Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Door de waterdichtheid zijn ze natuurlijk duurder, maar zijn wel mooi
Nog een alternatief ongeveer even duur: Newegg speakers ook waterdicht maar in een auto heb je dat natuurlijk niet nodig.
Goedkoper: gezocht op “car speakers brackets”
- New-PYRAMID-2060
- Boschmann-80w
en zoeken op “auto opbouw speakers” komen er nog meer alternatieven
Hey
Voor de achterspeakers wil je eigenlijk alleen maar wat aanvulling hebben,maar het moet wel weer overeenkomen met het geluid voor (geluidskleur)dus die amerikaanse dingen gaan afvallen denk ik.
Bossman kan goed klinken maar zullen wat klein zijn voor de cx denk ik ook weer.
De DLS hebben zich wel bewezen wat aan de dure kant in de advertentie maar ik heb al betere aanbiedingen gezien.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Dit is ook een goed alternatief,zeker niet slecht hoor behringer
http://www.poweruser.be/presta/nl/opbouw/3826-behringer-ultra-compact-monitor-speaker-1c-bk.html
Ik heb in de tussentijd de cx door de apk gekregen zonder enige melding of steekproef,het enige wat ik heb gerepareerd was de keering van de benzinepomp as,en verder de motor aan de praat gemaakt,de onsteking stond verkeert.
Wat op gepoetst en naar de apk en geslaagd.
Verder kwam er nogal wat witte rook uit en ik dacht misschien komt het door ruim 10jaar stilstaan maar de rook wilde niet verdwijnen,dus de kop eraf en bij Leontien de nodige onderdelen daarvoor besteld plus wat missende delen van de body.
Kop laten lassen want er zat een klein putje in en daarna gevlakt voor 100 euro
Alle kabels van de accu vernieuwd plus nieuwe accuklemmen
Verdere onderdelen en body part 350 euro
Aanschaf 500 euro (maar moest er wel aan werken)
leuke radio 150 euro
klein elektrisch spul 51 euro
Dus al met al geen slechte keuze geweest
De body is keihard alleen de achterdeuren zijn krokant aan het worden.
Wat er nog tedoen staat
Eind van het jaar tijdens de schorsing motor eruit en koppeling vervangen want deze zit onderin,dan ook maar gelijk daar ook weer alle pkkingen en keeringen vervangen ,is bij de kop ook gebeurt.
Verder moet de airco nog gaan werken maar of ik dat dit jaar nog doe weet ik niet ik wil eerst lekker rijden.
En als ze dan echt helemaal 100%is dan laat ik ze spuiten in de kleur die ze nu is dus het duurt nog wel ff voordat dit gereed is ,maar daar is het dan ook een hobby voor.
Misschien krijgt ze wel een mooi skai dakje staat wel sjiekdefriemel.

Totaal aantal Berichten: 10402
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je koppeling versleten is zit het pedaal juist bovenin. Stel de kabel eens strakker.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat zal ik morgen eens gaan doen,
Eigenlijk heeft Leontien mij dit ook al gezegd ,maar totaal vergeten.
verder zijn er nog wat kabels waarvan ik nog niet weet hoe het zit het heeft iets temaken met de ventilateurs een goed schema van de airco zou zeer welkom zijn.
En van binnen is het allemaal nog erg netjes alhoewel het hemeltje wat gaat hangen.
Toch maar even de koppeling gesteld ,dat gaat een stuk beter.
Ook het gerammel van het druklager is nu weg.
bedankt voor de reminder jantje 1948

Totaal aantal Berichten: 10402
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
viny schreef:verder zijn er nog wat kabels waarvan ik nog niet weet hoe het zit het heeft iets temaken met de ventilateurs een goed schema van de airco zou zeer welkom zijn.
Heb je dat schema uit de Vraagbaak nou al geraadpleegd? Dat is het schema namelijk.
Er bestaat niet zoiets als alleen een schema van de airco. Zo attent waren ze bij Citroën niet.
P.s. dat scheelt je toch mooi een blok uitbouwen zeg! Het kistje wijn mag dus naar Jan.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ja moeder heb ik gedaan vluchtig sorry, maar ik zal er een avondje aan spenderen uittekenen en hier plaatsen.
Als strafwerk okey
En Jan als jij een wijntje lust stuur ik er wel een op
Gisteravond heerlijk het eerste ritje gemaakt van een kleine 100km.
Wat rijdt het toch lekker,vooral in de avond met verlichting aan ,net een huiskamer,moest wel 34km omrijden de afslag naar ons dorp was afgesloten,dit keer had ik er geen probleem mee.
Maar ik heb nog een vraag over de carburateur,
ik moet de choke er iets op hebben anders trekt het niet lekker op en stoekert het wat,iemand een idee.