Toch nog steeds schokken bij optrekken AX 1.1
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 18 mei 2013 12:51 PM

Na een eerdere topic over de “schok"AX open ik er nu toch maar weer een.
Het gaat om een AX volcane 1.1 met 110.000 KM
Het euvel is er nog steeds.
Er zit een nieuwe koppeling in (hele set)
Er zitten nieuwe aandrijfassen onder.(hadden wat speling)
2L versn-olie in de bak.(schakelt als boter)
De kabel en pedaal is soepel.
En de auto schokt bij optrekken, óók in 2e versnelling. Mad
Alleen als de auto zo’n 3km op pad is.Bij de eerste keer wegrijden is er niets aan de hand.
Als de motor niet draait en je ontkoppeld, dan gaat dat soepel en zonder geluid, echter als de motor gewoon stationair draait hoor je een tikje (niet ernstig) uit de hevel (tijdens kopp-pedaal intrappen)
En als je netjes aan het rijden bent op de snelweg, komt het wel eens voor dat het lijkt of het gas er even af gaat, en dan weer vanzelf erop komt.(zonder met het gaspedaal te bewegen)mogelijk heeft het er mee te maken
Het is een heel vervelend probleem wat, wat zeker in de stad zo vaak voorkomt help

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 18 mei 2013 06:18 PM
  [ # 1 ]

Persoonlijk begrijp ik je verhaal niet volledig.

Schokt de auto? De motor? Of doet ‘ie dat alleen bij schakelen/koppelen? Kortom, heeft het te maken met versnellingsbak of motor?

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 18 mei 2013 07:28 PM
  [ # 2 ]

Dat is wel een goeie vraag.
Het probleem is, dat het vermogen niet geleidelijk naar de voorwielen wordt “getransporteerd”
Bij het in de 1e versnelling vanuit stilstand optrekken,voel je dat de koppeling “bruusk” oppakt!(Dashboard rammelt ervan)
Je zou zeggen dat alles nat van de olie is…maar alles is droog ,én het is een nieuwe koppelingsset!!
Het is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt (bij een nieuwe set), en ben bang dat de versnellingsbak er weer af kan!!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 mei 2013 07:34 PM
  [ # 3 ]

Dit klinkt eerder als zware ontstekingsproblemen… Hoe oud zijn je bougies en kabels? Hoe vies is je injectiehuis? Dit kan er voor zorgen dat een TU blokje erg ‘happig’ is…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 mei 2013 10:09 PM
  [ # 4 ]

Welk merk koppeling?

Maar ik denk erder aan een vervuild injectiehuis, die eerste drie km heb je de choke werking nog daarna het slecht werkend injectiehuis, zo soms op de snelweg krijgt hij een hoestje….
http://www.raoeloomen.nl/foto/AX/injectiehuis_magneti_marelli_reinigen.pdf

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 19 mei 2013 12:51 AM
  [ # 5 ]

Bougies zijn nieuw, één kabeltje was wat gecorrodeerd, maar is schoon gemaakt.
Merk koppeling weet ik niet,(was erin gezet bij aankoop wagen)
Zal het injectiehuis eens nazien!!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 juni 2013 11:29 AM
  [ # 6 ]

Injectiehuis uit elkaar halen is een eenvoudig klusje. Schoonmaken kan een wereld van verschil maken.
Haal ook de injector uit het huis. Om de injector zitten twee filtertjes die ook vies kunnen zijn.
Let bij montage even op dat de pakking onderop, op het inlaatspruitstuk nog goed is en om de juiste manier ligt.

Als schoonmaken van de injectie niet helpt, dan zou de ontsteking ook nog het probleem kunnen veroorzaken, ook als de bougies en de kabels goed zijn. Heb je een DIS bobine? Da’s een bobine waar de bougiekables direct op zitten (dus geen verdelerkap). Deze DIS bobine wil ook nog wel eens kuren gaan geven en misschien pas bij warme motor.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook