Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:Mijn 2 liter berline reed op LPG 1 op 6!!!
Dat is geen ijkpunt, daar zat sowieso iets fout (zeiden we toen al)... dit moet makkelijker 1 op 7½ kunnen zijn, zelfs met files, rond-de-kerk en doorrijden.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
La Léo schreef:waterman schreef:Een 2500 diesel break makkelijk 1 op 14 op diesel van 1 euro 35.
Is mij bij lange na nog nooit gelukt hoor. Maar die dingen hebben dan ook de aerodynamica van een tuinschuurtje.
Toen ik nog met m’n TD2 ambulance reed, haalde ik een jaargemiddelde van 1 op 14,5 bij 30.000 km/jaar, zelfs met het verhoogde dak, dus tuinschuur met verdieping.
Bijna volledig woon-werk met deels provinciale en deels snelweg.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gewoon diesel 2500 reed ik 1 op 14
En bij de td 1 weet ik het nog niet,hij is op dit moment alleen duur aan bekeuringen ( ruim 400 euro op 1 dag )
Maar voor de rest is er eigenlijk niks beter dan een diesel.
Rijdt altijd ,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Rijdt altijd zegt ie. Hou op nou hè !
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry maar daarom rijdt ik diesel,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik heb de afgelopen jaren toch echt wel veel pechgevallen en uit de hand gelopen ‘projecten’ aan diesels meegemaakt hoor. En dan bedoel ik heus niet alleen de Steely Dan Saga!
Je kunt soms écht lang zoeken naar oorzaken van bijvoorbeeld overmatig roken of anderszins slecht lopen.
En diesel ‘doet het altijd’ ja, maar dan moet hij wel tijdig en kundig onderhoud krijgen! Als dat lang niet gedaan is, heb je net zulke, zo niet grotere problemen en duurdere grappen met een diesel als met een carburateurtje. Frank zal dit uiteraard gaan ontkennen, maar Frank is sowieso bij alles de uitzondering op alle regels.
Dus niets ten nadele van trouwe diesels, maar het valt of staat toch echt wel met hoe er (in het verleden) mee is omgegaan! Want de CX BreakDance doet het nog altijd voortreffelijk, terwijl Pekelteef 2 me alleen maar voortdurend in de steek liet.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daarom gaat mijn cx ook altijd naar de garage,omdat dat ding het 24 uur per dag 7 dagen in de week en 364 dagen per jaar moet
Doen.
En met onderhoud staat of valt iedere cx.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Helemaal eens met frank.
Diesel doet het gewoon, en zo niet dan is het met mijn hobby inzicht tot nu toe altijd simpel opgelost geweest.
Dat bij deze cx anders is is gewoon een uitzondering.
En ja, onderhoud is noodzakelijk.
Maar het valt echt wel mee zon motor te onderhouden hoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Al een plan getrokken Boogaard?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nope. Nog aan het zoeken naar een goede turbo1 diesel met bak.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. Daar verdween m’n topic bijna van de eerste pagina… Dat is niet goed voor de voortgang. Na een tip van F.SvM wordt de auto binnenkort naar Borculo verplaatst.
Dat het geld gaat kosten weten we al maar dit is de goedkoopste en beste oplossing. Kan er meteen een APK op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:wordt de auto binnenkort naar Borculo verplaatst.
Dag Steely, goede reis!
En wat een geluk voor mij: Dibert stuurde meteen zijn meest aantrekkelijke chauffeur.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
foto’s doen het niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25565
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat zit je trouwens blij te doen. Zeker blij dat jij de shit niet hoeft op te lossen….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995