ervaringen 123 ignition gevraagd
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 16 mei 2004 11:29 PM

Hallo,

Ik overweeg om een 123 ontsteking te monteren op mijn ds21 carbu.

Is dit de moeite waard ?

Mensen met ervaring omtrend de 123, brand los !

greetz,

Patrick

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 mei 2004 02:53 AM
  [ # 1 ]

hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2004 12:39 PM
  [ # 2 ]

Ik heb hem zelf niet aar heb het horen lopen….
PERFECT!
Het voordeel is twee ledig.
1 je krijgt een revolutionaire elektronische ontsteking
2 je krijgt een nieuw verdelerhuis.

Zou je een nieuwe verdeler met puntjes monteren dan benader je de voordelen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 18 mei 2004 02:19 AM
  [ # 3 ]

Bij een 2cv werken ze in iedergeval perfect. Dus ze weten denk ik wel wat ze maken en waar ze mee bezig zijn. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 augustus 2004 02:12 AM
  [ # 4 ]

vandaag een 123 op m’n 23injection gezet !!
een tip lees de (engelse) montagehandleiding GOED door en controleer de insteling van de jumper of deze goed staat!! die van mij stond niet goed dit voorkomt een hoop problemen. Shocked
bovendien staat de overbrenging naar de verdeler 180 graden te ver bij mij maar gelukkig kan je de 123 ook aanpassen (dus deze ook 180 graden verdaaid zodat je weer op 360 graden uitkomt).
moter draaid inmiddels al weer nu nog de fijnafstelling.
ook moet ik nog zien of dit het brandstof verbruik tengoede komt !!

na alle verhalen gelezen te hebben (o.a. iddsclubblad) is het handig om de oude/orginele in de kofferbak te bewaren;deze 123 willen nogaleens
kapot gaan,.......vandaar !! Cool

het eindresultaat:

bij mij staan de 4 aansluitdraden naar het schutboard gericht (dit ivm
180 graden verdraaing van het verdelerhuis) normaal staan deze naar de radiateur gericht maar ik had geen zin om de versnellingsbak opnieuw in/uit-te bouwen (bougiekabels zitten nu wel op hun orginele plaats !!) Idea

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 18 augustus 2004 08:55 PM
  [ # 5 ]

Mijn eigen dame loopt zeer onregelmatig stationair, er is vanalles
vervangen, alles is afgesteld (kleppen,carbu. etc).

Ik verdenk de stroomverdeler.

Zou ik met een 123 winst behalen ?

je zou m voor het mooie moeten kunnen testen op je auto, want om nou zomar 250 euro te spenderen zonder dat je weet oft nut heeft Confused

wie kan mij hierover van nuttige info voorzien ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 19 augustus 2004 12:22 AM
  [ # 6 ]

Ik heb op mijn DSpécial destijds een “Retronics” elec. ontsteking laten monteren. Iets anders dan de 123, maar ik was er bijzonder tevreden over: sneller en beter starten bij koud weer, geen slijtage in de puntjes meer, mooier stationair lopen etc Cool . Ik heb het destijds via de lokale DS-specialist (Harry de Bliek) laten doen. Ik weet niet (heb nog niet gekeken) of er op Internet iets over Retronics staat. E.e.a. was naar aanleiding van een technische regio-avond van de DS Club, waarbij meneer Retronics aanwezig was en een verhaal hield. Kostte toendertijd (ik dacht 1995) iets van 145 ouderwetsche Hollandsche Florijnen.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 augustus 2004 12:14 PM
  [ # 7 ]

Patrick
Zitten je centrifugaal gewichtjes wel los? Geen speling op de as?
Verdelerkap nieuw?

Ik heb een zelfbouw van vellemann die de originele puntjes gebruikt. De elektronica schakelt de stroom dus je punten gaan nu 50.000km mee.
Moet wel je verdelerhuis in goede staat zijn.
Kosten 35 gulden!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 19 augustus 2004 08:16 PM
  [ # 8 ]

Ik verdenk de verdeler ervan, de punten, kap en condensator zijn nieuw.

Er zit naar mijn idee veel speling op de as.
ook de vervroeging verloopt niet soepel, bij controle met een lamp jojoot dat nogal.

Ik heb een 123 besteld iig voor de DS en neem de gok.

Jullie horen hoe het afloopt !

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
mel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 23 augustus 2004 12:39 AM
  [ # 9 ]

123 ignition

Ik heb een 123 ignition op een DS21IE (met LPG) gemonteerd. Wat direct opvalt is de zeer rustige en gelijkmatige loop bij stationair draaien van de motor. Veel beter dan bij de lumenition electronische ontsteking die er eerst in zat. Verder lijkt hij iets zuiniger; van 1:7,5 naar 1:8. Hij is ook iets feller en heeft meer trekkracht.
Bij de installatie was het wel lastig om de juiste vervroeging te bepalen. Je eigen gevoel blijft belangrijk; met de franse slag dus.

Deze ontsteking is een echte aanrader.

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 23 augustus 2004 02:21 PM
  [ # 10 ]

Twee belgen zijn met hun eend (geit Wink ) van brussel naar kaapstad gereden met 123 ignition. Erg ging veel stuk maar de ontsteking niet geloof ik. Erg leuk boek trouwens:

 

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook