Ik heb nu een 3/4 weken een Citroen C4 en tot nu toe vind ik het een fijne wagen!
Alleen wat mij opviel in deze 3/4 weken is dat ik af en toe met een koude motor lastig kan terugschakelen naar de 1 en 2. Hoe warmer de auto dan gaat het wel ietsje beter. Nog niet helemaal optimaal maar wel iets beter, moet altijd iets kracht zetten bij het terugschakelen.
En het motorgeluid van de C4 coupe 1.4. Is het gewoonlijk dat de uitlaten wat brommen? Of iig een iets zwaarder geluid hebben dan ‘standaard’?
Daarbij vind ik dat er een ‘bij’geluid zit op de C4, is dit standaard ook zo? Een soort hoog extra bijtoontje… Lastig te omschrijven maar ik noem het een beetje sissend/licht fluitend. Stationair hoor je het, met optrekken ook en boven de 2000 toeren iets beter tot 3000.
Als het zo hoort is het ok, maar mijn 206 gti had het niet namelijk. Verder rijd hij erg fijn en vind ik hem zeer zuinig!!!
Ik heb hem gekocht met de wetenschap dat hij best veel heeft stil gestaan, hij is van een leaser her en der doorverkocht aan handelaren en in 2010 tot 2011 heeft iemand hem gehad, als het goed is daarna niemand meer. Dus ik moet nog een beurt plannen.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dat ‘probleem’ bij terugschakelen herken ik niet. De geluiden wel. Hij heeft idd wel iets van een brommetje en dat sissend/fluitend geluid herken ik ook wel.
Betreft bij ons een C4 1.4 van 2008.
Ok, dus dat jankend/fluitend geluid dat nonstop te horen is is normaal?
Lijkt wel turbo of zo, haha.
Heb jij ook dat als je je auto uit zet, je zon zoemend geluid hoort alsof iets echt uitgeschakeld word? Ben toch zeer benieuwd wat het is.
Waar komt jou ‘jankend’ geluid precies weg dan? Ik heb het idee dat het bij de riemen vandaan komt?
Als het een Exclusive is met luchtvering kan het van de pomp komen die achter de bestuurderszetel zit onder de vloer.Dat zoemend geluid dan wel.
nee volgens mij niet, heb een 1.4 en volgens mij VTR (gescheiden airco dus ik denk VTR)
Ik heb als ik start al zo’n sissend / blazend / fluitend geluidje, en als ik dan 2600/2700 toeren rij is het beter te horen tot een 3500 ofzo… Dan valt het minder op (is er nog wel).
Als ik de auto uit zet hoor je echt zo’n zooooeeeeeeeemmmmmmmm geluid die van redelijk hoog naar 0 gaat zeg maar (Heel laag).
Ben echt benieuwd wat het is…. Beide dingen!
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
spaceman schreef:C4 coupe 1.4
Diver schreef:Als het een Exclusive is met luchtvering kan het van de pomp komen die achter de bestuurderszetel zit onder de vloer.Dat zoemend geluid dan wel.
Heb eigenlijk nog nooit een coupe met (orginele) lucht vering gezien . . .