


Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hoi Jaco.
Nee kenteken zat er helaas niet op , en de auto had ook jammer genoeg geen gegraveerde ruiten.
Dus dan blijft het hierbij vrees ik.Okee dat van die schakelaar wist ik niet , maargoed maakt ook niks uit , kan altijd van pas komen voor een ander forumlid hier.
Gr Patrick






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Patrick Kessels schreef:Mijn Jetronic van Bosch heeft de code 0 280 000 353
Leontine kan het nu zijn dat de jetronic toch goed is voor mijn 86 er CX of is het toch een andere ?
Helaas, hier heb jij helemaal niets aan. Je sloper is - zoals ik al vermoedde- uitgerust met een katalysator, dus ook de luchtmassameter is anders en de injectoren ook.
Het goede nieuws: dit zijn allemaal vrij schaarse onderdelen, dus verpatsen die hap, dan kun je daarna zelf wel iets kopen wat op jouw auto past.
Dus werk aan de winkel: want als de katalysator zelf nog in goede staat is…. is dat voor mensen met een CX katalysator de heilige graal.
Als de auto oorspronkelijk uit Zwitserland komt, zit er mogelijk trouwens ook een luchtcirculatiesysteem op (uitlaatgassen worden opnieuw verbrand zeg maar) om milieuredenen. Ook erg schaars.
Heb je de onderdelen die ik hierboven beschreef er ook af voor zover mogelijk? En de luchtslangen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hoi Leontine .
Ik heb er inderdaad nog een hoop vanaf geschroeft , maar naar mijn idee nog niet alles
Het is maar waar de grens ligt he.Heb nog alle schakelaars eraf gehaalt en het relais (blauw) voor van bosch
bij de koplamp , had begrepen dat dit ook een belangrijk onderdeel is.Verder de Kat kon ik niet bij auto stond met nog een auto erbovenop en zonder wielen op de grond.Maargoed de bosch injectie met nummer 0280000353 en de sensor kast onder de motorkap zet ik dan wel op marktplaats , of er moet hier iemand zijn die iets te ruilen heeft.Jaloezie heeft mijn CX ook al , maar heb er nog een liggen dan nu mooi en werkend.Muntenbakje wat goed was heb ik in mijn CX gezet van mij was afgebroken.Andere 2 bakjes zoek ik nog.Van de schakelaars en dergelijke verkoop ik niks , die passen allemaal en zijn nooit weg.Dus bij deze mocht hier iemand iets aan hebben mail me.Ruilen van onderdelen kan ook ik wil niet het onderste uit de kan hebben het is immers hobby.Verder zoek ik nog het linker en rechter knipperlicht voor mijn serie 2 , die van mij zijn beide gebarsten dus iets te ruilen hou ik me aanbevolen .En het instructieboekje van een serie 2 GTI25 , kan het eventueel ruilen met een mooi boekje van een Serie 1. Leontine in ieder geval bedankt voor je uitleg.
Groeten Patrick



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hallo forumleden.
Heb nog even een vraagje wat betreft de koelwater temperatuur van mijn CX.
Zoals ik enige tijd geleden poste had ik een slang kapot maar is reeds vervangen
en de dame loopt weer netjes.Heb alleen een vraagje nu in de warme dagen en bij stilstand
voor een stoplicht of file loopt de temperatuur op naar max 96 graden waarna ze weer
terugzakt en rond de 90 blijft steken , fan draait goed overigens , en heb er maar 1 in mijn CX
Met rijden daarna weer zit ze in warme dagen op 83 a 86 graden , lijkt me normaal maar wil het toch
even weten of dit goed is.Heb geen lekkages meer gehad verder en ook geen KVS meer bij hoeven te vullen alle vloeistoffen zijn en blijven verder netjes op niveau.
Gr Patrick












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Helemaal goed. Niks aan doen. KVS op druk kookt pas bij 110 graden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>