Dit weekeinde wil ik de voorruitpees of sierlijst gaan plaatsen die ik bij de Amivereniging heb gekocht. Als het goed is heb ik dan ook een echte peestrekker geleend. Hoe kan ik de pees het makkelijkst plaatsen? Kan ik bij alle garages blauwe kentekenplaten bestellen of moet dat bij geselecteerde leveranciers?
De voorruitpees is geplaatst. Wel even wat gedoe maar met veel zeepsop en ge §#$% k zat hij erin. Ook de kentekenplaten zijn binnen en kunnen erop. Nog even de achterspatborden en de motorkap schilderen en dan naar de APK. Ze moet nog even wachten want de DS moet ook nog even vakantieklaar worden gemaakt. Verder zitten de ruitenwissers wel erg los op de asjes, is dat normaal? En een oliedruklampje heb ik ook nog niet gevonden. Was zeker ook een luxe accessoire in die tijd.
Je kan zelf eenvoudig een aansluiting maken voor een oliedruklampje. De zender zit immers al in je “moderne” blok.
Het oude type motor heeft idd nooit een oliedruk zender/lampje gehad.
En wat bedoel je met losjes op de asjes? Hebben de asjes zelf speling of zitten de armpjes los op de gekartelde rand van de asjes?
De oliedruksensor zal ik later wel eens aansluiten of misschien vervangen door een oliedrukmeter, misschien icm een olietemperatuurmeter. Bij de ruitenwisser bedoelde ik dat de armen erg los zitten op de geribbelde asjes. Ik ben eigenlijk bang ermee te gaan rijden. En ik heb geen manier gevonden ze strakker te zetten.
beunmethode is wat alufolie ertussen.
En weet dat ze pas klemmen in neergelaten toestand, ze worden ontgrendeld door ze op te klappen…
De Ami is klaar voor de APK. Volgende week nog even langs de garage voor de achterremmen en dan een afspraak maken voor de APK. Nu nog verzekeren bij de GIO waar mijn DS ook is verzekerd. Bij het monteren van de achterspatborden kon ik gelijk nog wat vreemde beugels gebruiken waar ik de bedoeling eerst niet van snapte. Ik heb nu volgens mij geen essentiële onderdelen meer over. De ruitenwisser zitten met de beunmethode vast en dat lijkt ook goed te gaan. Vandaag even een rondje om de boerderij gereden. De remmen vind ik wat slap maar dat komt misschien ook omdat ik een DS gewend ben. De kleur is precies wat ik mij ervan voorstelde, wat steviger dat vert absinthe, maar nog wel een kleur die in het tijdsbeeld past. En het staat ook prima bij de nieuwe bekleding. Iedereen bedankt voor zover voor de goede hulp en adviezen.
Ziet er goed uit, proficiat met het geleverde werk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Pieter,
gefeliciteerd!!!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Gefeliciteerd! Ziet er fraai uit.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Hoi Pieter, mooi resultaat, gefeliciteerd met dit grote project! Deze maand met de Ami naar de lezing of sleuteldag?
Groeten, Bert
Of dat lukt weet ik niet, ik heb er wel zin in. Aanstaande vrijdag naar de garage en dan de APK. En het is zo druk op mijn werk dat ik bijna geen vrij kan nemen, daarvoor ben ik geen ambtenaar geworden. Ik de sleuteldag ligt meer voor de hand, als er geen sociale verplichtingen tussen komen.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
GEFELICITEERD MET JE PRACHTIGE AMI 6
Veel plezier ermee,
we zien mekaar wel eens bij een treffen denk ik,
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Ik heb de Ami verzekerd bij Gio waar ik ook mij DS heb verzekerd. Dus kon ik vandaag even naar Martien Mooiman in Kruisland, een hele belevenis voor het eerst in de eigen ami. Er vielen mij 2 dingen op, de schokdemperwerking is wel heel erg soepel, je deint wel een paar keer na. De remmen zijn ook niet echt bijterig. Nu ben ik een DS gewend dus daarmee vergeleken remt alles wat slapjes maar toch. Het remmen kan ik het best omschrijven als het langzaam eruit halen van de snelheid maar gordels zijn zeker niet nodig. Is dat normaal bij een Ami? Verder zijn de remvoeringen en de remcilinders zijn achter nu allemaal vervangen. Er zaten nog redelijke maar verglaasde voeringen in en de cilinders waren niet echt goed gangbaar meer. Jammer is dat de APK pas de 21e juni kan omdat degene die de eenden altijd keurt net op vakantie is. Ik moet me dus denk ik oriënteren op nieuwe schokdempers. Het meest aangeboden is monroe. Ik lees da die nogal stug zijn maar andere merken vind je bijna niet. Of weten jullie nog goede en betaalbare alternatieven
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb jij al schokbrekers of nog frotteurs en batteurs?
De remmen horen het wel goed te doen. Zit er een eendbak in met schijfremmen? Zoiets staat me bij.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Eend schijfremmen vallen altijd een beetje tegen kwa remvermogen, je moet behoorlijk hard trappen. Door al het klussen kunnen je schijven en blokken ook wat vettig zijn en als ze dat niet zijn, dan zullen de schijven wat geroest zijn.
Eerst maar eens een “eitje bakken”: in zijn 1 stukje tegelijk gasgeven en remmen met de linker voet, totdat de boel lekker gaat stinken. Daarmee brand de boel schoon. Niet schrikken, want als het zo heet is, dan remt het helemaal van geen kanten meet. Maar na afkoelen is het vaak al een stuk beter.
Elegatner is uiteraard: blokken er uit, alles kwistig met remreiniger schoonspuiten, daarna schuurpapiertje langs en de schijven en de blokken. En pas weer monteren, nadat je je handen gewassen hebt! Veel voorkomens remprobleem is doordat de monteur niet absoluut vetvrij werkt.
Een Ami hoort lekker te deinen hoor! Slappe schokbrekers is in elk geval geen APK item. Bij APK worden schokbrekers alleen uiterlijk getest, maar niet op functie.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper