32 van de 34
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende > 
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juni 2013 05:41 PM
  [ # 466 ]

Toch zijn de BX en XM veel ruimer als je echt veel moet vervoeren Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 oktober 2013 12:01 AM
  [ # 467 ]

The Xsaar Strikes Back


En hoe, de Xsaar is vanaf nu ook de crisisbak! Dus naast: uitleenhok fam/pekelbak/reservebak/ Bertje (soort van Berlingo) nu dus ook dé crisisbak..


Na meer dan een half jaar vanavond helaas de V6 om geruild met de Xsaar:

En hoe reed het, nou als vanouds.. Maar uhm saai…. Maar het is niet anders waarschijnlijk wordt het ook weer de zomerauto aankomende jaren? Tijd zal het leren..


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 oktober 2013 01:38 PM
  [ # 468 ]

Nounou Apk gehad vandaag…

Afkeurpunt roest op een remschijf.. Volgende week wordt dit verholpen en dan een verse Apk…
Saai hoor z’n probleem lozen Apk….. Nee hoor heerlijk!  Laughing

Ook is de airco gevuld, dus die doet het ook wéér!

En we stuiteren weer verder…..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 april 2014 11:20 PM
  [ # 469 ]

En de Xsaar is gepromoveerd!

Het is weer vanouds mijn dagelijkse auto voor naar het werk toe!


Toch werd het tijd om een beetje aandacht te schenken aan de Xsaar:


Ja, want na 20,000kilometer mag ze wel wat frisse olie gebruiken!

Ja, was wel nodig dacht ik zo..

 

 


Gelijk met RX5 wat roestplekjes aan gepakt:


En gelijk het slangetje van de ruitensproeier gemaakt:


Wel zo fijn als de achterruit nat wordt in plaats van de kofferbak…

 

En toen zag ik dit:

Bij de aankoop had ze slechts 92, 780 gelopen. En nu na 6jaar en 9maanden, 193,671 kilometer!
Ja ik heb er meer als een ton erop zitten en het record met de auto die ik het langst heb. Met 9maanden verbeterd…

Nu maar hopen dat ze nog zonder nukken een poos uithoud bij mij.. Saai maar betrouwbaar nog steeds!


Wordt vervolgt!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juni 2014 12:59 AM
  [ # 470 ]

“Het spook van de koningin” klinkt als een Disney titel of een Suske en Wiske verhaal…

Niets is minder waar, gisteren na het werk stond ik bij de pont te wachten om de maas over te steken… En wat denk je! Ze wilt niet starten! Zelf met behulp van startkabels weigerde ze om te starten… Moest gelijk aan de koningin denken! Zij (de V6) had namelijk ook keuren bij heet weer niet meer willen starten na een korte tussenstop.

S’avonds weer opgehaald en toen wou ze wél weer starten! Dus tja er spookt iets rond in de motorruimte wat ik dus de koningin (van de snelweg) ga noemen….


Oorzaak vermoeden:

-Kabel naar de Bendix van de startmotor niet meer 100%?

Is mijn vermoedde juist? Want de V6 had er ook last van..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2014 09:18 AM
  [ # 471 ]
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 juni 2014 09:53 AM
  [ # 472 ]

Als je wel een klik hoort zijn het waarschijnlijk de koolborstels die af en toe blijven hangen.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2014 10:27 AM
  [ # 473 ]

Kan natuurlijk ook gewoon de startblokkering zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juni 2014 12:28 PM
  [ # 474 ]

Nee geen klik van de startmotor…. (Startmotor is gereviseerd)


Daan, hoe zou dat komen dat de startblokkering ingeschakeld wordt? Door het hete weer?

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 juni 2014 12:56 PM
  [ # 475 ]

Misschien een slecht/vergaan contact ergens, of als ‘t computergestuurd is compu die niet tegen hitte kan. Buurvrouw had ook een x zoiets, dacht dat de accu leeg was… Volgende keer proberen of je weer kan starten nadat je de cv even op slot en weer van slot doet.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 08 juni 2014 01:12 PM
  [ # 476 ]

De hint van Daan, is natuurlijk naar dit Smile

Maar ik kan nog niet opmaken wat er nu aan de hand was?
Startmotor gaat wel rond, of juist niet?

Bij startonderbrekersstoring brand er een lampje in je dashboard..

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7776
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2014 06:52 PM
  [ # 477 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Nee geen klik van de startmotor…. (Startmotor is gereviseerd)


Daan, hoe zou dat komen dat de startblokkering ingeschakeld wordt? Door het hete weer?

Gare accu. Dat was bij mij het geval. Overigens ging bij mij de startmotor wel gewoon rond, maar dat betrof een phase3 met BSI en COM2000, weet niet of de jouwe dat ook allemaal heeft.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 juni 2014 11:15 PM
  [ # 478 ]

Nog geen tijd gehad om de accu te controleren of deze niet gaar is…

Iets anders.

Bij thuiskomst gaat de koppeling onder opeens héél licht en hoor ik de koppelingspedaal kraken.. Wat ou er mis kunnen zijn?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 juli 2014 03:19 PM
  [ # 479 ]

De oorzaak van slecht starten was een kabeltje…..

Maar goed, deze week staat de Xsaar bij de garage:


Volgens mij kan dit niet goed zijn?


Gezien de breuk moet ik al een tijdje zo mee rondgereden hebben, waarbij ik het geluk heb dat het niet eronderuit geklapt is.. Naast dit worden ook de stuurkogels vervangen, hier zat teveel spelling op, wat ik al wist. Maar de laatste tijd merkte ik dat er meer trillingen kwamen…

Dus de auto voor de vakantie weggebracht en toen kwam ook de gebroken veer te voorschijn.. Shocked


Natuurlijk weer een setje verlagingsveren geregeld:

Duits kwaliteitje!  Mr. Green


Maandag is de Xsaar klaar!


Even met de karakterbak op bezoek….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 juli 2014 03:54 PM
  [ # 480 ]

Zie net dat ik de Xsaar 7jaar en 26 dagen al weer héb en 7jaar en 24dagen op deze forum zit…

Tijd vliegt voorbij, herstel zweeft/stuitert voorbij… Laughing

Profiel  
 
 
32 van de 34
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook