Met onze C3 (benzine, 1.4 uit 2005) hebben we nu al een aantal keer het volgende probleem gehad. Het probleem is in een half jaar zo’n 4 keer gebeurd.
-ik rij gewoon normaal
-dan voel ik dat de auto een beetje inhoudt
-een seconde later hoor ik een piepje en gaat het lampje van de motor branden
-vanaf dat moment kan ik helemaal geen gas meer geven en moet ik naar de vluchtstrook sturen
-vervolgens moet ik de motor uitzetten
-een paar tellen wachten
-dan de motor weer aanzetten
-dan kan ik weer rijden (lampje brandt dan nog steeds)
Toen het voor het eerst gebeurde dacht de wegenwacht dat het een ‘gasklephuis’ probleem zou kunnen zijn. We zijn naar de dealer (020-ZuidOost) gegaan, en die dachten in eerste instantie ook aan gasklephuis. Hij hoefde niet vervangen, maar ze hadden hier een daar wat dingetjes schoongemaakt. (op zich al een rekening van ruim 200,-) Een paar weken later opnieuw het probleem, en weer wegenwacht laten komen (midden op de snelweg, dus geen pretje). Opnieuw wees ie op het gasklephuis, en we zijn toen naar een garage in 020-West gegaan (op aanraden van de wegenwachter). Deze garage heeft de auto uitgelezen, en vond het ook niet nodig het gasklephuis te vervangen, ook hier wat corrosie/vuil weggehaald. We konden de wagen kosteloos meenemen, en bellen als het probleem zich weer zou voordoen. Nu, vandaag, was het dus weer raak. Iemand tips, hulp of advies?? Is dit een veel voorkomend probleem? We worden er langzaam een beetje gek van om in zo’n ‘tikkende tijdbom’ rond te moeten rijden.
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 27-01-2011
- CX 2200 Pallas
- SM 2.3
Al een wat ouder topic zie ik, maar weet je inmiddels wat meer. Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
thizzle, een vraag, hoe word de auto gebruikt, met andere woorden. rijd je lange stukken min 10km, of gebruik je hem alleen om boodschappen te halen om de hoek,heden daagse auto’s houden niet meer van korte ritjes, de boel slibt dan dicht, meestal de katelysator, dit komt omdat de moter extra brabdstof inspuit, om de kat sneller op te warmen, maar omdat ie dan ook zwart walmt, moet dit er weer worden afgebrand, gebeurt door resterende km die je rijd als moter warm is, je snapt natuurlijk dat waneer je alleen een kort stukje rijd dit niet gebeurt. ook andere onderdelen van de moter hebben hier last van o,a gasklep.
Mijn C3 1,6 exclusive is inmiddels al lang historie, maar het beschreven probleem heb ik
ook gehad. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, de dynamo is vervangen en daarna is de
storing nooit meer opgetreden. Ik heb me niet in de oplossing verdiept omdat de reparatie
nog in de garantieperiode viel. Ik hoop dat dit wat toevoegt!
Het probleem is inmiddels niet meer voorgekomen, sinds we het gasklephuis vervangen hebben. Een dure grap, maar de garage (een niet-dealer garage) heeft wat tests gedaan, en kwam uiteindelijk steeds weer op ‘gasklephuis’ terecht.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
GAsklephuis vernieuwen. Dat komt vaker voor en met uitlezen geeft hij het ook aan.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
GAsklephuis vernieuwen. Dat komt vaker voor en met uitlezen geeft hij het ook aan.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Knetter, dat zulk een stuk ooit vervangen moet.
reinigen is me nog raarder, waar dienen die onnodig dure filters annex onderhoud anders voor?
groet