erik wijngaarden schreef:ohw ja, ik heb vandaag voor de 2de keer getankt… ik heb de 1 op 10 niet gehaald
Scheelt het veel met normaal gebruik ? Dan vraag ik mij af wat het verbruik van die V6 zal zijn. De top zal niet veel hoger liggen verwacht ik.
Trouwens ik vindt dat je wagen erg stabiel ligt en banden goed zijn gebalanceerd. Met 1 hand aan ‘t stuurtje en dan zo’n beeld, petje af hoor. Ik hoop inderdaad voor je dat je achteraf nog even een leuke nveloppe krijgt uit Leeuwarden
m.vr.gr. Ronald
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
rhil schreef:Dan vraag ik mij af wat het verbruik van die V6 zal zijn.
Las ik niet ergens 1:4?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Tot zover verbruik op gas ongeveer 1 op 7,2. Sprak Philip vd Velden van Le Garage, hij had eens door van hier naar zuid frankrijk 100-110 te rijden 1 op 11 gehaald, maar dat was toch wel uitzonderlijk.
Loopt er hier uberhaupt iemand rond die wel eens de 1 op 10 haalt? Overigens 25 Gti turbo wel eens 1 op 5.5 gereden. Maar aan de andere kant, bij kruissnelheid 180km/h loopt ie 1 op 8, en dat vond ik nog best schappellijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
sans-pareil schreef:Tot zover verbruik op gas ongeveer 1 op 7,2. Sprak Philip vd Velden van Le Garage, hij had eens door van hier naar zuid frankrijk 100-110 te rijden 1 op 11 gehaald, maar dat was toch wel uitzonderlijk.
Loopt er hier uberhaupt iemand rond die wel eens de 1 op 10 haalt? Overigens 25 Gti turbo wel eens 1 op 5.5 gereden. Maar aan de andere kant, bij kruissnelheid 180km/h loopt ie 1 op 8, en dat vond ik nog best schappellijk.
Met mn 2.0i doe ik ± 1 : 9,6…
De 190 haalt ie wel maar of ie nou nog harder wil…
sans-pareil schreef:Tot zover verbruik op gas ongeveer 1 op 7,2. Sprak Philip vd Velden van Le Garage, hij had eens door van hier naar zuid frankrijk 100-110 te rijden 1 op 11 gehaald, maar dat was toch wel uitzonderlijk.
Valt mee. Mijn Scenic rijdt op gas 1:8 in normaal dagelijks gebruik (ik rij niet kinderachtig, klopt). Maar nu naar Spanje met de caravan op sommige stukken 1:4 tot 1:5. Gemiddeld (1550 km) 1:5,5 en ik kan niet harder dan 110 met dat ding er achter. Valt erg tegen. Gelukkig is gas in Frankrijk nog te doen.
mvrgr
Ronald
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
de 2de tankbeurt en dat was incl die 200km/h film heeft ie 1 op 9.9 gereden. alhoewel 110 euro aan de pomp afrekenen pijn blijft doen, is 1 op 10 te overzien.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vond het ook wel meevallen. Mijn xantia op gas haal ik gemiddeld 1 op 7,6 dus dat maakt niet veel uit. Als je (heel) rustig rijd heb ik wel eens 1 op 9,5 gehaald met alleen snelweg met die xantia, maar da’s eerder uitzondering dan regel.
OM het lijstje compleet te maken. De CX uit ‘77 doet ongeveer 1 op 8.6 wat ik nog best schappelijk vindt want op een of de andere manier nodigt dat ding uit tot helemaal intrappen, en door de leuke bak gebeurt er dan ook nog van alles.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
rhil schreef:erik wijngaarden schreef:ohw ja, ik heb vandaag voor de 2de keer getankt… ik heb de 1 op 10 niet gehaald
Scheelt het veel met normaal gebruik ? Dan vraag ik mij af wat het verbruik van die V6 zal zijn. De top zal niet veel hoger liggen verwacht ik.
Ik heb het filmpje bekeken en ik moet bekennen dat een V6 zeker boven de 120 een 2 liter aan gort rijdt. Mijn V6 loopt veel sneller naar de 200 en van de topsnelheid van 222 km/uur is geen woord gelogen. Je wilt niet weten wat hij dan verbruikt, maar tijdens gewoon normaal gebruik rij ik gemiddeld 1 op 10-11 met m’n V6
rhil schreef:
Trouwens ik vindt dat je wagen erg stabiel ligt en banden goed zijn gebalanceerd. Met 1 hand aan ‘t stuurtje en dan zo’n beeld, petje af hoor. Ik hoop inderdaad voor je dat je achteraf nog even een leuke nveloppe krijgt uit Leeuwarden
m.vr.gr. Ronald
Met 160 kan je gewoon met 1 hand sturen, bij 200 is het veiliger om je stuur met 2 handjes vast te houden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, moet zeggen dat ik CX Gti Turbo’s bij 220+ (max dat ik ooit gehaald heb is 225 heuvel afwaarts op de terugweg uit parijs) nog als een blok op de weg lagen. Voelde eigenlijk alsof ie alleen maar vaster ging liggen.
Zou nog wel eens een SM experimentale willen proberen, top 300+ km/h.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
machtig leuk filmpje jôh
Maar vond wel dat je veel tijd nodig had om door te acceleren. Heb zelf een 3.0V6 en man…hou je in de gaten…voordat je flitspaal kunt zeggen rijd je véél te hard
Indeed….220 is met een V6 heel goed haalbaar, illegaal maar haalbaar
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
tsja, voor je op de 200 zit met een oude 2.0i dat neemt ff wat tijd he
erik wijngaarden schreef:tsja, voor je op de 200 zit met een oude 2.0i dat neemt ff wat tijd he
Maakt in principe toch niets uit m8; waar mag je nog zo hard rijden
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
sans-pareil schreef:Tot zover verbruik op gas ongeveer 1 op 7,2. Sprak Philip vd Velden van Le Garage, hij had eens door van hier naar zuid frankrijk 100-110 te rijden 1 op 11 gehaald, maar dat was toch wel uitzonderlijk.
Loopt er hier uberhaupt iemand rond die wel eens de 1 op 10 haalt? Overigens 25 Gti turbo wel eens 1 op 5.5 gereden. Maar aan de andere kant, bij kruissnelheid 180km/h loopt ie 1 op 8, en dat vond ik nog best schappellijk.
nou mijn bx loopt gemiddeld ook gewoon 1 op 8 en bij stevig doortrappen op de snelweg (boven de 160 km/hr) gaat ie gerust 1 op 5 lopen hoor !!!!
350 - 400 km is me tank leeg bij stevig doortrappen en een dagje sporten.
boven de 1 op 10 kom ik niet meer.
ow…de top heb ik gehad op 220 km/hr
mijn 16V heeft al de teller volledig eruit gereden, die schat ik op 240 km/hr, maar is dan ook wel 200 pk.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
met gemixt gebruik (stad / autobaan / heuveltour) en geen overdreven snelheid 1 op 7; had toch een betere score verwacht
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Die van mij rijdt lekker 1 op 14/15 en bij sporten ongeveer 1 op 12, ben d’r best tevreden over gelukkig geen draaikolk in me tank en met Hardrijden, nergens last van