











































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
als ie warm is mag dat niet! Je kan een vuile carb hebben of onwaarschijnlijker , verkeerde sproeiers.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@bogaard77
Ik heb inderdaad de sproeiers verkeert om zitten,dus omgedraaid en het is iets beter.
Dit weekend bij een bevriende garagist maar ff de carb afstellen.
Gelijk ook maar alle slangetjes vernieuwen.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Toch maar even de koppeling gesteld ,dat gaat een stuk beter.
Ook het gerammel van het druklager is nu weg.
Een druklager aan zn eind, rammelt die? Als ik ontkoppel hoor ik een zoemend geluid, vraag mij af of dat hetzelfde is?
@pietert
Volgens mij mag je het druklager niet of nauwelijks horen,bij mij wil ik het toch vervangen.
Maar voor nu vindt ik het prima eerst zweven
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Verder zijn er nog wat dingen die ik tussendoor ga vervangen modificeren moderniseren,dit kan wel want ze loopt verder goed en ik wacht wel af welke verrassingen ze nog heeft voor mij.
Dingen die ik nog ga doen aan de cx
Deurpanelen:
Hier wil ik iig voor de voordeuren nieuwe voor gaan maken,zodat er ook een normale 16cm luidspreker in gemonteerd kan worden.
Het is wel een gedoe maar het einresultaat is zeer bevredigend,ik heb dit al eens vaker gedaan bij mijn andere auto’s en ook voor een heel goede kennis.
Daar heb ik in zijn peugeot 406 0f 7 de deurpanelen verstevigd en de onder kant eraf gehaald hier hebben we dan later een luidspreker bak gemaakt voor 2 13cm morel speakers,en dit alles in polyester.
Audio:
De samsung note moet aangesloten worden op de blaupunkt zodat deze volledig handsfree werkt,en ik flacfiles af kan spelen.
Verder moet de audison versterker erin met de benodigde kabels,dit moet dan weer wel netjes in de kofferbak worden gebouwd (met custum made toolbox)
Elektrische chromen spiegels proberen te scoren.
Elektrische ramen achterin.
Betere geluids isolatie en ook het hemeltje strak maken.
Modificatie verlichting hier wel bekend waarschijnlijk ook xenon.
Water temp,olie temp,oliedruk,volt meter insatlleren,want ik vertrouw een lampje niet,dit wil ik dan plaatsen links naast de stuurkolom in het vakje ,en de watertemp recht waar hij normaal zou moeten zitten.
Verder gaat het niet in deze volgorde ,als er wat problemen de kop op steken gaan die natuurlijk voor,ook een technische keuring gaat nog gebeuren zodat ze voor het spuiten af is,dan hoef ik ook niet bang tezijn dat ik wat beschadig bij het inbouwen van al die speeltjes.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tssss… xenon op een ouwe CX….
Ik zou het dimlichtrelais als allereerste op het lijstje zetten, want schakelaar doorgebrand betekent vervangen en ze branden héél makkelijk door.
Overigens, die deurpanelen: daar bestaat al een mal voor (polyester) want er is ooit door iemand begonnen een prototype te maken voor replica’s. Hoef je het wiel niet nogmaals uit te vinden.
Forumlid Robin Visser was daar ooit mee bezig. Vraag hem maar eens.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh en die RVS (geen chroom!) spiegels hebben ze bij het clubmagazijn nog nieuw! In elk geval rechts.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Links heb ik nog wel voor je,niet nieuw maar ziet er nog aardig uit.
Alleen de bediening moet je er even bij zoeken
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En uh de elektrische zijn wel verchroomd of iets dergelijks want bij ouderdom komen er “blaasjes ” op.
Vandaar dat ik een nieuwe linkse heb.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
La Léo schreef:Tssss… xenon op een ouwe CX….
![]()
Ik zou het dimlichtrelais als allereerste op het lijstje zetten, want schakelaar doorgebrand betekent vervangen en ze branden héél makkelijk door.
Overigens, die deurpanelen: daar bestaat al een mal voor (polyester) want er is ooit door iemand begonnen een prototype te maken voor replica’s. Hoef je het wiel niet nogmaals uit te vinden.
Forumlid Robin Visser was daar ooit mee bezig. Vraag hem maar eens.
Xenon ik heb gelezen in een bepaald topic dat het zelfs op een SM zat dus ik zie het nog wel,eerst inderdaad dat relais want dat kan met de lichtopbrengst ook verschil temaken.
Deurpanelen heb ik gelezen ,maar die ik wil maken (in de nabije toekomst)moeten kwa form redelijk het orgineel benaderen maar er moeten 16cm speakers in en het paneel moet ong 8mm dik worden(dit voor het klankbord)plus ik wil deze met boutjes op de deur bevestigen. Maar deze worden dan weer met dopjes afgedicht.
Alles wel een behoorlijk klusje hoor doe je niet in een avondje.
En vwb de spiegels,die komen vanzelf als ze niet teduur zijn
Frank heeft er eentje lees ik net
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
F.SvM schreef:Links heb ik nog wel voor je,niet nieuw maar ziet er nog aardig uit.
Alleen de bediening moet je er even bij zoeken![]()
VgF
Laat maar horen Frank plus een fotoke trekken
En de bediening heb ik,al is het niet orgineel ,maar ik ben niet een orginaliteits freak de bediening wil ik op de middenconsole, het is een combi schakelaar.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je mag um komen halen,voor een bosje bloemen voor de vrouw of een flesje jagermaister .( liever jagermaister )
Foto heb ik zo niet,maar hij glimt nog helemaal ,alleen er zitten wat oneffenheden op.
Het is niet zo dat het ” chroom “ervan af is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier staat hij wel op
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Afgesproken Toppie
De eerste is dus al binnen
Harstikke bedankt Frank spreken we wel af wanneer
Edit laatste bericht Frank
Wat een mooie spiegel!!
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
viny schreef:Xenon ik heb gelezen in een bepaald topic dat het zelfs op een SM zat
Ik zei niet dat het niet mogelijk was, ik bedoelde dat ik het vreselijk lelijk vind en niet passend bij de ‘looks’ van een klassieke auto. Welke dan ook.
Daarbij, als je geen oogaandoening hebt, kun je met gewoon H4 halogeen prima zien in het donker. Met gele H4 lampen zie je trouwens beter bij regen en mist, maar minder bij helder weer.
Maar goed, ieder z’n ding natuurlijk.
Dat relais geeft al meer lichtopbrengst inderdaad. En een goede opticien en/of investeren in kwaliteits brillenglazen is ook heel belangrijk.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D