demonteer de carb.
haal het deksel ervanaf.
schroef de hoofdsproeiers eruit.
steek nu een kleine smalle schroevendraaier in de gaten waar de hoofdsproeiers uitkwamen. (D= +/- 5mm)
draai nu de sproeiers eruit die onderin die gaten zitten.
maak ze schoon, en blaas die gaten door.
monteer alles weer, en maak van te voren eea schoon.
stel je vlotter af, als je de afstelmaat niet hebt, is de vuisteregel:de vlotter + mechaniek dient horizontaal te liggen .
dit is erg kritisch dus ben er nauwkeurig mee.
monteer eea en zet de carb er weer op.
knip de aanvoerslang door midden en zet er een universeel brandstoffilter tussen.
MET SLANGENKLEMMENTJES !!
starten en dan de zaak afstellen zodat hij leuk loopt.
mvgr wupke.
die de NADRUK zet op de 2 sproeiers ONDER DE HOOFD LUCHTREMSPROEIERS !!!
P1800 schreef:blijft vlottervaald niet hangen of sluit deze slecht af, of niveau te hoog?
ik sluit het niet uit.
maar wat ze beschrijft is duidelijk het verstopt zijn van de 1e hoofdsproeier.
die dingen zitten onderin de carb ,en kan je alleen eruit krijgen middels perslucht , of door je carb op zijn kop te zetten.
solex euvel is dat.
mvgr wupke
moet ik verder nog met andere dingen rekening houden als ik daar mee bezig ga? wat erg van belang is?
EvelienBX schreef:moet ik verder nog met andere dingen rekening houden als ik daar mee bezig ga? wat erg van belang is?
in principe niet, gewoon de vlotterbak schoon maken, dan de bovenstaande uitvoeren, en dicht bouwen.
mvgr wupke:
Jongens, denk eraan: Evelien heeft nog geen TU-blok erin liggen. Sommige dingen zitten dan ergens anders (zie hetzelfde gebeuren op het 205-forum).
EW schreef:Jongens, denk eraan: Evelien heeft nog geen TU-blok erin liggen. Sommige dingen zitten dan ergens anders (zie hetzelfde gebeuren op het 205-forum).
jaja, is zo’n ouderwets talbot achtig blokkie… wupke is ermee bekend…
vandaar ook dat ik dat euvel ken.
heb diverse klanten gehad met zo’n carb.
mvgr wupke
EW schreef:Jongens, denk eraan: Evelien heeft nog geen TU-blok erin liggen. Sommige dingen zitten dan ergens anders (zie hetzelfde gebeuren op het 205-forum).
hehe geen 205 geleuter in mijn BX toppic
maar iid.. ik heb trouwens een kantelblok in die BX liggen. Je weet wel zo 1 waar je slecht bij kan met dingen afstellen….
deur63 schreef:[offtopic]is dat dus zo’n 150 blok, of is dat ook al een TU?[/offtopic]
Door voor de magnetron!
deur63 schreef:[offtopic]is dat dus zo’n 150 blok, of is dat ook al een TU?[/offtopic]
Evelien heeft een 150 J motor. Heeft trouwens weinig met Talbot te maken, behalve dat de Talbot Samba em heeft gehad. Het is gewoon een door Peugeot ontwikkeld blok en Renault heeft em in de R14 gelegd.
Dat we ff duidelijk weten waar Eveliens blokje vandaan komt
Maar goed, ik heb al eerder geschreven: op die foto’s die je laatst had gestuurd zag je carburateur er vreemd en niet erg origineel uit. Er was in elk geval heel duidelijk aan geprutst.
Ik wens diegene die dit mag oplossen veel succes (ik heb t niet zo op carburateurs: doe mij maar een injectie systeem of een diesel)
heb nog een oude c15 motor (uit me vorige auto de c15) zal ik die der in doen???
nee ff serieus… er is idd al behoorlijk aan gekloot door de vorige eigenaar, die slangetjes troep zit ook niet goed en er mist wat.
Misschien toch maar beter een carburateur van de sloop af te halen die helemaal goed schoonmaken en hopen dat ie meer leven in mijn BX brengt?
EW schreef:Door voor de magnetron!
In dat geval
Het is dus dan ook niet mogelijk een ander (lees: TU of XU) blok in Eveliens BX te duwen zonder onder andere motorsteunen te verplaatsen enzo?
de volgende sleutel Meeting——> bij evelien voor de deur
deur63 schreef:EW schreef:Door voor de magnetron!
In dat geval
Het is dus dan ook niet mogelijk een ander (lees: TU of XU) blok in Eveliens BX te duwen zonder onder andere motorsteunen te verplaatsen enzo?
De motorsteun aan de passagierskant (waaraan de XU motor en TU motor bovenaan vastzitten) ontbreekt bij deze blokjes. Ook is het subframe anders. Lijkt me niet zo handig dus (al is het niet onmogelijk).
ach zo’n blokje heeft toch helemaal geen motorsteun nodig? gewoon ophangen aan de uitlaat, aandrijfassen en wat kabeltjes!