Beste allemaal,
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een geweldige citroen n.l. de C1
Helaas is er 1 probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb de originele C1 radio ingebouwd maar helaas blijft de radio resetten zodra het contact enkele minuten uit staat, de radio functioneert verder prima alleen hij slaat dus niets op, ook geen klok.
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Hiervoor heeft er een after-market radio ingezeten, en de vorige gebruiker had daardoor de + draden verwisseld (zoals veel wordt geadviseerd op internet, blauw en wit in mijn geval, dit heb ik weer in de oorspronkelijke staat gebracht maar ook dat heeft niet het gewenste resultaat. korte tijd na het uitzetten van de motor/contact verliest de radio een soort zijn spanning.
Wie weet er raad? Alvast bedankt!
lijkt mij toch dat de gestuurde + en de constante + verwisseld zijn…
Ja dat idee heb ik ook, alleen de vraag is hoe?
Toen ik de radio ging monteren zat de blauwe draad op wit en de witte draad op blauw. (via een krimpkous)
Deze heb ik inmiddels verwijderd en nu zit het blauw op blauw en wit op wit, maar dit heeft helaas ook niet gewerkt…
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
probeer eens rood op rood en geel op geel ik zo gewoon een aftermarket gebruiken. om meer dan een reden .. vraag maar per pm ik haat namelijk de standaard radio..
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !
Ik weet niet of het probleem verholpen is maar.
Zet de draden rood op rood en geel op geel dan.
Vanwaar het plaatsen van de originele radio
Citroen C1 First Edition.
Totaal aantal Berichten: 164
- C3 Puretech 68 Collection
ik mot zon ding niet jeh .. is voor de dashboard fanaten die och alleen maar praat rdaio luisteren.
geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !