2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
carburateur verstopt! Help!
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 01:13 PM
  [ # 16 ]

demonteer de carb.
haal het deksel ervanaf.
schroef de hoofdsproeiers eruit.
steek nu een kleine smalle schroevendraaier in de gaten waar de hoofdsproeiers uitkwamen. (D= +/- 5mm)
draai nu de sproeiers eruit die onderin die gaten zitten.

maak ze schoon, en blaas die gaten door.

monteer alles weer, en maak van te voren eea schoon.

stel je vlotter af, als je de afstelmaat niet hebt, is de vuisteregel:de vlotter + mechaniek dient horizontaal te liggen .
dit is erg kritisch dus ben er nauwkeurig mee.

monteer eea en zet de carb er weer op.

knip de aanvoerslang door midden en zet er een universeel brandstoffilter tussen.
MET SLANGENKLEMMENTJES !!

starten en dan de zaak afstellen zodat hij leuk loopt.

mvgr wupke.
die de NADRUK zet op de 2 sproeiers ONDER DE HOOFD LUCHTREMSPROEIERS !!! Exclamation

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 01:21 PM
  [ # 17 ]
P1800 schreef:

blijft vlottervaald niet hangen of sluit deze slecht af, of niveau te hoog?

ik sluit het niet uit.
maar wat ze beschrijft is duidelijk het verstopt zijn van de 1e hoofdsproeier.
die dingen zitten onderin de carb ,en kan je alleen eruit krijgen middels perslucht , of door je carb op zijn kop te zetten.

solex euvel is dat.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 01:27 PM
  [ # 18 ]

moet ik verder nog met andere dingen rekening houden als ik daar mee bezig ga? wat erg van belang is?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 01:28 PM
  [ # 19 ]
EvelienBX schreef:

moet ik verder nog met andere dingen rekening houden als ik daar mee bezig ga? wat erg van belang is?


in principe niet, gewoon de vlotterbak schoon maken, dan de bovenstaande uitvoeren, en dicht bouwen.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 januari 2006 01:29 PM
  [ # 20 ]

Jongens, denk eraan: Evelien heeft nog geen TU-blok erin liggen. Sommige dingen zitten dan ergens anders (zie hetzelfde gebeuren op het 205-forum).

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 januari 2006 01:33 PM
  [ # 21 ]
EW schreef:

Jongens, denk eraan: Evelien heeft nog geen TU-blok erin liggen. Sommige dingen zitten dan ergens anders (zie hetzelfde gebeuren op het 205-forum).

jaja, is zo’n ouderwets talbot achtig blokkie… wupke is ermee bekend…
vandaar ook dat ik dat euvel ken.
heb diverse klanten gehad met zo’n carb.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 01:33 PM
  [ # 22 ]
EW schreef:

Jongens, denk eraan: Evelien heeft nog geen TU-blok erin liggen. Sommige dingen zitten dan ergens anders (zie hetzelfde gebeuren op het 205-forum).

hehe geen 205 geleuter in mijn BX toppic Rolling Eyes

maar iid.. ik heb trouwens een kantelblok in die BX liggen. Je weet wel zo 1 waar je slecht bij kan met dingen afstellen….

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 17 januari 2006 01:57 PM
  [ # 23 ]

[offtopic]is dat dus zo’n 150 blok, of is dat ook al een TU?[/offtopic]

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 17 januari 2006 01:59 PM
  [ # 24 ]
deur63 schreef:

[offtopic]is dat dus zo’n 150 blok, of is dat ook al een TU?[/offtopic]

Door voor de magnetron!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 02:04 PM
  [ # 25 ]
deur63 schreef:

[offtopic]is dat dus zo’n 150 blok, of is dat ook al een TU?[/offtopic]

Evelien heeft een 150 J motor. Heeft trouwens weinig met Talbot te maken, behalve dat de Talbot Samba em heeft gehad. Het is gewoon een door Peugeot ontwikkeld blok en Renault heeft em in de R14 gelegd.
Dat we ff duidelijk weten waar Eveliens blokje vandaan komt Wink

Maar goed, ik heb al eerder geschreven: op die foto’s die je laatst had gestuurd zag je carburateur er vreemd en niet erg origineel uit. Er was in elk geval heel duidelijk aan geprutst.

Ik wens diegene die dit mag oplossen veel succes Wink (ik heb t niet zo op carburateurs: doe mij maar een injectie systeem of een diesel)

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 02:07 PM
  [ # 26 ]

heb nog een oude c15 motor (uit me vorige auto de c15) zal ik die der in doen???  Laughing

nee ff serieus… er is idd al behoorlijk aan gekloot door de vorige eigenaar, die slangetjes troep zit ook niet goed en er mist wat.
Misschien toch maar beter een carburateur van de sloop af te halen die helemaal goed schoonmaken en hopen dat ie meer leven in mijn BX brengt?

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 17 januari 2006 02:09 PM
  [ # 27 ]
EW schreef:

Door voor de magnetron!

In dat geval Wink
Het is dus dan ook niet mogelijk een ander (lees: TU of XU) blok in Eveliens BX te duwen zonder onder andere motorsteunen te verplaatsen enzo?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 02:11 PM
  [ # 28 ]

de volgende sleutel Meeting——> bij evelien voor de deur Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 02:55 PM
  [ # 29 ]
deur63 schreef:
EW schreef:

Door voor de magnetron!

In dat geval Wink
Het is dus dan ook niet mogelijk een ander (lees: TU of XU) blok in Eveliens BX te duwen zonder onder andere motorsteunen te verplaatsen enzo?

De motorsteun aan de passagierskant (waaraan de XU motor en TU motor bovenaan vastzitten) ontbreekt bij deze blokjes. Ook is het subframe anders. Lijkt me niet zo handig dus (al is het niet onmogelijk).

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 17 januari 2006 03:05 PM
  [ # 30 ]

ach zo’n blokje heeft toch helemaal geen motorsteun nodig? gewoon ophangen aan de uitlaat, aandrijfassen en wat kabeltjes!

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook