ik zit nu aan de 60.000km en oliewissel + filter elke 15.000, rest van filters en onderhoud pas na 25.000 km… en ook nog geen enkel probleem gehad… ik dàcht onlangs wel een te hebben; in lage rpm’s bij accelereren hield ie zich in, schommelde als het ware tijdens optrekken… (had er een topic over gemaakt) vreesde dat het aan luchtmassameter lag (mijn pa had in z’n Alfa nog maar net hetzelfde probleem gehad) ... maar na groot onderhoud vorig weekend + alles gecheckt omdat toch alles grotendeels moest uitgebouwd worden om aan lucht- en dieselfilter te komen bleek er helemaal niks met die luchtmassameter mis te zijn (heeft ook aan diagnosecomputer gehangen bij een vriend-mechanicus) was gewoon verstopte luchtfilter… na onderhoud was alles weer als tevoren.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Aftappen met warme motor is noodzakelijk om alle vuiligheid eruit te krijgen.
Minimaal 15 minuten uit laten lekken, en tussentijds het oliefilter vernieuwen.
De oliekanalen zijn bij een 1.6 hdi een beetje kleine waardoor deze bij een te lange onderhoudsinterval
of verkeerde olie kan verstoppen en turboschade kan veroorzaken.
Total Ineo 5w30. Advies.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN