De snellere BX’en steeds meer gaan begeren de laatste tijd. Niet dat mijn blauwe BX langzaam is en ik daarom een snellere wil, maar een auto erbij om wat aan te klussen, dat leek me wel wat.
Zou dan een 16V MK1 moeten worden (want meeste pk’s), met fabrieksschuifdak en liefst geen import.
Worden we afgelopen week ineens attent gemaakt op een auto die aan al deze eisen voldoet op het BX-clubforum Ik heb er gewoon slecht van geslapen die nacht.
Vanochtend eens wezen kijken naar de auto, en van het een kwam het ander, beetje onderhandeld en… gekocht.
Zitten wel twee, in mijn ogen, grote minpunten aan, namelijk punt één: geen apk, want achterdraagarmlagers zijn helemaal op. Achterwielen staan er zowat diagonaal onder. Als gevolg zijn ook de achterbanden schuin afgesleten en versleten.
Punt twee: De roestduivel heeft flink huisgehouden op het rechter achterscherm.
Hier nog een klein beetje roest:
Schuifdak heeft er niet heel veel zin in, te veel weerstand.
Verder behoorlijk origineel, op velgen en speakers in hoedenplank na, 225k gelopen, net interieur, motorblok beetje nat van onderen, in bezit bij laatste eigenaar sinds 1992!
Binnenkort eens ophalen en eens kijken hoe en wat met de draagarmlagers. Eerstvolgende doel is een geldige APK, zodat ik die 158 peekaatjes op legale wijze mag loslaten op het asfalt. Man, wat trekt dat ding hard zeg
Dit topic ga ik volgen!
Ik ben heel benieuwd hoe de roest zal worden behandeld (dat ziet er toch wel ernstig uit).
Nogmaals gefeliciteerd met de aankoop van deze prachtige BX, ook al staat ie nog niet voor de deur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dank je.
Roest is idd behoorlijk ver gevorderd. Jammer dat daar niet eerder werk van is gemaakt. Eerst de auto eens thuis zien te krijgen, zodat er gesleuteld kan worden.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ben benieuwd of je de originele vraagprijs betaald hebt want die was wel een beetje van de zotte
Ik hoop voor je dat de roest alleen daar zit en niet helemaal in de ophanging en achter al dat plastic.
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Wat een ongelofelijke mooierd! Verbaast me niks dat je hem meteen gekocht hebt
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
De getoonde plekken zijn de ergste. Het zal een smak geld kosten om het weer goed te krijgen, maar we gaan het zien. Heb de auto ook aan de onderkant bekeken. Leidingen zijn wat aangeroest. Eén kriksteunpunt is een keer verkeerd gebruikt, daar zit ook een rot stukje.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Mooi! Ontzettend leuke auto kan ik je vertellen. Soms wat meer werk dan je lief is (vergeleken met een 1400), maar over het algemeen leuk en betrouwbaar
Veel plezier ermee!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Dank! Ik hoop, naast rijplezier ook sleutelplezier
Olielekkage is ook een puntje van aandacht. Even checken of de distributieriem niet door een bad met olie loopt. De motor loopt in ieder geval lekker en is zéér rap Smile.
Daar zullen we ook eens naar kijken. We willen niet dat de D-riem verspringt of knapt.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Toch wel een heule mooie wagen hoor
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Heel erg gaaf zeg, alvast heel veel plezier ermee
Life’s too short to drive without comfort!!!
Felice schreef:
Punt twee: De roestduivel heeft flink huisgehouden op het rechter achterscherm.
Ach ja, als dat alles is zit het prima toch? Liever daar dan iets cruciaal’s.
Gefeliciteerd met je aankoop!
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Gefeliciteerd met de 16v, blijft een super auto de 16v!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Leuk ding!
Veel succes ermee.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Zo het avontuur is begonnen! Morgen tik ik een verhaaltje. Zaterdag opgehaald en al twee dagen mogen sleutelen aan het ding.
Hier heb ik al de kap van het schuifdak en wat stickers verwijderd:
Mooi!
Veel sleutelplezier en vooral veel rijplezier!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
+1
Life’s too short to drive without comfort!!!