16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

Citroën in de film
citrofiel4life
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

- Saxo 14 sx
- Xantia 1.8
Gepost: 09 mei 2013 11:52 AM
  [ # 226 ]

ik weet niet of dat hij al vermeld is maar in de film de kleine nicolas(le petit nicolas)
komt een oude citroëngarage in voor

Profiel  

Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 952

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 09 mei 2013 10:50 PM
  [ # 227 ]

Zojuist in de Topgear special over James Bond ook de gele eend uit, oei , weet niet meer. Werd wel afgekraakt door Hammond , maar hij was er wel!

Profiel  

JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1929

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 03 juni 2013 08:58 PM
  [ # 228 ]

Ik heb vorige week met mijn zoon van elf naar de DVD van de tv serie Q en Q zitten kijken. Leuk, ik was even oud als hij nu is toen de serie in 1974 werd uitgezonden. Fantastische jaren zeventig entourage. Ook voor de auto liefhebber valt er heel wat te genieten met authentieke auto’s uit die tijd.
Zoals bijvoorbeeld de auto van het jaar 1972. Ook de nodige Citroëns. Maar seizoen 1 is voor
de ‘auto der auto’s’ nog net te vroeg. Dat maakt seizoen 2 uit 1976 al goed vanaf de derde minuut. Een prominente rol voor de CX. Uiteraard gevuld met gangsters.

“Nou gaat hij hem achterna man, in die CX.”
“Daar haalt hij hem makkelijk mee in”
“Ze mogen maar honderd”
“Daar zullen ze zich wat van aantrekken”

Hier een paar aktie foto’s van de wagen.

JW

JW

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17396

- CX 2400 Super
Gepost: 06 juni 2013 04:40 AM
  [ # 229 ]

van de voorpagina

De nieuwe film Het Eendenleven

In de rubriek ‘Citroën in de Film’ bespreken we deze keer geen oude film, maar een nieuwe. Zo nieuw dat hij nog niet eens is uitgebracht. Je hebt dus nog de kans een bijdrage te leveren aan Het Eendenleven. De reis naar de Wereldmeeting biedt structuur aan het verhaal over de 65-jarige Eend en het bijzondere levensgevoel van zijn liefhebbers.

65 Jaar na de introductie en 23 jaar na de laatste productie is de Eend nog steeds ontzettend populair. Hoe komt het dat een auto, Het Lelijke Eendje genoemd vanwege zijn uiterlijk, in 2013 nog steeds zo populair is?

Dit jubileumjaar maakt een team rond regisseur Ewout Sinkeldam een documentaire over de Eend. Ze gaan een oude Eend helemaal opknappen en met deze Eend op zoek naar de mooiste verhalen. Die verhalen worden gezocht in Nederland, de historie in Frankrijk en de toekomst in Spanje, bij de wereldmeeting waar duizenden 2CV’s bij elkaar zullen komen. Wat is nou het Eendenleven? Wat is het mooie aan het rijden in een pensioengerechtigde auto? Wil je meehelpen met dit project? Dat kan, door nu mee te doen met het unieke crowd funding project!

De oude Eend die opgeknapt wordt, is een originele Transat, in 1985 speciaal gemaakt voor de Nederlandse markt. Er zijn nog maar weinig Transats. Helaas heeft ook dit exemplaar het zwaar en moet er veel aan gebeuren. Hij komt echter weer helemaal tip-top in orde en zo origineel mogelijk! Daarna vertrekt de Eend voor een roadtrip, op zoek naar de mooiste 2CV-verhalen in Frankrijk, gaat langs bij het Conservatoire van Citroën bij Parijs en op bezoek bij de wereldmeeting van 2CV’s in Spanje. Onderweg maken de filmers natuurlijk de mooiste beelden van de 2CV in een schitterende Franse omgeving.

Na de zomer is er een prachtige documentaire af, die in oktober/november een mooie première krijgt. Het zou helemaal mooi zijn als een omroep de documentaire uiteindelijk gaat uitzenden. Na première en eventueel uitzending is de documentaire natuurlijk ook te bestellen op DVD.

Om de film te bekostigen, maakt Ewout gebruik van crowd funding. Iedereen mag een financiële bijdrage leveren, zelfs vanaf 10 euro. Als dank krijg je een mooie foto van de 2CV. Hoe meer je bijdraagt, hoe hoger de erkenning en hoe groter jouw zichtbaarheid: op de aftiteling, op de website, op het omslag, tijdens de première, enzovoorts. Kijk maar eens op de website van Het Eendenleven wat de mogelijkheden zijn. Als je zo een plaatsje bij de première verovert, hopen we natuurlijk hier jouw verslag te mogen lezen.

tekst en foto: Ewout Sinkeldam, redactie: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3205

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 09 juni 2013 09:23 PM
  [ # 230 ]

Van de voorpagina:

Citroën in de film: Q en Q

Ditmaal keek Joost, beter bekend als JWH, met zijn zoon naar de jeugdserie “Q en Q”. De serie werd toen nog gewoon op straat opgenomen, waardoor voor autoliefhebbers heel wat auto’s uit die tijd de revue passeren. En verassend genoeg worden de jongeren ook direct meegesleept in deze ‘ouderwetse’ jeugdserie! Blijkbaar moet het niet altijd superflitsend zijn om het spannend te maken en houden. TV ‘aan’, DVD op ‘play’ en genieten.

