Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Welke bandenmaat heb je nu?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
185/80R15
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, dan moet je even in je werkplaatshandboek kijken, daar staat beschreven hoe je de stuuruitslag kunt afstellen. Dat gaat op het stuurhuis, niet op de hulpstuurhuizen trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mmmmmm… Ik heb “het verkeerde” WPH. In het mijne heb ik er niet veel over terug gevonden. Vandaar de vraag Ik kan mijn stuur 2,5 ronddraaien, wielen recht dan naar uiterst
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Afstellen moet inderdaad aan het stuurhuis zelf gebeuren en is een preciesiewerkje naar ik hier al gelezen heb. Als je wat zoekt hier vind je het wel terug, want het is al een paar keer teruggekomen (ik geloof dat er bij SPAM ook uitleg staat ergens…).
Ik heb laatst aan een kant de boel moeten verstellen omdat de band de beplating raakte. Dat kan aan het einde van het stuurhuis, grote moer losdraaien en de kap een paar slagen naar binnen draaien waardoor de uitslag wordt beperkt. Vergeet niet die moer weer vast te zetten.
Dat meen je niet!! Heb juist de spatborden terug op de auto staan. Maar je als het moet dan moet het maar. SPAM, heb jij nog iets toe te voegen? Fotootje misschien?
@ Han S: dan hebben wij hetzelfde probleem. Maar bij mij is het aan beide zijden
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Aan beide zijden van het stuurhuis dus de dop naar binnen draaien.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Chris, als de accu aan de bestuurderskant zit kun je er heel slecht bij komen, maar als je het wiel er even af haalt kun je er door dat rubberen luikje beter bij. Je spatborden kunnen gewoon blijven zitten.
Natuurlijk zit de batterij aan bestuurderskant
En wat met het snel zakken aan de voorzijde?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Chris, als de accu aan de bestuurderskant zit kun je er heel slecht bij komen, maar als je het wiel er even af haalt kun je er door dat rubberen luikje beter bij. Je spatborden kunnen gewoon blijven zitten.
Klopt helemaal. Het is een beetje prutsen maar het kan wel hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan weet ik tenminste wat gedaan van’t weekend
Verder niemand die weet wat de oorzaak kan zijn voor het snel inzakken voorzijde? Ik denk aan de hoogteregelaar
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat bedoel je nou? Als je de hoogteregelaar in laagste stand zet hoort de wagen snel te zakken! De neus is veel zwaarder dan de kont hè!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik had de auto op hoogste stand gezet om te controleren hoelang ze op druk bleef staan als ik de motor stil leg. Meer dan een uur later stond ze nog steeds op dezelfde hoogte. Toen ik alles aan’t opruimen was zette ik haar meteen in de laagste stand. Ervoor nooit geen problemen meegehad maar nu viel ze bijna terug op haar stootblokken. Misschien is dat wel normaal, maar omdat ze het ervoor niet deed vond ik het wat vreemd. Op de normale stand heb ik nog niet gecontroleerd wat ze doet.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja hoor, dat is normaal. Als je haar in de laagste stand zet dondert ze gewoon naar beneden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.