CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je ken beter wel eerst even in de rijstand laten zaken en dan in de laagste stand.
Verder idd gewoon normaal dat het direct zakt.
Arjan, dat had ik mezelf ook al voor genomen. Het viel me gewoon op dat ze nu veel sneller zakte dan voorheen. Ik hoop dat, na het ontluchten van de achterste remmen, het probleem opgelost is
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een Ds die snel zakt met d ehandle heeft schone goed gangbare hoogte regelaars. Is niks mis mee.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vanmorgen even aan de wagen gesleuteld. Lek uitlaat hersteld (was niet goed aangesloten bij de montage), achterste remmen ontlucht(rechts achter kwam er eerst bruine olie uit ipv groene) en lamp handschoenbak je hersteld(nieuw draadje aan gesoldeerd en nieuw lampje geplaatst).
Na een kleine testrit zijn de remmen terug goed bevonden en heb ik moeten vaststellen dat mijn motorsteunen aan vervanging toe zijn. Tijdens het vervangen van de uitlaat heb ik even de motor opgekrikt om meer ruimte te bekomen. Nu maakt de motor nu véél minder lawaai te maken als voorheen. Stuurhuis stellen staat nog op mijn te-doen-lijstje. Maar al-bij-al ben ik tevreden met het resultaat
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
De DS is door de keuring!! WHOEHOE!!!
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dat voelt lekker he!
Heerlijk, Stef.
Ik ben even op het net aan’t kijken voor plaatdelen. Kan iemand mij vertellen wat er juist allemaal al voor gemonteerd zit om de zijwanden van het koffer, zeg maar de binnenspatborden. Ik had al een volledige lijst gemaakt uit losse delen. Maar ik denk door de hoeveelheid te vervangen stukken dit misschien wel een betere en snellere oplossing is.
Zoals ik kan zien: bumpersteun, regengoot, verstevigingsdriehoek
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergis je niet in het vervangen van de binnenschermen, dat is een behoorlijke klus en moet secuur gebeuren…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voorlopig ben ik enkel nog opzoek naar plaatmateriaal, Waterman. Ik ben een inventaris aan het opmaken van de delen de vervangen moeten worden. Om een beter overzicht te krijgen van de werken. Eerst wil ik de rechter longeron, de linkse kriksteunen midden en achter aanpakken en alle instapdorpels vervangen. Helaas kan ik voor de achterste enkel een volledige plaat met beide steunen vinden. Bestaat er ook een enkele de rechtse helft of ga ik creatief met plaatstaal moeten zijn? Wat de kofferbakwanden betreft, ben ik me bewust dat dit niet zo simpel is. Maar de huidige zien er niet uit en zijn al opgelapt. Met de nieuwe ga ik een veel beter eindresultaat bekomen en ben ik zeker dat ik geen slechte stukken vergeten ben. Trouwens ben ik ook nog opzoek naar iemand met ervaring wat betreft het lassen van het chassis. Ik heb het nooit gedaan. Maar ik wil wel helpen met de voorbereidingen. Mocht iemand zich geroepen voelen dan hoor ik het graag (PM)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb nog een kofferbakbodem nieuw in de aanbieding!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt Bogaard, maar kofferbodem “lijkt” nog oké.
Wat is de juiste bandenspanning voor een DS? Nu staan ze op 2.2BAR, véél te hard!!!!
Iemand een idee wat hier ooit gezeten heeft?
En waar diende dit ding voor? Ik vond het onder de auto. Het lijkt van hetzelfde materiaal als de pakking van de oliefilter
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In mijn boekje staat:
2.1 bar voor
1.8 bar achter
2.2 voorop is dus zo gek nog niet
Heb het gevoel dat ze voor nogal stug veert. Grote obstakels gaan prima maar een klein putje of oneffenheden in het wegdek zijn wat minder
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat hoort bij een ds.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.