Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies - daar moet je echt mee oppassen, ook als je de weg niet op gaat kun je een boete op de mat vinden.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Damn dus als ik de komende twee weken geen tijd heb, moet ik ‘m eerst schorsen?
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Of 130 euro boete willen riskeren…

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmm, tegenstrijdige berichten: http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitstel-van-APK-plicht.aspx
Twee maanden stil staan op openbare weg
Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is.
Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan.
Een afkeuring ook een keuring. Je hebt voldaan aan je jaarlijkse keuringsplicht met de afkeur. Je hebt gelegenheid te herstellen. Je kunt er alleen niet meer mee rijden op de openbare weg. Je bent niet te laat, zoals in het aangehaalde geval van Beerpeet. Je was op tijd en hebt een afkeur te pakken die in het kentekenregister is vermeld met het afmelden. Dit alles geldt natuurlijk alleen als de keurmeester de voorschriften juist heeft toegepast en de afkeur heeft afgemeld.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Robin Visser schreef:Dit alles geldt natuurlijk alleen als de keurmeester de voorschriften juist heeft toegepast en de afkeur heeft afgemeld.
Maar dat gebeurt bijna nooit.
Overigens gaat het in het stukje m.b.t. tot die twee maanden over “niet op tijd apk-goedgekeurd” zijn, wat niet uitsluit dat de auto al eerder gekeurd oftewel afgekeurd is. Ik weet dat je jurist bent, maar hier lijkt me ruimte voor interpretatie te zijn?
Ook vanwege:
Of misschien is uw voertuig niet goedgekeurd bij een eerdere APK-keuring en moeten er reparaties uitgevoerd worden voordat u weer een keuring kunt laten doen
Simpel zat, ik heb dit keer de regeling er niet op nageplozen. Ik denk dat het niet op die ene week aankomt voor Niels.
Keurmeesters hebben de neiging afkeuren niet af te melden. Dan zit je dus in de situatie dat de auto niet tijdig is gekeurd. En dan heb je een beetje speling voordat je een boete krijgt.

- BX 19 GT
- BX 16 RS
En ik heb dus laatst de 83GSG7 onnodig geschorst

Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic

Totaal aantal Berichten: 479
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Het gaat er om dat de auto op tijd “goedgekeurd” is.
Een afkeur is geen reden om langer de tijd te hebben om aan de APK te voldoen.
Twee maanden voordat de APK afloopt kun je de auto al opnieuw laten keuren, dus bij eventuele afkeur heb je dan tijd genoeg om hem klaar te maken en op tijd te laten goedkeuren.
Wat hierboven gezegd wordt dat als de auto afgekeurd is je aan de keuringsplicht hebt voldaan gaat dus niet op.
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Je hebt tijd voor herstel na afkeur.
@az: ja zo dus, heel mooi uitgebeeld.
Ik snap trouwens echt niet wat ze daar gedaan hebben, maar misschien wil je dat ook wel niet weten
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zo, madame wordt vandaag weer een beetje dicht gebraden en gebakken. De zomer is immers bijna voorbij, dus ik wil ook nog wel ‘s een stukje in de brommer
Maar nou brak het pinnetje van de achterste de wielkast (dat ding dat naast de achterbank zit) af. Ik heb geprobeerd dat pinnetje uit die blauwe slopert van mij erin te zetten, maar dat gaat dus mooi niet op. Heeft iemand zo’n pin voor een ‘84 GTi liggen? Cxbasis? Club? Schroef erin? (geintje )
Thanks!
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Bedoel je die bout die het afdekklepje voor het achterwiel op zijn plek houdt? Ik heb er eergisteren net twee van ‘Lowie’ afgesloopt, volgens mij was eentje ervan iig nog heel. Als ik volgende week in de loods ben kijk ik ff voor je.
[edit] ik lees nu pas dat het pinnetje uit je blauwe sloper niet paste…hmm vreemd, op het oog leek het pinnetje van Lowie, een 76-er Pallas, precies op het pinnetje dat ik uit een 86-er serie 2 GTi Turbo heb gesloopt een jaar terug, zit daar echt verschil in?

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De latere bouwjaren zit een plastic pin in zijn geheel door
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.