Ik heb vorige week met mijn zoon van elf naar de DVD van de TV-serie Q en Q zitten kijken. Leuk, ik was even oud als hij nu is toen de serie in 1974 werd uitgezonden. Ik kon me bij het terugzien alle beelden nog herinneren. De serie, geschreven door Harrie Geelen, werd een enorm succes en iedereen die opgroeide in die tijd zal zich de begin-tune door Robert Long blijvend herinneren. Grappig is dat het er na bijna veertig jaar helemaal niet traag of oubollig uit ziet. Dat komt vooral door het ongedwongen acteren en het dagelijkse taalgebruik, iets dat nieuw was en in die tijd eigenlijk nog best bijzonder was. Q en Q geeft een mooi authentiek beeld van hoe Nederland er uit zag in het jaar dat de Citroën CX werd geïntroduceerd (om maar eens een ijkpunt te noemen). Het was de tijd van de huisbar, het wandmeubel, behang met grote bloemmotieven, oranje telefoons, wijde broekspijpen en auto’s met een standaard geleverde rookpluim. Een tijd van rokende mannen en Rooie Vrouwen.

De eerste serie draait om een per ongeluk gemaakte foto (analoog uiteraard) die bij het ontwikkelen thuis een vage afbeelding van een dode man in het bos blijkt te bevatten. Omdat de politie de foto niet al te serieus neemt, besluiten de hoofdrolspelers (twee jongens, geholpen door hun energieke opa) de moord zelf op te lossen. Het levert een voor tieners onwaarschijnlijk eng avontuur op. Iedere zondagavond zat ik dan ook gespannen voor de TV. Het verhaal van de tweede serie is iets gekunstelder en gaat over een schilderijenroof en een per ongeluk afgeluisterd telefoongesprek.

Niet alleen het meubilair en de kleren geven een mooie tijdsbeeld, ook voor de klassieke-autoliefhebber valt er heel wat te zien. Omdat de serie’s zijn opgenomen met betrekkelijk weinig middelen, dus gewoon op straat, klopt het beeld goed met de auto’s die ik uit mijn jeugd ken. Om een paar auto’s die voorbij komen te noemen: Renault 4, 5 en 16, een Fiat 127, een Alfasud, een Simca 1100 en een Peugeot 304. Een buitengewoon enge rol is weg gelegd voor een Mercedes W114 en een Saab 99.

Voor de Citroën-liefhebbers komen er een aantal GS’en in beeld en een 2CV. Met deze laatste auto loopt het slecht af. De Eend van het slachtoffer verdwijnt dramatisch gefilmd in de pers van een autosloperij. In het tweede seizoen wordt het pas echt smakelijk. Eén van de hoofdrolspelers rijdt in een Mehari en een stel gangsters komt elke aflevering dreigend in beeld met een grijze Citroën CX. Omdat de tweede serie waarschijnlijk is opgenomen in de zomervakantie van 1975 moet dat één van de eerste CX’en in Nederland geweest zijn. Reden waarschijnlijk ook dat de auto niet het zelfde lot beschoren is als de 2CV. Het komt in de serie dan ook niet tot een wilde achtervolging met deze toen nog splinternieuwe wagen.
Het is wel een dreigende verschijning. De jongens kijken hem bewonderend na: “Nou gaat hij hem achterna man, in die CX”, “Daar haalt hij hem makkelijk mee in”.

Profiel  

vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 954

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 09 juni 2013 11:02 PM
  [ # 231 ]

Leuk, is ie te zien op youtube?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 10 juni 2013 12:00 AM
  [ # 232 ]

Seizoen 1, DVD 1

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 juni 2013 07:15 PM
  [ # 233 ]

De Cx en de Mehari zitten in seizoen 2.
De Mehari speelt trouwens een veel prominentere rol dan de Cx in de serie.
Vooral voor Mehari-liefhebbers wel een must!!!

Profiel  

JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1929

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 10 juni 2013 09:42 PM
  [ # 234 ]

Voila, voor de liefhebbers van de Mehari nog een plaatje van de opnames van de tweede serie.

JW

Profiel  

FastFred
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2024

Gepost: 12 juni 2013 01:17 PM
  [ # 235 ]

Waar ik erg benieuwd naar ben is of die CX nog ergens rond rijd?

Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 12 juni 2013 01:37 PM
  [ # 236 ]

Volgens de VWE is ie al lang geleden gesloopt.

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 12 juni 2013 03:07 PM
  [ # 237 ]

Q en Q , ik vondt het toen een afgrijselijke serie.. met 2 irritante jochies en die afgrijselijke begin tune

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 17 juni 2013 04:54 PM
  [ # 238 ]

Q en Q is deels opgenomen in Huizen in een villa die destijds van mijn oom en tante was. De auto’s voor de deur waren toen een DS 21 IE BVH, een eend van mijn neef met op de achterkant een sticker van een race-eend met oranje helm en de GS van mijn tante. De GS werd later vervangen door een DS 23 break. Wij kwamen daar met een Dyane, een vriend van mijn oudste neef met een eend en diens vader met een DS…. Ik bewaar een warme herinnering aan de serie. Benieuwd of ik één van de genoemde auto’s ga herkennen op de beelden. Dank voor de link Rens.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 30 juni 2013 02:22 AM
  [ # 239 ]

Stukje muziek ...

http://www.youtube.com/watch?v=Dv3P4HSW-O0

Op 1.59 moet je even kijken of je een Citroen onderdeel herkent !!  cheese

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 30 juni 2013 02:29 AM
  [ # 240 ]

Hoe vind je het! Smile

Profiel  

16 van de 23
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook