gedrukt en ‘s avonds laat de XM lekker mee naar huis genomen.
TO DO:
- Stuurkogels vervangen (Knakken)
- Vloeistoffen en filters verversen
- Lichte roestschade dorpel wegwerken (verkeerd opkrikken)
- Flink wassen en poetsen
Fotooo’s:
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi man! Leuke XM in een hele fraaie kleur
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gaaf man! Ben heel benieuwd hoe dat er in het “eggie” uitziet!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Jaaah heerlijke bak!! Ik had het al op Facebook aangegeven. Ik heb vorig jaar de bougies, bougiekabels en luchtfilter nog vervangen. Verder: heel veel plezier ermee. Ik mag er toch nog wel een keer een blokje mee om??
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211906/
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Had je topic al doorgelezen vandaag! En uiteraard mag dat! Kijk maar uit dat je niet op slag weer een XM wil! Haha
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
leuke xm, mooie kleur ook!!
heeft die loods van jullie een tijdje geleden op marktplaats gestaan? dacht hem te herkennen namelijk
gr jasper
en natuurlijk veel plezier en succes met de xm
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Zonet nog even een keer de auto afgespoten in de wasbox, lucht in de banden gedaan en een stukje gereden. O.a. bij het tankstation nog even wat foto’s gemaakt.a
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Kan raar lopen dan.
Maar veel plezier ermee, zo’n 2.0 8v rijdt op zich best.
Was je de Xsara trouwens al kwijt?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Nee, de Xsara is nog niet weg. Helaas!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
klopt dat bas?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Als die het zelf zegt, dan zal het wel he?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
dat bedoelde ik niet ik bedoelde of hun loods een paar maanden geleden te huur stond op marktplaats (ik dacht het te herkennen)
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Dat zou best kunnen. Timo1990 zal dat wel weten. Die heeft destijds het eerste contact met verhuurder gelegd.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
oh okee , zal eens vragen aan timo! mooie kleur op die xm zeg!
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat Bas met de Xm..
Hoe bevalt de type 1 verlichting eigenlijk? Vindt dat vergeelde plaatje in de koplamp erg mooi.. Types type 1 koplamp probleem.)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Goh, de Grote in Emmen?? Nah, dan had je ook rustig ff in Coevorden langs kunnen komen voor een borreltje!!
Leuk om te weten misschien: Volgens mij stond ie afgelopen winter al in de loods. Maar dat zal jij beter weten dan mij. De winter daarvoor heb ik hem dus gestald. Al twee winters geen pekel gezien dus!!!
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.