4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De ‘‘witte’’ ex gs van art. Van eigenaar gewisseld!
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 03 juni 2013 11:46 PM
  [ # 46 ]

Vanavond een poging gedaan de voorremblokken te vervangen, anzich ging het prima, alleen paste de nieuwe blokken niet helemaal lekker. Ze zaten namelijk veel te strak!. Had nog een nieuw setje liggen van textar maar die bleken een haartje te breed. Op t oog nauwelijkt te zien. Die neem ik morgen dus maar ff mee naar werk om ze langs de slijpsteen te halen zodat ze wel passen. Dan moet ik morgen ook nog ff de achterremblokkeneruithalen, schoonmaken en de pasvlakken invetten en dan….......breng ik hem weg voor de apk!  Heb trouwens toen ik bezig was ook 1 van de oorzaken van olielekkage gevonden. De oliedruksensor bovenop t blok lekt. Hierdoor loopt er olie over de bak richting de remmen. Kon het spoor zo volgen. L. rem was ook vettig dus de schijf heb ik met remmenreiniger schoongemaakt. Iemand nog een oliedruksensor liggen?


Ohja gister heb ik binnenste stuurkogel vervangen die speling had, de gs zou nu weer strak moeten sturennu alle spelingen in de wielophanging weg zijn Smile  Alleen zonder apk rijd ik er nog niet mee dus dat merk ik binnenkort wel als ikhem weg breng.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 juni 2013 11:56 PM
  [ # 47 ]

Die druksensor kan je beter nieuw proberen te krijgen.
Na een aantal jaar kunnen ze ineens gaan lekken, en flink ook!
Enorme smeerboel, blijf je nog heel lang ruiken.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 03 juni 2013 11:56 PM
  [ # 48 ]

Heb je geen GSA blokken geplaatst??

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 04 juni 2013 02:20 PM
  [ # 49 ]

Inderdaad gewoon een nieuwe indraaien. Vergelijk wel even voor de zekerheid de doorstroomdiameter van de oude en de nieuwe. Er zijn in omloop die een kleiner doorvoer gat hebben. Je kunt hem dan iets uitboren naar een grotere.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 04 juni 2013 03:01 PM
  [ # 50 ]
dirkvdmei schreef:

Heb je geen GSA blokken geplaatst??

?
wat bedoel je hier mee?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 juni 2013 08:16 PM
  [ # 51 ]

nee, het zijn geen gsa blokken. op het doosje staat citroen gs 1977. geschreven Het zijn verder ook precies dezelfde als eruit kwamen. Alleen een haartje van een oud wijf te breed. Dat is nu opgelost. Vanavond ff erin passen. Waar kan ik nog aan een nieuwe druksensor komen?? Behalve dan het clubmagazijn. Dat duurd nog wel ff voordat die weer open is en zolang wil ik niet wachten. Om voor 1 sensor 3 uur in de auto te zitten is ook weer zowat.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 juni 2013 08:20 PM
  [ # 52 ]

Is dit de goede? Hij lijkt er anders uit te zien..
http://www.dgautomaterialen.com/p-6043-oil-pressure-switch-ami-supergsaxel.aspx

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 04 juni 2013 08:20 PM
  [ # 53 ]

Er zijn 3 verschillende soorten remblokken voor GS en GSA

1e   het eerste type GS tot en met 1972. (zo uit mijn hoofd gezegd)

2e   GS 1973 tot einde productie

3e   GSA vanaf 1979

GSA remblokken zijn te herkennen aan de kleine inkepingen in de zijkanten.
Ook is bij deze blokken de voeringoppervlak groter dan bij de GS blokken.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 04 juni 2013 08:22 PM
  [ # 54 ]
Art schreef:

Is dit de goede? Hij lijkt er anders uit te zien..
http://www.dgautomaterialen.com/p-6043-oil-pressure-switch-ami-supergsaxel.aspx

Zo te zien is dit de goede.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 juni 2013 09:15 PM
  [ # 55 ]

Die sensoren zijn meestal standaard. In het wphb het merk en type opzoeken, dan helpt Brezan je wel verder.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 juni 2013 11:50 PM
  [ # 56 ]

De remblokken zitten er in. Ook de achterblokken heb ik even uitgehaald en de pasvlakken lekker in t vet gezet. Volgens mij ben ik wat de apk betreft nu klaar, morgen even een druksensor halen en dan kan ie weg.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 juni 2013 11:58 PM
  [ # 57 ]
Art schreef:

Vanmiddag de gs maar even helemaal nagelopen voor de apk en ik kwam met een bescheiden lijstje weg.
V-remlicht rechts lampje vervangen.
V-achteruitrijlicht rechts lampje vervangen.
V-Fuseekogelspeling rechts de bovenste = vervangen
V-1 huisje van e kentekenplaatverlichting liet wit licht naar achteren door (tijdelijk opgelost met een stukje tape)
V-Ashoezen l en r achter de wielen zijn erg verdroogd, waren ook gescheurd net achter de kleine klemband die om de as zit (tijdelijk opgelost met een tywrap)
V-Portieraam van de bestuurder ging niet open, dit om de spiegel te kunnen verstellen ivm apk. Opgelost door bekleding eraf te halen en het mechaniek te verzuipen in kruipolie.
V-alle ventielen verdroogd, opgelost door nieuwe te monteren.
V-het rechter onderste draagarmrubber ziet er niet zo fris meer uit, met rijden merk ik er niets van, maar ik ga hem toch maar vervangen. Heb nog een goede draagarm met rubbers liggen op voorraad.
V-De accu stond los, deze is vast gezet.
V-remblokken voor vervangen
V-Remblokken achter invetten/gangbaar maken

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 05 juni 2013 11:16 AM
  [ # 58 ]
dirkvdmei schreef:

Er zijn 3 verschillende soorten remblokken voor GS en GSA

1e   het eerste type GS tot en met 1972. (zo uit mijn hoofd gezegd)

2e   GS 1973 tot einde productie

3e   GSA vanaf 1979

GSA remblokken zijn te herkennen aan de kleine inkepingen in de zijkanten.
Ook is bij deze blokken de voeringoppervlak groter dan bij de GS blokken.

Bedankt voor de uitleg!
Nooit geweten dat er nog een 3e variant is, is dat dan de variant welke geen gedeelde remvoering heeft (die verticale lijn in de voering?)
Kan ik dan concluderen dat de klauwen van de GSA ook “een haartje van een oud wijf” breder zijn?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 05 juni 2013 04:32 PM
  [ # 59 ]

Vandaag naar de apk geweest…...........

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2013 04:34 PM
  [ # 60 ]

o jee… en?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook