Wim, nog even een vraag. Is het dak handbediend of elektrisch?
Als het elektrisch is, is aansluiten dan eenvoudig? Moet ik een schakelaar plaaten of zit deze aan het dak zelf vast?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dit dak is handmatig. Er zit ook een panorama dak op de Twingo die in hetzelfde frame past als dit vouwdak, dat is wel elektrisch.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ja de mijne is idd handmatig, maar ze zijn er ook electrisch. De schakelaar zit dan meestal bij het dak maar niet er aan vast
Meestal zit ie in het hemeltje of zo’n dakmiddenconsolle waar vaak ook leeslampjes en de spiegel in zit, dus die moet je dan
zelf elders monteren, waarschijnlijk met relais. Met enige electronica-kennis is dit erg eenvoudig.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Erg mooi Wim!!
Ik heb ook vergevorderde plannen met het inbouwen ervan in onze “reserve visa”
Die heeft wat rare deukjes in het dak , en in een tweecylinder visa mis ik het eendgevoel nogal, dus, vouwdakkie erin.
(al is het daarmee natuurlijk nog niet precies een 2cv, bijlangenaniet )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik weet niet of je het al gezien had, maar je was gespot op het Autoweek Forum!
Citroën GS Break ‘Club’ by timvanessen, on Flickr
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ha das leuk, was geparkeerd op boulevard Zandvoort tijdens Oldtimer F1 GP op 1 sept.
Weer een hele happening die dag.(geen oordoppen meenemen!)
Masserati F1 ‘50s,
Arrows A3/4(warnsteiner) +/- 1980 Cosworth V8 toen gereden door Jochen Mass.
en Lotus79 (martini tissot)toen oa Mario Andretti in ‘79.
Jan Lammers reed ook mee en werd gewoon nog even 2e.
Hier Jochen Mass op een echte ouwe plaat toen nog(Britisch GP)
voor het echie met Jan Lammers daarachter in de wagen waar ie nu ook
mee reed een Ensign N180 - 1980 , dus het zelfde setje 33jaar later weer een keer.
Mn GS-topic was ver gezakt zeg, de break staat ook al weer een paar maandjes in de garagebox in winterslaap en er was weinig te melden. Wel wil ik terwijl ie slaapt nog wat dingen gaan doen, de nieuwe achterbollen moeten er nog steeds op, ik had er toen ook al meteen nieuwe leidingdelen bij gekocht die aan de achtercilinders gaan omdat de kans er is dat je ze stukdraait dus meteen maar nieuwe erop dan. Ik heb ooit een chrome 70’s dakantenne gescoord die ik wil monteren of een nieuwe op de plek waar nu al een gat zit op het rechtervoorscherm met een plakbandje dichtgemaakt waar de oude antenne zat, dat scheelt wel een voorscherm spuiten vanwege dat gat. Het binnenlichtarmatuurtje moet nog naar de zijkant gemonteerd vanwege het schuifdak.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Even een dakjesopmerking nog: zo’ n Twingodakje is toch hetzelfde als de Webasto 400? Vind het in elk geval leuk staan en het is heerlijk in de zomer. Mooie GS!
nee het lijkt erop, ik heb er ook al eens een studie van gemaakt nav dit topic.
Inderdaad met dit zachte weer is het natuurlijk ook al lekker!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Terwijl de GS in de winterstalling staat af en toe wat sleutelen, zo vorige week maar even linksachter op een pootje gezet en het wiel eraf om een kijkje te nemen bij de veercilinder aldaar en alles in me op te nemen hoe te werk gaan om de veerbollen achter te vervangen, eerst maar eens een remleidingsleuteltje 8 gekocht om niet meteen de hele zeskant van de leidingwartel te slopen, maar zelfs die draaide er overheen, zo erg vast zat t ondanks het dagen achtereen ingespoten te hebben. Toen dacht ik, ik maak de leiding op het verdeelstuk op de tank onder het luikje in de kofferbak los en trek ik de cilinder er onderuit met leiding en al. Dus daar de leiding losgemaakt en toen toch nog even de wartel op de cilinder met een griptang proberen en toen kwam ie dus wel! Dus de oude bol losgetikt van de cilinder, de datum op de oude bol is 2003 en op de nieuwe 2012, die nieuwe lagen dus alweer 2 jaar bij me op de plank na de andere 3 toen al vervangen te hebben. Twee jaar terug dacht ik ook de leidingen in huis te hebben gehaald maar dat blijken de verkeerde, die met de krul, dus voor de remmen. Maar goed, de veerleidingen zijn nog perfect dus die blijven lekker zitten.
En wat pica’s:
Gr. Wim.
cilinder eruit:
het luik in de kofferbak:
op de plek van de m8 bout in het verdeelblokje zat de veerleiding:
cilinder ernaast:
nieuwe erop:
datum op de nieuwe bol:
en de gegevens op de oude bol:
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die remleidingsleutels buigen nogal makkelijk uit. Zelfs als ze zeskant zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Die ik heb is wel van erg dik staal van hazet, volgens mij was de wartel al eens verkl**t met een steeksleutel.
Ik was zat.dag op internet aan t kijken voor zon sleutel, stond er een hele leuke set voor 20,-. http://www.gereedschapland.nl/product/2878/open-ringsleutel,-8-19-mm,-6-delig?categoryid=278
Leuk spul hebben ze wel. Ik dacht, een beetje overdreven meteen een hele set van 20,- en nog verzendkosten en wachten enz.
Dus vanochtend naar de automaterialenzaak, doe mij maar die ene van 8mm. Dat is dan 24,- euro meneer!!! Dus. Maar wel een echte Hazet meneer. Volgende keer toch maar die website.
Gr. Wim.
Nou, de rechter achterbol afgelopen vrijdag vervangen en daar geen tegenvallers gehad met vaste leidingwartels.
Sterker nog, de leidingwartel was rondom een beetje nat met lhm, die zat dus niet goed vast en kon bijna met de hand los, das ook wel eens makkelijk. Maar verder een simpel klusje, eigenlijk plug and play, maar niet zo simpel te pluggen als de voorzijde natuurlijk. Nog niet gereden dus nog geen “nieuwebol” ervaringen nu. Wel viel op dat ie de volgende ocht nog omhoog stond ipv voorheen na 1 uurtje achter al plat te liggen en voor spaceshuttle wilde oefenen met de punt in de lucht.
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een set leidingsleutels van 20 euro vergelijken met een hazet sleutel van 24 euro per stuk is natuurlijk krom. De set van 20 euro is natuurlijk van het wereldberoemde merk hak-ky-takky of wang-tang-krak en zal over het algemeen weinig goeds brengen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vandaag de kleppen gesteld, ze stonden nog redelijk, bij bijna alle ging de .20 ertussen, bij 2 niet maar wel de .15 en bij eentje .35, die was de reden van het stellen want die hoorde ik tikken, nu is alles weer mooi stil.
Gr.Wim.