29 van de 48
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 mei 2013 01:02 AM
  [ # 421 ]
Mulder schreef:

Zijn die isolatiematten die op de bodem onder de achterbank liggen, trouwens ergens los te krijgen?

Ben ik ook wel benieuwd naar, bij mij zijn ze namelijk weg. Iets zegt mij dat dit ook iets te maken heeft met lekkages in het verleden. De CX ziet er wel keurig uit als onderwerp van een wetenschappelijk experiment. Ik gok ook op de ramen. Zonder hypothese geen wetenschappelijke toets, nietwaar?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 mei 2013 11:12 PM
  [ # 422 ]
Mulder schreef:

Ik maak me geen zorgen. Wink

Keihard, kurkdroog en waterdicht. Zoals verwacht, toch wel.
Maar gelet op de hypothese gaan we de zijruitjes wederom (3e keer in 3 jaar, zucht) opnieuw laten kitten…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 mei 2013 11:17 PM
  [ # 423 ]

Gewoon even naar Dibbert weet je zeker dat het goed is haha
Rob zegt dan drie keer is scheepsrecht.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 22 mei 2013 11:21 PM
  [ # 424 ]

Jaja… Niks ten nadele maar ik ga voor deze derde keer toch de lokale Citroen-specialist maar eens met een bezoekje vereren…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2013 12:09 AM
  [ # 425 ]

Ik heb er zelf eentje helemaal uit gehad om te kitten. Die lekt iets, maar alleen bij het auto wassen als de straal er direct op staat aan de onderzijde. De andere heb ik alleen nagekit. Die zit dicht. Een tip? Geen idee. Maar elk jaar opnieuw is inderdaad wel iets te vaak. Laat ons weten of de mensen bij jou in het dorp dit soort dingen nog willen doen. Ik wordt meestal direct weggestuurd als op de gevel een dubbele chevron staat.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 mei 2013 12:13 AM
  [ # 426 ]

Waarom niet zelf kitten? Heb voor de eerste keer een ruit gekit, een voorruit nogwel, helemaal droog.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2013 12:28 AM
  [ # 427 ]

‘t Meest vervreemdende vond ik bij het uithalen en terugplaatsen van dat ruite dat de CX eigenlijk helemaal niet gemaakt lijkt voor een gekitte ruit. Ook niet voor iets anders trouwens.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 mei 2013 12:48 AM
  [ # 428 ]

Ik ga het inderdaad eerst zelf proberen. Maak me eigenlijk nog de meeste zorgen om de lijstjes op de ruitjes.
Als nakitten niet werkt ga ik professionele hulp zoeken… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2013 12:30 PM
  [ # 429 ]

Die lijstjes zijn het probleem niet hoor, die verniel je zomaar niet. Wel handig om een paar extra plastic klemmetjes op voorraad te hebben, want die klemmetjes gaan mogelijk wel kapot. Die moeten op de ruit geschoven worden voordat de ruit wordt teruggeplaats.

Profiel  
 
bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 24 mei 2013 09:43 AM
  [ # 430 ]

Na verlies van een van de zijruitjes (met 100 km/u op de rijksweg, ahum - gelukkig reed er niemand dicht achter me) heb ik beide achterruitjes er zelf in gekit. Gaat prima, wel sponning en ruit goed schoonmaken en zonodig primeren! Is nog steeds droog Smile Overigens kon ik destijds niet aan nieuwe plastic klemmetjes komen, en dus heb ik de chroomlijstjes met wat dotjes kit vastgezet. Is natuurlijk niet zoals het hoort, ik weet het, maar het gaat ook prima en het zit muurvast.

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 06 juni 2013 01:05 PM
  [ # 431 ]

Nou. Ik kwam er niet uit, twijfelde te veel over de ruiten om ze zomaar weer los te halen en omdat de CX toch voor nieuwe banden en uitlijnen weg moest heb ik de plaatselijke specialist ook hier eens zijn licht over laten schijnen. Het blijkt te liggen aan de sierstripjes die onder de zijruitjes in de carrosserie geprikt zitten. Dus niet de lijstjes op de ruiten maar die daaronder op het plaatwerk. Blijkbaar is er ruimte ontstaan tussen de gaatjes in de carrosserie en de bevestiging, waardoor er bij regen en wassen water binnenloopt. Leve de Pallas met al zijn nutteloze frutsels, ik moet ook de dorpelplaten er maar weer eens afhalen… Wink Maar goed:

1. Hoe krijg ik die stripjes er heel (zowel v.w.b. de stripjes als de lak) af? Gewoon iets eronder en wrikken maar?
2. En wat is de beste oplossing om de boel weer waterdicht te krijgen? Is een goeie lading vaselinespray o.i.d. voldoende? Dotje kit in het gaatje en de bevestiging er weer in drukken (maar druk je die kit er dan niet net zo mooi weer uit)? Nieuwe bevestigingsdingetjes bestellen (heeft CX Basis die en welke zijn het, heb de strips er nog niet af, zie vraag 1)

We komen er wel…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 juni 2013 01:15 PM
  [ # 432 ]

Die klemmetjes kun je beter niet bij cx basis halen daar zijn ze duuuuuuuuur.
Ga even naar een DS specialist daar zijn ze goedkoper,
Tenminste hier wel,( Tone langelaar)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2013 04:28 PM
  [ # 433 ]

En als je nou gewoon een goede lijmende kit aan de bovenzijde van dat stripje zet (randje aanbrengen, met een kunstof spatel zo goed mogelijk tussen strip en lak duwen en de rest weer met een doekje met oplosmiddel wegvegen). Zie je alleen als je er recht van bovenaf op kijkt.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 juni 2013 12:13 AM
  [ # 434 ]

Ik ga eerst voor andere klemmetjes. In eventueel een drupje kit.
Bij CX Basis inderdaad 3 euro per stuk ex verzenden, dat moet voor minder kunnen.
Hoe gaat dat stripje eraf?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 08 juni 2013 12:25 PM
  [ # 435 ]

[gesprek met mezelf modus] Omhoog wrikken dus. Heb daar maar een kunststof spatel van Bison voor gebruikt want met een schroevendraaier of plamuurmes wordt het een drama. Gaatjes maar even afgeplakt en nu maar achter de brievenbus wachten tot de post uit Borculo komt… [/gesprek met mezelf modus]

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
29 van de 48
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook